rozwiń zwiń

forum Oficjalne Konkursy

[Zakończony] Zapach złotego lata - wygraj książkę "Tamte dni, tamte noce".

LubimyCzytać
utworzył 08.02.2018 o 13:23

Zamknijcie oczy. Przypomnijcie sobie najlepsze lato w swoim życiu. Czujecie powiew ciepłego powietrza i promyki słońca na Waszych twarzach? Stwórzcie lub opiszcie historię, która miała miejsce w okresie wakacyjnym. Wplećcie w nią tytuł powieści, wyróżniając go wielkimi literami.

Czekamy na teksty o długości nieprzekraczającej 1500 znaków ze spacjami.

Nagrody

Autorzy pięciu najciekawszych tekstów otrzymają egzemplarz książki.

Tamte dni, tamte noce - Jacek Skowroński
Tamte dni, tamte noce

Autor : André Aciman

Nastolatek Elio spędza wakacje we Włoszech, czytając i grając na pianinie. Jego ojca, uniwersyteckiego profesora, odwiedza pracujący nad doktoratem stypendysta, Amerykanin Oliver. Elio musi oddać gościowi swój własny pokój, jest więc do niego początkowo uprzedzony, uważa go za uzurpatora i aroganta. Ten stosunek z czasem ulega zmianie, pojawia się fascynacja mężczyzną, która przybiera na sile. „poważna opowieść o niewyrażalności uczuć i o naturze pożądania” - Filmweb Na podstawie książki powstał film pod tym samym tytułem, który jest wymieniany jako poważny kandydat do Oscara w kategoriach: „Najlepszy film”, „Najlepszy scenariusz adaptowany”, a także w kategorii głównych ról męskich. Autorem scenariusza jest James Ivory, wielokrotnie nominowany do Oscara amerykański reżyser, scenarzysta i producent. Film na podstawie książki miał premierę na festiwalu w Sundance. Był wielokrotnie nominowany do prestiżowych nagród.

Regulamin
  • Konkurs trwa od 8 lutego do 15 lutego włącznie. W konkursie mogą wziąć udział jedynie osoby posiadające adres korespondencyjny w Polsce.
  • Odpowiedzi muszą być napisane samodzielnie. Kopiowanie części lub fragmentów tekstów, recenzji innych osób jest zabronione. Teksty nie mogą przekraczać znaków ze spacjami.
  • Każdy użytkownik może zgłosić tylko jedną pracę.
  • Zwycięzców wybiera administracja serwisu lubimyczytać.pl. Decyzja jest nieodwołalna.
  • Dane adresowe zostaną wykorzystane przez serwis lubimyczytać.pl i Wydawnictwo Poradnia K.
  • Adres zwycięzcy powinien zostać nadesłany do dwóch tygodniu od daty ogłoszenia wyników konkursu. Po tym terminie administracja lubimyczytać.pl dopuszcza wybór kolejnego laureata lub nieprzyznanie nagrody.

odpowiedzi [72]

Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Sortuj:
LubimyCzytać 16.02.2018 12:48
Administrator

Konkurs został zakończony. Za wszystkie odpowiedzi dziękujemy!
Wybraliśmy zwycięskie prace:

breathless
lalkabarbie
Agata_m
wilk
Agnieszka

Serdecznie gratulujemy! Z laureatami skontaktujemy się bezpośrednio.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
soopeel 15.02.2018 23:24
Czytelnik

Lipiec 2016 roku, to właśnie w tym miesiącu przyszła na świat moja córka, to właśnie w tym miesiącu trzy dni wcześniej wracając z odwiedzin od oczekującej na poród żony, poślizgnąłem się na szpitalnych schodach i w piękny, ekwilibrystyczny sposób zwichnąłem bark. Całe szczęście stało się to około godziny 22:00, więc na SORze nie było dużej kolejki. Dość szybko, bo już po...

bujakova_czyta 15.02.2018 23:23
Czytelniczka

6 lat temu przeżyłam bardzo zwariowane lato. Miałam 19 lat, byłam młodziutka, naiwna, żądna przygód i szalona. Szalona jestem dalej właściwie. Świeżo po zakończeniu liceum postanowiłam zaszaleć, dać się ponieść uczuciom, pragnieniom, być nieodpowiedzialną. Poznałam pewnego chłopaka, 5 lat starszego. Nie mam zielonego pojęcia co mi się wtedy w nim podobało, ale coś...

Smerfetka11 15.02.2018 22:27

Kochany Ignacy,
minęło pół wieku od naszego ostatniego spotkania. Upłynęło tyle lat, a ja nie mogę zapomnieć Ciebie oraz dnia, w którym się poznaliśmy. Pamiętasz? Były wakacje, początek lipca, lało jak z cebra, zaczęło grzmieć, wbiegłam do baru, w którym pracowałeś. Spojrzałeś na mnie tymi swoimi błękitnymi oczami i wtedy wiedziałam, że przepadłam. Zakochałam się w Tobie...

aducha6662 15.02.2018 21:39
Czytelniczka

Był 2 sierpnia 2010 roku.Miałam 17 lat, a w zasadzie to dwa dni do "osiemnastki" i razem z paczką najbliższych przyjaciół wybieraliśmy się do Mielna. "Polska Ibiza" mówiono i to nas pchnęło, by pierwsze dorosłe wczasy spędzić właśnie tam. Tłukliśmy się pociągiem przez ponad 10 godzin, potem jeszcze autobusem... Byłam w szoku widząc tych wszystkich szalonych ludzi na...

Wagabunda 15.02.2018 20:30
Czytelnik

Na próżno wypatrywałam promieni słonecznych. Dzień w dzień dął zimny wietrzyk, niebo wzięła we władanie szarość, a mgła osiadała mi na rzędach i włosach podczas każdego spaceru.
Mimo to czule wspominam TAMTE DNI, TAMTE NOCE... każdą chwilę spędzoną w Londynie. Żadne miejsce nie wywarło na mnie takiego wrażenia jak to upośledzone atmosferycznie miasto.
Nie mają sobie równych...

Ankalime 15.02.2018 20:19
Czytelniczka

Przystanek Woodstock. Przygoda zaczyna się już wtedy, kiedy wsiadasz do pociągu. Poznajesz ludzi poprzez zwykłe rozmowy albo gry, które mają skrócić czas podróży. Gdy udaje ci się już dotrzeć na miejsce, pierwsze co widzisz to morze namiotów i piasek unoszący się powietrzu, bo pogoda niezwykle dopisuje. Po rozstawieniu namiotu udajesz się na małą wycieczkę krajoznawczą –...

Persephone 15.02.2018 19:49
Czytelniczka

To był mój pierwszy wyjazd nad morze, wielkie wydarzenie w życiu ośmioletniego dziecka. Całe dnie spędzane na plaży w Międzyzdrojach z nowo poznanymi koleżankami i kolegami, z którymi zakopywaliśmy się nawzajem w piachu aż po brodę, co zostało oczywiście uwiecznione na kliszach przez naszych rodziców i krewnych. Jak dziś pamiętam TAMTE DNI, TAMTE NOCE, gdy łuszcząca się...

Anita Miszczyk 15.02.2018 17:03
Czytelniczka

Było ciepłe lato, niewiele padało – żeby zacytować piosenkę. Wyjazd z kolegami ze studiów wydawał się szczytem marzeń i może naprawdę wtedy tak niewiele wystarczało nam do pełni szczęścia. Morze, plaża, piwo – rano troszkę zwiedzania, po południu sjesta, wieczorem zabawa – ten schemat się nie nudził. Ach, TAMTE DNI… TAMTE NOCE wspominam jednak lepiej. To nocami śpiewaliśmy...

Imkhye 15.02.2018 16:40
Czytelniczka

Siedzę właśnie na plaży. Jest wieczór, słońce już zaszło i zrobiło się zimno, ale ja zauważam to dopiero teraz, kiedy całe moje ciało pokryło się gęsią skórką. Jednak mimo chłodu, nie chcę się stąd ruszać. Chcę dalej słuchać cichych fal i myśleć o czasie, który spędziliśmy tu razem.
Przyjechałam tutaj rok temu tylko na kilka dni. Nie byłam z tego powodu zadowolona, nigdy...