Opinie użytkownika
Witaj z powrotem Komisarzu!
Zarzekałam się że do Forsta już nie wrócę ze względu na moje opinie o taśmie produkcyjnej Pana Mroza, ale to było silniejsze ode mnie. No i cieszę się że przesluchalam Berdo w fenomenalny wykonaniu Pana Gosztyły. Komisarz stacjonuje teraz w innych górach, gdzie ktoś wydaje się kopiować morderstwa z Zakopanego. Być może sama fabuła nie jest...
Bardzo krótko bo nie ma co się rozpisywać - czułam potencjał w tej serii i się nie zawiodłam. Zdecydowanie z tomu na tom coraz lepiej!
Pokaż mimo toNie spodziewałam się kontynuacji projektu Riese, jednak się pojawiła. Tak jak zapewne w niedługim czasie pojawi się kolejna część Operacji Mir. Czy potrzebnie? Książki wysłuchałam w formie audiobooka, którego forma "słuchowiska" na początku bardzo mnie irytowała. Irytowała mnie również postać Ołeny (czy w każdej serii Pana Mroza musi być jakaś rzucająca mięsem, pozbawiona...
więcej Pokaż mimo toSkusila mnie okładka i tematyka słowiańska, ale na pewno nie jest to baśniowa opowieść . Uważam że książka przekombinowana i nad wyraz dramatyczna. Decyzję i ogólne postępowanie Tove niezrozumiałe, miejscami głupie. Szybko zapominamy też o pozostałych siostrach. Zabrakło mi klimatu baśni, słowiańskiej kultury i chociaż lekkich promyków radości i optymizmu. Bohaterowie...
więcej Pokaż mimo toOczekiwałam relaksu i rozrywki a dostałam kiepski wykład o gender. Powieść zaczyna się fajnie, tajemnicza śmierć artysty ciągnie za sobą pasmo wydarzeń, których korzeni należy doszukiwać się w przeszłości, a konkretnie w zabójstwie transseksualnej Loli i jej córki. Cały czas dowiadujemy się że "Lola była cudowna!", "wszyscy kochaliśmy Lole" etc etc. Ta gloryfikacja jest...
więcej Pokaż mimo toSeria z Sewerynem Zaorskim zwróciła moją uwagę, ponieważ jestem fanką Simona Becketa (ukłon dla autora za nawiązanie). Jednak poziomy nieporównywalne. Postaci są naprawdę "płaskie", pojawiają się i znikają, tworząc blade tło dla nieszczęśliwej pary kochanków jakimi są Seweryn i Kaja. Wiecznie cierpiących z powodu miłości, która jest jedyna, wyjątkowa, nieokiełznana,...
więcej Pokaż mimo toMuszę przyznać że tytuł "fabrykantka aniołków" wpadł mi w oko tak samo jak "księżniczka z lodu" kiedy sprawdzałam spis książek w serii. Szkoda tylko że Erica z pierwszego tomu przestała istnieć. Sama historia fabrykantki ciekawa, fajnie przedstawia "dziedzictwo" rodowe Ebby oraz ciężkie losy kobiet z jej linii. Rozwiązanie zagadki zniknięcia rodziny na wyspie Valo jest...
więcej Pokaż mimo toZa mną połowa sagi, dlatego postanowiłam ocenić Syrenke oraz poprzednie części. Kryminał raczej lżejszy, skierowany do kobiet, nawet bardziej pań domu. Dużo wątków osobistych, związanych z dziećmi i "nieidealnoscią", mam wrażenie że inspirowanych życiem autorki. W szóstej części zaczynają już denerwować że względu na kreowanie pewnych wzorców. Historie przedstawione w...
więcej Pokaż mimo toDramat. Niby adwokaci, niby lata studiów a prowadzą rozmowy jak nie do końca inteligentni gimnazjalisci. Ilość idiotycznych i bezmyslnych zachowań tej dwójki osiągnęła level hard, pomimo ciągłych zapewnień autora że teraz powinni być odpowiedzialni. Trudne tematy znowu potraktowane po macoszemu... Pani Mecenas tym razem mówię Pani żegnam.
Pokaż mimo to
Panie Remigiuszu, coś Pan najlepszego uczynił...
Forst i Chyłka? Czekałam z mieszanymi uczuciami, Joanna zawiodła jakiś czas temu ale Komisarzowi mogłam wybaczyć znacznie więcej. Niestety, we dwójkę spadli w dół ciągnięci lawiną pisania w tempie ekspresowym.
Kordian i Chyłka - znośni, chociaż ich teorii nie powstydziłby się Nostradamus.
Forst? Ech... Jego zachowania...
Niestety bardzo duże rozczarowanie. Po pierwsze w mojej opini jest to literatura młodzieżowa. Przyciągnęła mnie okładka i opis, liczyłam na delikata fantastyke z folklorem dalekiego wschodu, niestety...
Zdecydowanie za dużo zapożyczonych motywów - Mulan, motywy wędrówki rodem z władcy pierścieni.
Główna boheterka- zachowująca się jak nieodpowiedzialna nastolatka, która...
Pięć lat po "Agonii" trafia w moje ręce "Pogo". W opiece zdrowotnej nic się nie zmieniło, nadal brak wsparcia psychicznego dla tych, których ludzka tragedia dotyka nie raz w życiu ale parę razy na dyżur. "Pogo" to krzyk złapany na kartkach reportażu - pomóż mi. Ta książka jest mocniejsza, bardziej skondensowana w swoim przekazie. Jest też bardzo smutna, momentami chwytająca...
więcej Pokaż mimo toLekkie pióro Michała Śmielaka sprawia że książkę można "wciągnąć" w jeden wieczór. Ciekawe wątki historyczne, impreza która wymknęła się spod kontroli i ciarki na plecach kiedy balansujemy na granicy zdrowego rozsądku i tego co nie realne. Chociaż w połowie wydawała się mocno przewidywalna, zakończenie zaskoczyło a o to chodzi w dobrym thrillerze. Styl autora może nie...
więcej Pokaż mimo toOgromne rozczarowanie. "Ogień" niestety zgasił żar, który sprawiał że Nadia i Jakub byli dla mnie postaciami fatalnymi. "Śniegi" i "Tropy" pięknie zbudowały świat ojca i córki w trudnej relacji, podszyty naturą i dziką stroną Bieszczad. Czarne, białe i szare odcienie tego co moralne, mnie jako czytelnika, zaskakiwały nie raz. Ocena tylko przez wzgląd na poprzednie...
więcej Pokaż mimo toOstatnio zdarza mi się sięgać po debiuty i ten wyjątkowo mnie urzekł. Marcin Silwanow przedstawia nam historie prywatnego detektywa, który oprócz zleconego śledztwa musi odnaleźć się "po drugiej stronie biurka". Mamy dwie niezależnie toczące się historie - zagadkę kryminalną oraz dochodzenie związane z trudnymi czasami wojny i utraconego przez ludność żydowską mienia. Trup...
więcej Pokaż mimo toChociaż pierwszy tom przeżyć Poli mnie nie porwał to postanowiłam przeczytać Mursz. Lubię thrillery z wątkami psychologicznymi jednak tutaj niestety się zawiodłam... Pomysl świetny, jednak i postacie i cała fabuła była nieco za płaska, nie wciągnęła mnie bez reszty, styl autorki chyba nie pozwala mi do końca wczuc się w motywację i "ja" bohaterek. Niestety również mocno...
więcej Pokaż mimo to"Mam dla ciebie książkę" uslyszalam od koleżanki która ma totalnie inny niż ja gust. Zmęczona powtarzalnością kryminałów sięgnęłam po trylogię zimowej nocy i... Jestem zachwycona! Morozko, domownicy i porywająca walka dobra ze złem osadzona w uśpionej zimą starej Rusi. Idealna pozycja na długie jesienno-zimowe wieczory, idealna dla dorosłych, którzy chcą przez chwilę poczuć...
więcej Pokaż mimo toTrudne sprawy? Sędzia Anna Maria...? Kryminalni? A nie, przepraszam, to kolejna część perypetii najbardziej znanej pary palestry! Początkowe strony i bełkot mecenas Joanny pierwszy raz doprowadziły do sytuacji że w mojej głowie pojawiła się myśl "nie dam rady, daruje sobie tą książkę". Panie Mróz zachowanie Chyłki nie budzi już podziwu, jest niestety żałosne i wulgarne....
więcej Pokaż mimo toJestem fanką powieści w których fakty, zwlaszcza historyczne, przeplatają się z fikcją. W późniejszym okresie doczytałam że jest to debiut literacki - za to dla autora naprawdę mocne 6/10. Karkonosze, śnieg, schronisko i przeszłość, która determinuje teraźniejszość. Książka na początku wymagala skupienia - duża ilość obcojęzycznych nazwisk i miejsc może zniechęcić. Zabrakło...
więcej Pokaż mimo toMroz chyba znacznie lepiej wypada w solowych pozycjach książkowych niż w seriach. Osiedle RZNiW zaklepałam do przeczytania ze względu na osadzenie akcji w blokowisku i latach kiedy hip hopu (ale nie hiohopolo :)) słuchał każdy młody buntownik. Jest slang, jest wrzuconych parę znanych kawałków, jest historia kryminalana dopasowana do blokowiska i nienachalny wątek...
więcej Pokaż mimo to