-
ArtykułyKocia Szajka na ratunek Reksiowi, czyli o ósmym tomie przygód futrzastych bohaterówAnna Sierant1
-
ArtykułyAutorka „Girl in Pieces” odwiedzi Polskę! Kathleen Glasgow na Targach Książki i Mediów VIVELO 2024LubimyCzytać1
-
ArtykułyByliśmy na premierze „Prostej sprawy”. Rozmowa z Wojciechem ChmielarzemKonrad Wrzesiński1
-
ArtykułyStrefa mrokuchybarecenzent0
Cytaty z tagiem "pisanie" [369]
[ + Dodaj cytat]Pisanie to praca. Trzeba wykonywać ją regularnie i zachowywać higienę psychiczną. Pisarz to wojskowy i poeta w jednym.
W dni, kiedy pisanie idzie jej wyjątkowo źle, zastanawia się, czy to, co bierze za miłość do słowa pisanego, nie jest zaledwie fetyszem materiałów piśmienniczych. Prawdziwy pisarz, urodzony pisarz, bazgrze coś na skrawkach gazet, na zużytych biletach autobusowych, na ścianie celi więziennej.
Znacznie lepiej by uczynił, gdyby poświęcił się czytaniu. Czytanie to przyjemność i radość z tego, że się żyje, albo smutek z tego, że jest się żywym, a przede wszystkim poznanie i pytania. Pisanie zaś to zazwyczaj pustka.
Sztuka pisania polega właściwie nie na sztuce pisania, lecz na sztuce... wykreślania tego, co się napisało źle (Czechow.
Nie będę też grzeszył uskarżaniem się na mój ciężki los felietonisty. Pisanie felietonów bywa oczywiście zajęciem nikczemnym, ale w końcu z własnego wyboru człowiek skazuje się niekiedy na obcowanie z nikczemnymi płodami myśli ludzkiej, nie mam zatem co narzekać, że finały bywają przykre
Łatwiej jest żyć istnieniem stworzonej przez siebie postaci niż własnym.
Uważam, że w większości wypadków u podstaw złego pisania leży strach.
Jeśli zajmujesz się pisaniem (albo malowaniem, tańcem, rzeźbą czy piosenką), ktoś będzie próbował uprzykrzyć ci życie, to wszystko.
Wszystko, co Ci mogę napisać, jest nie do opisania. Z tęsknoty trzeba brać siłę, a to trochę ciężko. Ale wierzę, że powiem Ci to wszystko kiedyś sam.
W każdej epoce istnieją trzy ligi pisarskie. Trzecia: ci, którzy są znani, zdobywają „reputację”, stają się punktami odniesienia dla współczesnych im twórców piszących w tym samym języku. Druga liga: międzynarodowa – ci, którzy stają się punktami odniesienia dla współczesnych im twórców w Europie, Amerykach, Japonii itd. Pierwsza: ci, którzy stanowią punkt odniesienia dla kolejnych pokoleń twórców piszących w różnych językach (np. Kafka).