cytaty z książki "Wirtualna Asysta bez tajemnic. Marketing"
katalog cytatów
[+ dodaj cytat]
Marka jest to wizerunek i wrażenie, jakie po sobie zostawiasz. Kontakt z marką zaczyna się w momencie pierwszego kontaktu z Tobą, Twoją pracą, Twoim kawałkiem Internetu.
Jeśli chcesz korzystać z płatnej reklamy, to jej koszt jest oczywisty. Jednak Twoja praca również nie jest darmowa. Godziny poświęcone na rozwój firmy mogłaś spożytkować jako pracę dla klientów. Musisz więc zawsze mieć na uwadze, czy potencjalne zyski z wykonanego kroku są adekwatne do włożonego wkładu w jego realizację. Przykładowo — przygotowanie tekstu na blog zajmuje Ci dwie godziny. Oznacza to, że jego koszt to równowartość dwóch godzin Twojej pracy. Wprawdzie nikomu nie wystawiasz faktury ani nie przelewasz pieniędzy, ale koszt jest jak najbardziej realny.
Strategia to zbiór zasad, których obiecujesz się trzymać. To przyrzeczenie, które składasz samej sobie, że zarówno Ty, jak i Twoi pracownicy będziecie trzymali się ustalonych reguł.
Marketing to takie zarządzanie sobą i firmą, które daje szanse na konkurencyjnym rynku.
Ludzie są różni — mają różne potrzeby, cele i wyznają różne wartości. Kopiowanie cudzych celów nie sprawdza się. Nie będziesz się z nimi utożsamiała. Przyjęte przez Ciebie cele muszą być Twoje.
Wiele osób uważa, że można wyróżnić się tylko i wyłącznie ceną. Im taniej, tym lepiej! To nie jest prawda. Cena jest ważna, ale wielu klientów nie sugeruje się nią przy zakupie. Zaniżanie ceny ma sens tylko, gdy kierujesz swoją ofertę do najbardziej oszczędnych klientów. Ale wiesz co? Ci najbardziej oszczędni nie zatrudnią profesjonalnej Wirtualnej Asystentki.
Mechanikiem samochodowym nie zostaje się z dnia na dzień. Fryzjerka, kasjerka czy opiekunka do dzieci wymaga przeszkolenia, zanim zacznie pracować za pieniądze. Dlaczego niby Wirtualną Asystentką można zostać ot tak — z marszu?
Jeśli chcesz sprzedawać swoje usługi, to powinnaś wiedzieć, do kogo je kierujesz. Już na wstępie daje Ci to przewagę nad tymi, którzy kierują ofertę do wszystkich.
Porównanie ceny usługi WA jest zazwyczaj trudniejsze niż ceny produktu. Usługa może zawierać przecież różne dodatkowe korzyści, których na pierwszy rzut oka nie widać. Efektem tego są WA pracujące za stawkę 90 zł za godzinę i takie, które liczą sobie 11 zł. Tak. 11 zł. To nie jest błąd. Są WA, które za godzinę pracy biorą mniej, niż wynosi najniższa krajowa. I wiesz co? To są przeważnie te same osoby, które nie mają zleceń!