Ferdynand Porsche. Inżynier Hitlera i jego następcy (1875-2020)
- Kategoria:
- biografia, autobiografia, pamiętnik
- Tytuł oryginału:
- Ferdynand Porsche. Inżynier Hitlera i jego następcy (1875-2020)
- Wydawnictwo:
- Łukasz Tomys Publishing
- Data wydania:
- 2020-05-18
- Data 1. wyd. pol.:
- 2018-10-08
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788366167636
- Tagi:
- Porsche Ferdynand Porsche biografia audiobook Hitler historia II wojna światowa
"Próbowałem znaleźć swój wymarzony samochód sportowy. Nie istniał, więc sam go sobie zbudowałem"
Wysyłając Ferdynanda Porschego na inspekcję na front wschodni, Hitler przydzielił mu swojego osobistego pilota. Chciał mieć gwarancję, że Ferdynand dotrze cało na miejsce i bezpiecznie powróci. Jak sam mawiał, miał wielu generałów, ale tylko jednego Porsche. Kim jest ten niezwykły inżynier i jak rozpoczęła się jego przygoda z motoryzacją? Czy dochody uzyskane przez ród Porschów dzięki współpracy z niemiecką machiną zbrojeniową stały się podstawą do stworzenia rodzinnej firmy? Czy Porsche ukradł pomysł na mały samochód czeskiej Tatrze? Jak wyglądały początki światowej motoryzacji? W jaki sposób III Rzesza i Związek Radziecki weszły w posiadanie technologii produkcji taśmowej wymyślonej przez Henry’ego Forda? Czy współpraca z amerykańskimi korporacjami pozwoliła Stalinowi wygrać wojnę z Hitlerem? Jak powstało logo samochodów Audi, czyli słynne nachodzące na siebie kręgi? Dlaczego fabrykę samochodów Volkswagen wybudowano w okolicach dzisiejszego Wolfsburga? To tylko niektóre z zagadnień omówionych w tej książce.
Życie Ferdynanda Porschego to historia człowieka, który swój sukces osiągnął przede wszystkim dzięki ogromnej pasji oraz ciężkiej pracy. Początkowo musiał się mierzyć także z oporem ze strony własnego ojca, który nie podzielał pasji syna. Przyszło mu żyć w trudnych czasach. Dlaczego człowiek, który od początku uważany był za apolitycznego idealistę, tak szybko zaczął współpracę z nazistowskim rządem Adolfa Hitlera? Jaki wkład miał Porsche w rozwój popularnych dzisiaj modeli hybrydowych i elektrycznych? Jak wyglądały narodziny słynnego „garbusa”, który produkowany był jeszcze w XXI wieku, czyli blisko pięć dekad po śmierci swojego twórcy? W naszej publikacji skupiliśmy się również na biznesowych aspektach rozwoju Porsche i Volkswagena w drugiej połowie XX wieku i pierwszej dekadzie obecnego stulecia.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 129
- 30
- 8
- 5
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Ferdynand Porsche. Inżynier Hitlera i jego następcy (1875-2020)
Dodaj cytat
Opinia
Ciekawa biografia rodu Porschów. Bardziej w mojej opinii chciałem się odnieść do krytycznych opinii innych osób.
Nikt w tej książce, nikogo nie wybiela. Jest wspomniane, że projektował dla III rzeszy ale dlaczego? Ano dlatego, że wcześniejsze jego osiągnięcia skłoniły Hitlera do wyboru Porschego. Współpraca, między nimi dwoma była jeszcze przed wojną. W momencie wybuchu wojny projektował i produkował uzbrojenie bo na to dostawał środki i zlecenia od rzeszy więc co innego miał robić skoro żeby firma miała przetrwać nie mógł projektować samochodów wyścigowych. Zaimponował Hitlerowi i ten go wybrał, przecież mógł kogoś innego wybrać... W zakładach pracowali więźniowe ale to nie Ferdynand po nich jeździł tylko rzesza ich przysyłała do produkcji uzbrojenia na wojnę. Zresztą wspomniane jest, że miał do nich neutralny stosunek i to go uratowało. Gdyby ratował ich to rzesza przerwała by współpracę albo wysłała by go do obozu, gdyby znowu źle ich traktował to po wojnie więźniowe zeznali by przeciwko niemu i został by zbrodniarzem wojennym jak to miało miejsce z Louisem Renault jak i wieloma francuskim przedsiębiorcami. Niemcy nigdy się nie wybielą, za to widać wybielili się Austriacy, Francuzi, Norwegowie, Szwedzi, Belgowie, Holendrzy i to wielu nie boli że ten fragment historii jest wybielany. I naziści to nie byli tylko Niemcy ale byli nimi też te wspomniane narody... Na uwagę zasługuje fakt, że po wojnie Porsche dostał środki od rządu na odbudowę fabryki, o tym też jest w książce. I skąd te środki też jest wspomniane.
Porsche od początku (jeszcze przed wojną) robił innowacyjne projekty - pojazdy hybrydowe czy elektryczne (o tym też jest w książce). Projekty porsche czy to za życia Ferdynanda, czy synów czy wnuków jedne były udane i kultowe, a inne chybione, jak ze wszystkim i to też jest omówione. Wspomniane też jest o zarządzaniu, gdzie za czasów Ferdynanda był to właściciel z rodziną - Niemcy, a już za współczesnych czasów nie jest to rodzina i nie są to Niemcy.
Ciekawa biografia rodu Porschów. Bardziej w mojej opinii chciałem się odnieść do krytycznych opinii innych osób.
więcej Pokaż mimo toNikt w tej książce, nikogo nie wybiela. Jest wspomniane, że projektował dla III rzeszy ale dlaczego? Ano dlatego, że wcześniejsze jego osiągnięcia skłoniły Hitlera do wyboru Porschego. Współpraca, między nimi dwoma była jeszcze przed wojną. W momencie wybuchu...