Opinie użytkownika
Niech nie zwiedzie Was, ta niepozorna okładka. "Spełnione życzenia", to wzruszająca opowieść, składająca się z historii kilku bohaterów.
Z początku poznajemy urywki z ich życia - całkiem różne od siebie problemy oraz troski, etapy życiowe, na którym właśnie są, a także ich marzenia i pragnienia.
Starsza Pani, która pragnie dobrego życia dla swoich wnuków. Mężczyzna, który...
Anonimowy donos, wstrząsające odkrycie w małej wsi, kości czworga noworodków, rodzinna zmowa milczenia i jedna podejrzana.. ale czy aby na pewno? Czy w całej tej historii winna jest tylko matka?
"Małe zbrodnie", to na pierwszy rzut oka, niepozorna książka - brak w niej pędzącej akcji i jej zwrotów, praktycznie wszystko jest od początku dość jasne. Jednak po głębszej...
Sięgając po książki związane tematycznie ze służbą zdrowia, zawsze liczę na dobrą, rzetelną i wypełnioną ciekawostkami lekturę.
Czy "Ratownik" sprostał moim wymaganiom?
Zdecydowanie nie.
Zamiast informacji o pracy ratownika medycznego, jego codzienności w tym zawodzie, przypadkach najciekawszych pacjentów, na które byłam nastawiona, dostałam kilka przerysowanych,...
Przeglądając pod koniec roku story na Instagramie trafiłam na zdjęcie tej książki i wielki, pogubiony napis: Nie czytajcie tego.
Ta książka jest zła.
Oczywiście nie byłabym sobą gdybym od razu nie sprawdziła o czym dokładnie jest ta pozycja. Po przeczytaniu opisu już wiedziałam, że biorę się za nią od razu 😉
"I see you" opowiada historię dwóch braci, którzy od...
"Śnieżna siostra" to słodko- gorzka historia.
Z jednej strony opowiada ona o stracie, tęsknocie oraz żałobie, z drugiej o przyjaźni, nadziei, miłości i nie brakuje w niej cudownego magicznego nastroju Świąt Bożego Narodzenia.
To opowieść o młodym chłopcu imieniem Julian, który niedawno stracił starszą siostrę. To opowieść o rodzicach, którzy przez śmierć córki zatracili...
"Cherub" - trzecia i ostatnia (?) część trylogii z Igorem Brudnym w roli głównej, aż łezka kręci się w czytelniczym oku na samą myśl, że to koniec tak dobrej zielonogórskiej serii kryminalnej.
Tym razem autor zaserwował czytelnikowi krwawą jatkę pod hasłem BDSM. A żeby tego było mało dodał szczyptę przemocy seksuanej, filmy snuff czyli tzw. ostatniego tchnienia oraz...
Drugie spotkanie z twórczością Pana Marcela i drugie równie udane.
Co prawda "Nie wiesz wszystkiego" w moim odczuciu wypadło odrobinę słabiej niż "Pokaż mi", zapewne dlatego, że po prostu bardziej do gustu przypadł mi temat oraz klimat właśnie z "Pokaż mi", to i tak byłam zaintrygowana całą historią.
A poznajemy tu historię wspólnego podwójnego samobójstwa uczniów z...
Na samym wstępie trzeba zaznaczyć, że tytuł tej książki jest mylący. Nie znajdziemy tu smaczków dotyczących pracy psychiatry i jego pacjentów. O czym w takim razie rozmawia autorka z psychiatrami?
M.in. o depresji, schizofrenii, uzależnieniach, psychiatrii sądowej, leczeniu dzieci, młodzieży oraz osób starszych często z demencją czy chorobą Alzheimera. Jest rozmowa...
"Upiorne święta" od Wydawnictwa Akurat to zbiór opowieści, które wyszły spod pióra polskich autorów literatury grozy m.in. Artur Urbanowicz, Jakub Ćwiek, Hanna Greń, a także jako smaczek znajdziemy tu jedno opowiadanie Grahama Mastertona.
Co je wszystkie łączy? Temat przewodni jakim są Święta. Autorzy jednak podeszli do tego różnie. U niektórych klimat i czas świąt jest na...
Dłuższej i bardziej wylewnej opinii nie napiszę na temat tej książki. Dlaczego? Ponieważ nie mam pojęcia co mogłabym dodać więcej, niż napisałam na temat "Piętna". Ta część była równie dobra. Trzymała w napięciu, odkrywaliśmy ciekawą zagadkę razem z bohaterami, chociaż łatwiej było się domyślić jej rozwiązania niż w poprzedniczce. Było krwawo, kończyny leżały to tu, to tam....
więcej Pokaż mimo to
Trzeba przyznać, że Pani Mamczur podjęła się nielada wyzwania wybierając temat do swojej książki, z drugiej strony, ja osobiście, nie zetknęłam się jeszcze na polskim rynku z pozycją o podobnej tematyce, więc uzupełnienie tej luki było potrzebne.
Pani Maria w swojej książce rozmawia z żonami gejów oraz nimi samymi, nawizuje kontakt z homoseksualistami, którzy szukają...
Wiecie, że nie potrafię przejść obojętnie koło książki poświęconej tematyce policyjnej i wszystkiemu co jest choć trochę z nią związane. Nic więc dziwnego, że zobaczywszy ten tytuł od razu zainteresowałam się nim.
"Pies" jest zbiorem bardzo krótkich anegdotek i historii z zawodowego życia autora, który jest policjantem i robi w prewencji.
Już po samym opisie książki można...
Najprawdopodobniej nie zapoznałabym się w ogóle z twórczością Pana Marcela, gdyby w pewnym czasie jego książka pt. "Pokaż mi" nie wyskakiwała na bookstagramie z każdego możliwego kąta i tyle osób by jej nie zachwalało.
Nie miałam wyboru, musiałam sprawdzić na własnej czytelniczej skórze, o co tyle szumu.
I wiecie co?
Już wszystko rozumiem.
No bo jak można przejść...
Gdy w 2018 roku na rynku czytelniczym mieliśmy wysyp książek o tematyce medycznej, w moje ręce wpadł reportaż Pana Pawła pt. "Agonia". Nie wiem czy pamiętacie, ale ostatecznie uznałam, że była to najlepsza pozycja o tej tematyce jaką miałam okazję przeczytać i tę opinię podtrzymuje do dziś.
Nic dziwnego, że gdy tylko dowiedziałam się, iż spod pióra autora wyszedł kolejny...
Zuzanna Pol napisała książkę, o której mam ochotę napisać, że jest to takie "2w1". Z jednej strony poznajemy historię i trochę szczegółów z życia młodej dziewczyny, która prowadzi blog polskiepato.pl (swoją drogą polecam bardzo tam zajrzeć jeśli interesują Was sprawy kryminalne z Polski), ale głównie w książce tej zostaje nam przedstawionych kilka spraw opisanych przez nią...
więcej Pokaż mimo to
"Piętnem" zainteresowałam się tuż po przeczytaniu jej opisu. Nie dość, że brzmiał on intrygująco to cała akcja toczy się w mojej rodzinnej Zielonej Górze. Dodatkowo autor pochodzi z moich okolic i już dawno planowałam sięgnąć po jego książki. Odwrotu więc nie było 😉
Główny bohater tej historii - Igor Brudny to Warszawski komisarz, który przez brutalne morderstwo i dziwny...
Z całą pewnością książka ta dla wielu z czytelników może okazać się pozycją kontrowersyjną, a to wszystko nie tylko przez fakt podjętego przez autorów tematu, ale samej treści - momentami jest dosadnie, bardzo szczerze, nie brak w niej szczegółowych opisów i dość dyskusyjnych historii.
Jeśli jesteście ciekawi jak aktualnie wygląda od podszewki najstarszy zawód świata oraz...
"Amazonia", którą napisał James Rollins, bardzo przypadła mi do gustu (nawet znalazła się w moim zestawieniu najlepszych książek 2018 roku), natomiast na drugie spotkanie z tym autorem wybrałam "Ekspedycję". Jakie są moje wrażenia po lekturze?
Pozytywne. Nie zawiodłam się, lecz uważam, że jednak pierwsza książka była lepszą czytelniczą przygodą. "Ekspedycja" to nadal...
Panie Bartoszu jak można było zakończyć tę trylogię w taki sposób? Ja chcę kontynuację...
"Serce" czyli trzecia i niestety ostatnia część serii o Bysiu i Kaśce z całą pewnością utrzymuje poziom swoich poprzedniczek. Wciąż możemy delektować się mocną i jednocześnie wciągającą historią bohaterów podaną w konkretny męski, a nawet trochę zawadiacki sposób.
Jest krwawo,...
Ku uciesze czytelników (przynajmniej mojej na pewno) od jakiegoś czasu na naszym polskim rynku wydawniczym ukazuje się wiele książek poświęconych konkretnym zawodom - policjantom, lekarzom, pielęgniarkom, strażakom, profilerom itd. Tym razem jednak przyszedł czas na koronerów, a raczej jednego konkretnego.
John Bateson postanowił w swojej książce opisać pracę koronera z...