Algorytmy. Struktury danych i techniki programowania
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2015-09-08
- Data 1. wyd. pol.:
- 1997-07-03
- Liczba stron:
- 376
- Czas czytania
- 6 godz. 16 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328314061
- Tagi:
- algorytmy algorytmika dane struktury danych techniki programowania programowanie nauka programowania informatyka poradniki podręczniki
Oto kolejne wydanie sprawdzonej, cenionej przez programistów,
wykładowców oraz studentów książki, będącej podstawowym podręcznikiem do
nauki algorytmiki. Jej autor zapozna Cię z elementarnymi zagadnieniami z
tej dziedziny oraz wyjaśni, skąd bierze się tak szybki postęp w tej
dyscyplinie nauki. Poznasz podstawowe struktury danych używane do
rozwiązywania problemów algorytmicznych oraz nauczysz się je projektować
w C++ z użyciemtechnik obiektowych i klasparametryzowanych. Podczas
dalszej lektury poznasz takie pojęcia, jak rekurencja, analiza
złożoności oraz algorytmy sortowania i przeszukiwania czy
algorytmynumeryczne. Opanujesz metody optymalizacji
algorytmów, sposobykodowania i kompresjidanych oraz elementyalgorytmiki
grafów. Przedstawione tu algorytmy są zilustrowane gotowymi kodami
źródłowymi w C++ , co ułatwia zrozumienie poznawanych zagadnień.
Przejrzysta forma, praktyczne przykłady oraz przystępny język sprawiają,
że książka pozwala szybko i bez trudu opanować zarówno algorytmy, jak i
struktury danych oraz najlepsze techniki programowania.
* Historia algorytmiki
* Struktury danych i ich implementacja
* Wprowadzenie do bibliotek STL, czyli algorytmy i struktury danych dla
„leniuchów”
* Analiza złożoności algorytmów
* Wykorzystanie rekurencji i optymalizacja algorytmów
* Algorytmy sortowania i przeszukiwania
* Przeszukiwanie tekstów
* Zaawansowane techniki programowania
* Wykorzystanie grafów
* Algorytmy numeryczne
* Wprowadzenie do sztucznej inteligencji
* Kodowanie i kompresja danych
* Błyskawiczny kurs C++ z uwzględnieniem programowania obiektowego
* Poradnik kompilacji i uruchamiania programów konsolowych oraz
graficznych w darmowych środowiskach IDE (GCC/Dev-C++, Microsoft Visual
C++ z pakietu Visual Studio).