Amerykański pisarz. Autor 23 thrillerów i powieści kryminalnych. Pisze powieści powiązane z morzem. Od 2009 roku wspólnie z najpopularniejszym konkurentem Clive'em Cusslerem wydał dziewięć książek, których bohaterem jest Isaac Bell. Scott wychował się na Long Island w rodzinie profesjonalnych pisarzy - ojciec A. Leslie Scott napisał 250 powieści, matka Lily K. Scott pisała powieści z kilku gatunków: powieści, historie miłosne, opowiadania. Siostra Scotta, Alison Scott Skelton, także jest pisarką.
Scott zarabiał na życie jako pisarz, pracował jako kierowca ciężarówki, w barze w Hell’s Kitchen. Podróżował do Rosji, Chin i Szkocji.
Obecnie Scott mieszka z żoną, Amber Edwards, która jest filmowcem, w Newtown, w stanie Connecticut.http://www.justinscott-paulgarrison.com/
Było to moje pierwsze spotkanie z twórczością Clive'a Cusslera. Z niecierpliwością czekam na kolejne, bo "Złodziej" to książka, która przypadła mi do gustu.
Choć jest to bardzo lekka literatura, to lubię takie opowieści. Moje czytelnicze serce skradł zwłaszcza klimat - wszystko dzieje się na chwilę przed wybuchem I wojny światowej, gdy atmosfera wokół mocarstw staje się coraz bardziej napięta.
Poza tym mamy tutaj ciekawe zagadki, pościgi i serię zwrotów akcji. Jest interesująco i nastrojowo w klimacie początku XX wieku.
Ze względu na podróże , nie piszę całej opinii teraz. Zgadzam się z innymi czytelnikami, że nierówny poziom opowiadań, niektóre naprawde słabe, ale i duzo genialnych i pomysłowych, więc dopiszę wkrótce więcej. Uważam , że warto przeczytać, oglądając dopasowany do opowiadania obraz -coś innego , niebanalnego!
Moimi faworytami sa opowiadania :
S.Kinga "Pokój muzyczny",
L.Block " Jesień w jadłodajni"
J.Santlofer "Wieczorne okna"
K.Nelscott "Martwa natura"
J.C.Oates "Kobieta w oknie"
J.D.Block "Historia Caroline"
M.Abbott " Dziewczęcy show"
Faktograficzne opowiadanie Gail Levin "Zbiory pastora", ciekawe , bo dotyczy zapomnianych szkiców i obrazów z wczesnych lat twórczości E.Hoppera.
Bardzo "filmowe" opowiadanie "Kinooperator"Joe Lansdale'a jest moim ulubionym i moim zdaniem, bardzo nawiązuje do obrazu Hoppera. Natomiast za najmniej udane uznaję opowiadanie "Soir Bleu".i "Nocne ptaki "Connellego. Zawiodłam sie bardzo na tym drugim , bo można by do tego najbardziej znanego obrazu napisać dużo ciekawych opowieści.