Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Data wydania:
- 2005-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2005-01-01
- Liczba stron:
- 222
- Czas czytania
- 3 godz. 42 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788301155216
Czym jest antropologia organizacji?
Antropologia organizacji jest metodologią badań empirycznych, która cieszy się ogromną popularnością w krajach zachodnich, lecz w Polsce nadal jest mało znana. Literatura, jaka dotąd była wykorzystywana do takich badań, jest przede wszystkim obcojęzyczna i trudno dostępna dla polskiego czytelnika. Tymczasem antropologiczne badania organizacji umożliwiają ciekawe i istotne badania terenowe:
* opis organizacji w ich naturalnym kontekście,
* ukierunkowanie na proces, zrozumienie ludzi i ich zachowań w organizacji,
* badanie zjawisk nowych, nieznanych, nie dających się przewidzieć.
Książka została napisana z myślą o studentach (wydziałów nauk społecznych i humanistycznych) oraz badaczach pragnących przeprowadzić własne badania terenowe organizacji na poziomie pracy dyplomowej, magisterskiej lub doktorskiej. Jej celem jest, z jednej strony – zapoznanie polskich czytelników z mało w Polsce znanymi antropologicznymi badaniami organizacji, z drugiej zaś – pomoc w poprawnym przeprowadzeniu takich badań i napisaniu na ich podstawie pracy.
Książka powstała na podstawie doświadczeń badawczych autorki oraz badań dotyczących organizacji i literatury – tak pozycji klasycznych, jak i najbardziej aktualnych.