Modemakt - 300 år av kläder

język
szwedzki
dodał
Daniel

Modet tjusar och ställer krav, modet finns och försvinner. Modet har makt, ger makt och skapar motstånd som ofta blir nytt mode. Nordiska museets samling av kläder från 1700-talet till idag speglar ett komplicerat förhållande mellan vårt inre och vårt yttre, mellan samhället och individen, mellan behovet av gemenskap och önskan att skilja sig från mängden. Kläderna fångar också tiden. ...

Modemakt lyfter fram tre decennier som blev början till något nytt. 1780-talet, 1860-talet och 1960-talet var brytningstider när händelser, idéer och tekniska innovationer förändrade världen. Och när människor ändrade sitt sätt att klä sig.
Modemakt fördjupar kunskaperna om hur kläder har använts, om material och tillverkning, om modebilden, modebildarna och modet i vardagen.

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (2)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 0
| 2018-01-04