Konkurencja i przedsiębiorczość
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- Competition and Entrepreneurship
- Wydawnictwo:
- Fijorr Publishing
- Data wydania:
- 2010-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2010-01-01
- Liczba stron:
- 232
- Czas czytania
- 3 godz. 52 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 83-89812-64-9
- Tłumacz:
- Krzysztof Śledziński
- Tagi:
- konkurencja przedsiębiorczość szkoła austriacka kapitalizm monopol koszty sprzedaż
Jest to pierwsza książka Israela Kirznera, jaka ukazuje się na polskim rynku.
(...) Konkurencja i przedsiębiorczość to dwa terminy, o których ekonomiści głównego nurtu mówią niechętnie. Obie te dziedziny wyparte zostały z ekonomii przez ekonometrię, statystykę i inne działy badające historię ludzkiego działania. Tymczasem – jak pisze Israel Kirzner, wybitny przedstawiciel szkoły austriackiej – do zrozumienia procesu rynkowego niezbędna jest teoria konkurencji, która jest nieodłączna od przedsiębiorczości. Będzie to miało daleko idące konsekwencje dla analizy takich problemów, jak koszty sprzedaży, reklama i monopol. Teoria konkurencji pozwoli nam spojrzeć z nowej "perspektywy" na koszty sprzedaży i ocenić ich rolę w gospodarce rynkowej. Jednocześnie, idąc tropem naszych teorii konkurencji i przedsiębiorczości dojdziemy do zupełnie nieortodoksyjnego spojrzenia na naturę monopolu rynkowego.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 38
- 11
- 6
- 5
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
Po lekturze pierwszych dwóch rozdziałów odłożyłem książkę na półkę. Zrobiłem to pomimo tego, że istnieje między nią a mną pewna więź, ponieważ swój egzemplarz dostałem w prezencie od znajomego, co więcej znam też tłumacza. Książka niestety mocno przynudza. Kirzner w dwóch pierwszych rozdział starał się tłumaczyć to, jak nieadekwatne są (czy też raczej >>były<< w czasach, gdy ją pisał) neoklasyczne modele rynku, czym w ogóle jest rynek, w jaki sposób na niego powinien patrzeć ekonomista i jak powinna być zdefiniowana przedsiębiorczość. Niestety w swej części pozytywnej wywodu autor nie używa aparatu algebraicznego i dlatego jego argumentacja, pomimo rozwlekłości, nie zawsze jest precyzyjna. Gdyby stworzył jakiś konkretny konkurencyjny względem krytykowanych model, to możnaby przynajmniej z łatwością samodzielnie porównać realistyczność założeń, użyteczność w rozmaitych zastosowaniach czy testować empirycznie jego predykcje.
Po lekturze pierwszych dwóch rozdziałów odłożyłem książkę na półkę. Zrobiłem to pomimo tego, że istnieje między nią a mną pewna więź, ponieważ swój egzemplarz dostałem w prezencie od znajomego, co więcej znam też tłumacza. Książka niestety mocno przynudza. Kirzner w dwóch pierwszych rozdział starał się tłumaczyć to, jak nieadekwatne są (czy też raczej >>były<< w...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to