rozwińzwiń

The Unfair Advantage

Okładka książki The Unfair Advantage ASH ALI, HASAN KUBBA
Okładka książki The Unfair Advantage
ASH ALIHASAN KUBBA Wydawnictwo: Profile Books biznes, finanse
256 str. 4 godz. 16 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Tytuł oryginału:
The Unfair Advantage
Wydawnictwo:
Profile Books
Data wydania:
2020-01-01
Data 1. wydania:
2020-01-01
Liczba stron:
256
Czas czytania
4 godz. 16 min.
Język:
angielski
ISBN:
9781788167543
Średnia ocen

8,0 8,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
8,0 / 10
3 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
104
48

Na półkach: ,

Książka inna niż typowe poradniki biznesowe, które oferują proste formułki jak osiągnąć sukces, powodzenie i pieniądze. Dwójka autorów prezentuje świeże, ciekawe spojrzenie, bazujące na ich własnych doświadczeniach i sukcesach odniesionych w świecie startupów.
Już na wstępie pada kilka trzeźwych słów o „micie merytokracji” i powszechnym przekonaniu, że wystarczy ciężko pracować, wstawać o czwartej rano, być zaangażowanym i wytrwałym aby osiągnąć wyznaczone cele, a ci którzy je osiągnęli w sposób oczywisty zasłużyli na bogactwo i splendory, które na nich spływają. Takie podejście autorzy podsumowują dosadnie: bullshit.
Ogromną rolę w odniesieniu sukcesu odgrywa po prostu SZCZĘŚCIE. Kiedyś wyznał to uczciwie Eval Spiegel, twórca Snapchata, który w wieku 24 lat został najmłodszym miliarderem w historii): „Miałem po prostu ogromnego farta. A życie jest nie fair”.
Co stało za sukcesem Spiegla? Pochodził z rodziny wybitnych i majętnych kalifornijskich prawników. Już jako dziecko przysłuchiwał się z zaciekawieniem jak ojciec prowadzi negocjacje i rozmowy biznesowe. Potem były najlepsze prywatne szkoły i uczelnie, a dzięki licznym koneksjom rodziców trafił na mentorów, a potem inwestorów, dzięki którym mógł wcielić w życie swój pomysł na komunikator, w którym przesyłane zdjęcia znikają po kilku sekundach. Wydaje się oczywiste, że gdyby nie urodził się w tej rodzinie, w tym miejscu i czasie, świat o Evalu Spieglu raczej by nie usłyszał.
Przykład kariery Spiegela dobrze ilustruje to, co autorzy nazywają „nieuczciwą przewagą” – atutami, którymi los, nie zawsze sprawiedliwie, obdarza ludzi, i które jeśli są umiejętnie wykorzystane, mogą otworzyć drogę do sukcesu. Takimi atutami mogą być oczywiście nasze geny, wrodzona inteligencja, czy kreatywność, miejsce, w którym dorastaliśmy, edukacja, jaką otrzymaliśmy, nasze kompetencje społeczne, dostęp do kapitału czy też zwykły łut szczęścia.
O ileż bardziej wiarygodne i uczciwe jest to spojrzenie w odróżnieniu od setek podręczników samorozwoju, które mamią nas banałami w stylu: „obudź w sobie olbrzyma”, „wystarczy tylko chcieć…”, etc
Autorom nie chodzi jednak o to, aby czytelnik załamywał się niesprawiedliwością świata i doszedł do wniosku, że i tak nie warto się starać. Wręcz przeciwnie, chcieliby aby każdy z nas umiał znaleźć w sobie te unikalne atuty, nasze „nieuczciwe przewagi” i nauczył się je wykorzystywać.
W książce znajdziemy wiele ciekawych spostrzeżeń, które dla młodych biznesmenów mogą być bardzo przydatne.
Na przykład, czy aby odnieść wielki sukces w biznesie potrzebna jest nowatorska, odkrywcza idea? Niekoniecznie. Zdaniem autorów, idee są przereklamowane. Kluczowy jest sposób w jaki wcielamy pomysł w życie oraz odpowiedni moment na jego realizację. Idee stojące za sukcesem firm takich jak Facebook, czy Google wcale nie były nowatorskie. Przed Googlem były Lycos, Alta Vista, Yahoo, Ask Jeeves. A jednak to Google stał się wiodącą wyszukiwarką dzięki umiejętnie zaprogramowanym algorytmom. Przed Facebookiem były MySpace, Friendster, Hi5 i wiele innych. Sukces Facebooka wynikał z jednej strony z jego umiejętnie stopniowanego poszerzania zasięgu użytkowników (najpierw Harvard, potem amerykańskie uniwersytety, potem uniwersytety na całym świecie, a w końcu wszyscy); z drugiej, z odpowiedniego momentu na ekspansję (pojawienie się smartfonów oraz powszechnego i szybkiego internetu).
Krótko mówiąc, szansę na sukces w biznesie mamy wtedy, gdy odkryjemy własne unikalne atuty, umiejętne je wykorzystamy w dziedzinie, w której dadzą nam przewagę nad innymi oraz gdy znajdziemy się we właściwym miejscu i czasie – aby wdrożyć idee, niekoniecznie oryginalne, ale zrealizowane w sposób bardziej skuteczny od konkurentów. A potem jeszcze tylko potrzebne jest szczęście…

Książka inna niż typowe poradniki biznesowe, które oferują proste formułki jak osiągnąć sukces, powodzenie i pieniądze. Dwójka autorów prezentuje świeże, ciekawe spojrzenie, bazujące na ich własnych doświadczeniach i sukcesach odniesionych w świecie startupów.
Już na wstępie pada kilka trzeźwych słów o „micie merytokracji” i powszechnym przekonaniu, że wystarczy ciężko...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    24
  • Przeczytane
    3
  • Ulubione
    1
  • Społeczeństwo
    1
  • Audiobook
    1
  • 2023
    1
  • Posiadam
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki The Unfair Advantage


Podobne książki

Przeczytaj także