-
ArtykułyWeź udział w akcji recenzenckiej i wygraj książkę Julii Biel „Times New Romans”LubimyCzytać2
-
ArtykułySpotkaj Terry’ego Hayesa. Autor kultowego „Pielgrzyma” już w maju odwiedzi PolskęLubimyCzytać2
-
Artykuły[QUIZ] Te fakty o pisarzach znają tylko literaccy eksperciKonrad Wrzesiński25
-
ArtykułyWznowienie, na które warto było czekaćInegrette0
Cytaty z tagiem "slogan" [10]
[ + Dodaj cytat]To choroba, na którą wszyscy prędzej czy później zapadamy. Wygląda na to, że i ja się zaraziłem.
Stanąwszy na środku pokoju, Tatarski z trudem klęknął, złożył ręce i utkwił wzrok w suficie.
Panie, do ciebie wołam - powiedział cicho. - Bardzo wobec ciebie zgrzeszyłem... Ja po prostu chcę być szczęśliwy i zupełni mi nie wychodzi...Przecież nie umiem nic poza pisanie marnych sloganów. Ale dla Cienie, Panie, napisze dobry - słowo honoru. Oni Cie przecież pozycjonują absolutnie niewłaściwie. Kompletnie nic nie kumają.
Chcesz coś przeżyć niespodzianie, to spuść wodę, zanim wstaniesz.
Wielu ludzi nawet nie zdaje sobie sprawy ze swej potrzeby przystosowania. Żyją pełni złudzeń, że postępują zgodnie ze swoimi przekonaniami i skłonnościami, że są indywidualistami, że dochodzą do swoich poglądów drogą własnego rozumowania, że jedynie dzięki przypadkowi ich koncepcje pokrywają się z koncepcjami większości. Powszechna zgoda służy im za dowód, że te przekonania są słuszne. Ponieważ wciąż jeszcze istnieje potrzeba odczuwania pewnej indywidualności, zostaje ona zaspokojona na polu mało istotnych różnic; inicjały na torebce czy swetrze, wywieszka z nazwiskiem kasjera bankowego, przynależność do partii demokratycznej zamiast do partii republikańskiej, do takiego, a nie innego klubu - stają się wyrazem indywidualnych odrębności. Reklamowy slogan: „to jest inne” - wyraźnie wskazuje na tę wzruszającą potrzebę odróżniania się, podczas gdy w rzeczywistości już prawie nic z niego nie pozostało.
(...) to nie wojna jest taka straszna, tylko świat, jaki po niej nastąpi. Świat, w który wpadamy jak w bagno, świat nienawiści i sloganów.
Masz dosyć życia w ciągłym biegu? Jesteś zmęczona i smutna? Masz ochotę zabić wszystkich dookoła? Świetnie trafiłaś! Nasze centrum Cię uratuje! Ciebie i innych przed… Tobą!”. A jeszcze małym druczkiem dopisek: „Dysponujemy wygodnymi pokojami bez okien i klamek, w każdym do dyspozycji gości – biały kaftanik”.
Doświadczenie ostatnich konsumenckich lat mówiło mu, że nie istnieje coś takiego, jak "dobre i tanie" - to zgrabny oksymoron ułożony po to, aby biedacy wysupłali swoje zaskórniaki na coś, czego nie potrzebują, wierząc, że nawet oni mogą mieć coś "dobrego". O święta naiwności! (s.121).
Takie slogany jak "Ratujmy Ziemię" zawierają wezwanie do ratowania życia na Ziemi, lecz nie dotyczą samej planety. (s. 157).