Najnowsze artykuły
- ArtykułyHobbit Bilbo, kot Garfield i inni leniwi bohaterowie – czyli czas na relaksMarcin Waincetel15
- ArtykułyCzytasz książki? To na pewno…, czyli najgorsze stereotypy o czytelnikach i czytaniuEwa Cieślik254
- ArtykułyPodróże, sekrety i refleksje – książki idealne na relaks, czyli majówka z literaturąMarcin Waincetel11
- ArtykułyPisarze patronami nazw ulic. Polscy pisarze i poeci na początekRemigiusz Koziński42
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Agnieszka Dale
0
0,0/10
Pisze książki: czasopisma
Ten autor nie ma jeszcze opisu. Jeżeli chcesz wysłać nam informacje o autorze - napisz na: admin@lubimyczytac.pl
0,0/10średnia ocena książek autora
18 przeczytało książki autora
0 chce przeczytać książki autora
0fanów autora
Zostań fanem autoraKsiążki i czasopisma
Najnowsze opinie o książkach autora
Nowa Fantastyka 415 (4/2017) Agnieszka Hałas
6,8
Chłopiec i wiedźma - Artur Laisen
O życiu, walce z przeciwnościami. Ładnie napisane, opowieść poprowadzona wprawnie. Fantastyka pretekstowa.
7/10
Reguła optymalizacji - Bartłomiej Dzik
Swoisty rodzaj traktatu filozoficznego. Literacko bez zarzutu, fabularnie udźwignięte mimo obciążenia problemowego. Interesujące. Opowiadanie, które najbardziej mi się podobało z całego numeru.
7,5/10
Śmierć bestii - Marcin Mleczak
O tym do czego prowadzi fanatyzm religijny. I o ludziach. Zupełnie przyzwoicie acz odrobinę z byt skrótowo. Miejscami czarny, zupełnie przyzwoity, humor. Zakończenie odrobinę rozczarowuje.
6/10
Najlepsze pierogi w Kocierbie - Agnieszka Hałas
Opowieść o poturbowanym życiu i sile potrzebnej do walki o szczęście, utrzymana w minorowym, nostalgicznym nastroju ze słonecznym promykiem na koniec.
7/10
Szczęśliwy kraj - Agnieszka Dale
Gorzki komentarz do rosnącej ksenofobii w Wielkiej Brytanii w wąskim ujęciu i do debilizmu patriotyczno-nacjonalistycznego w ogóle w szerszym. Krótko, treściwie, elegancko, ze zjadliwym humorem.
7/10
Upadk - Ian McDonald
O odcinaniu pępowiny w sensie emocjonalnym. Opowieść całkiem nieźle poprowadzona, nuży tylko momentami. Mimo iż bardzo rozbudowane, tło sf-antastyczne to tylko dekoracja. Mocny średniak.
6/10
Córka Odrenu - Ursula K. Le Guin
Mimo iż z zupełnie innej bajki dekoracyjnej, opowiadanie w swej istocie bardzo przypomina historię opowiedzianą przez McDonalda. Znów mamy rzecz o trudnych relacjach rodzinnych i różnicach w postrzeganiu rzeczy najważniejszych.
6/10
Publicystyka:
Nudno o Wikingach, tak sobie o zwierzętach mitycznych. Później o Amerykańskich bogach i o Marvelu, ominąłem bez cienia zastanowienia. I mamy Parowskiego, który, co mnie zaskoczyło ale i ucieszyło, bardzo z sensem pisze o serialach - "Westworld" i "Człowiek z wysokiego zamku". Szczególnie krytyka tego pierwszego warta jest docenienia. Nigdy nie rozumiałem entuzjastycznego odbioru tej mocno przeciętnej produkcji. Z felietonistów bardzo ładnie Kosik o miejscu w społeczeństwie osób dysfunkcjami społecznymi, z zespołem Aspergera, ADHD, itp. Piskorski jak zwykle o kreacji powieściowych rzeczywistości, tym razem o ciekawostkach historycznych. Na koniec Orbitowski o Ludzkich dzieciach, filmie sprzed dekady, który staje się niepokojąco, coraz bardziej aktualny.
Recenzje znów ominąłem, rzadko kiedy pojawiają się w tym dziale interesujące mnie pozycje, i poziom też zadowala nieczęsto.
Całość 7/10