Harvard Business Review. Kobiety i biznes
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- Harvard Business Review on Women in Business
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Data wydania:
- 2006-01-01
- Liczba stron:
- 224
- Czas czytania
- 3 godz. 44 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 8324602658
- Tłumacz:
- Ewa Borówka, Joanna Krzemień-Rusche
- Tagi:
- Harvard Business
Kończą prestiżowe studia, przechodzą szkolenia, podejmują ambitną pracę… a następnie odchodzą z firmy na urlop macierzyński i często nie wracają już na ścieżkę kariery. Czy to oznacza, że realizowane w wielu firmach programy wyrównywania szans są nieskuteczne? Czy środowisko pracy w dużych organizacjach naprawdę zmienia się na korzyść kobiet?Autorzy artykułów zebranych w niniejszym zbiorze przedstawiają zaskakujące raporty o dyskryminacji zawodowej kobiet. Opisują, jak firmy zmieniają swoje kultury organizacyjne tak, by przyciągać i zatrzymywać kobiece talenty. Przedstawiają aspekt psychologiczny kariery pań: co motywuje, a co zniechęca je do pracy i w czym kobiety-menedżerowie są lepsze niż ich męskie odpowiedniki.Główne zagadnienia omawiane przez autorów to: obraz kobiecej drogi kariery -raport o kobietach-menedżerach odchodzących z rynku pracy, szklany sufit -opis tego, jak organizacje zdominowane przez panów podcinają kobietom skrzydła,siła informacji -przykład skutecznej kampanii informacyjnej na rzecz kobiet w pracy,studium przypadku -tworzenie środowiska pracy przyjaznego kobietom,praca w odpowiedniej firmie -czynniki, od których zależy długość drogi na szczyt,kobiety w roli zarządzających -nowy styl przewodzenia. Harvard Business Review. Kobiety i biznes to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review -cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Niniejszy zbiór zawiera przełomowe koncepcje, wiodące myśli, raporty o rynku i studia przypadków autorstwa doświadczonych ekspertów w dziedzinie zarządzania i psychologii społecznej.
Autorzy książki występują pod egidą Harvard Business School Press.