-
Artykuły[QUIZ] Te fakty o pisarzach znają tylko literaccy eksperciKonrad Wrzesiński10
-
ArtykułyWznowienie, na które warto było czekaćInegrette0
-
ArtykułyDzień Bibliotekarza i Bibliotek – poznajcie 5 bibliotecznych ciekawostekAnna Sierant30
-
Artykuły„Kuchnia książek” to list, który wysyłam do trzydziestoletniej siebie – wywiad z Kim Jee HyeAnna Sierant2
Cytaty z tagiem "geje" [10]
[ + Dodaj cytat]
- Nie wiedzieliście? Wszyscy to wiedzą. Oman to najbardziej gejowski kraj świata. - Taksówkarz obrócił się na swoim siedzeniu. Trudno powiedzieć, czy był dumny z tego stwierdzenia, czy też się z niego nabijał. - A wiecie, ze nasz sułtan nie ma dzieci?
- Jasne.
- Tak. Nie ma dzieci.
- Pewnie.
- Rozumiecie?
- Łapiemy.
Po co iść do Europy? Ona jest zepsuta. Czy widzieliście, ilu czarnych i Arabów jest tam na ulicach? A homoseksualiści? Nasza rosyjska mentalność kategorycznie tego nie uznaje. Gdy w Kijowie geje organizowali parady, to może było tam dwóch przedstawicieli z Ukrainy, a reszta przyjechała z zagranicy. Od razu widać, że geje ukraińscy powiedzieli wyraźnie, że bez parad jest im dobrze. No, może wiedzą też, że jak by na nią poszli...
Kultura gejowsko-lesbijska nie istniała w Baku, podobnie jak jakakolwiek inna subkultura.
[Eine schwul-lesbische Kultur existierte in Baku genauso wenig wie irgendeine andere Subkultur.]
s.196.
Zachód potrzebuje dyskusji o homoseksualizmie, żeby się samemu upewnić o własnej przewadze moralnej. (...) Tam też zostaniesz zaakceptowany tylko pod pewnymi warunkami. Bo co to by był z ciebie za gej, gdybyś się dobrze nie ubierał, nie interesował się architekturą wnętrz, muzyką awangardową, gotowaniem i stylem życia?
[Der Westen braucht den Diskurs über Homosexualität, um sich der eigenen moralischen Überlegenheit zu vergewissern. (...) Dort wirst du auch nur unter bestimmten Umständen akzeptiert. Was wärst du bloß für ein Schwuler, wenn du dich nicht gut anziehen, dich für Innendesign, Avantgardemusik, Kochen und Lifestyle interessieren würdest?]
s.226.
Jesteś jak anioł, który pozwala podnieść się z ziemi, kiedy już jest bardzo źle. Nie potrafię zrozumieć, czemu akurat mnie spotkał ten zaszczyt i zainteresowałeś się mną. Rai, możesz mieć wszystko i wszystkich, a wybrałeś kogoś, kto jest zamknięty na świat i ma problemy z samym sobą. Nigdy nie mogłem nacieszyć się tym, jak się uśmiechasz, jak wyglądasz i tym, jak się zachowujesz. Nawet w najbardziej pochmurny dzień sprawiałeś, że wszystkie troski znikały.
Prezydent Rosji Władimir Putin stworzył doktrynę polityki zagranicznej opartą na wojnie etnicznej. Argument językowy przemawiający za inwazją - czy to przywoływany w Czechosłowacji przez Hitlera, czy na Ukrainie przez Putina - jest sprzeczny z zasadą suwerenności państw i prawami człowieka i służy przygotowaniu gruntu pod destrukcję państw. Czyni on uznawane na świecie kraje celami zaplanowanej agresji, a ludzi sprwoadza do bytów etnicznych, których interesy są określane za granicą. Putin stanął też na czele ppulistycznych, faszystowskich i neonazistowskich sił w Europie. Wspierając polityków, którzy obwiniają światowe żydostwo za problemy planetarne, i stosując techniki destrukcji państw, Moskwa stworzyła nowego globalnego kozła ofiarnego, czyli homoseksualistów. Nowa rosyjska idea "lobby gejowskiego" jakoby odpowiedzialnego za schyłek cywilizacji nie ma więcej sensu od starej nazistowskiej idei rzekomo ponoszącego za to winę "lobby żydowskiego". Jednak taka ideologia jest już obecna na świecie.
Gejostwo ma w sobie coś z igrzysk olimpijskich: zniknęło w starożytności, a potem wróciło w dwudziestym wieku.
Co sto metrów stał przy ulicy na zmianę raz policjant, raz żołnierz, patrząc szklanym wzrokiem na okolicę. Wyglądali jak cytat z pisma pornograficznego dla gejów.
s.157.
Pytany o stosunek do gejów, Kałużyński odpowiadał: "Tak zwani normalni mają wobec homoseksualizmu lub szerzej pojmowanej inności dwie narzucające się niemal automatycznie postawy. Albo występują w roli sędziów, albo przyjmują rolę etnologów, antropologów i traktują homoseksualistów z badawczą naukowością. Obie te postawy mają tę zasadniczą wadę, że są zewnętrznymi postawami obserwatorów. A obserwator nie stara się zrozumieć odmieńca. Społeczeństwo, które uważa się za normalne, traktuje homoseksualistów jako całość, jako pewną grupę. Podział: my i oni sprawia, że nawet w przypadku czyjejś tolerancji i życzliwości zauważamy widoczne bariery. Ktoś, kto nie odpowiada wątpliwemu obrazowi normalności, jest odrzucany. Ten błąd sprawia, że ciągle istnieje problem homoseksualizmu czy problem inności. On zniknąłby wtedy, gdyby ci inni zostali uznani za ludzi, którzy mają swój własny świat, różniący się od świata zwyczajnego i potocznego a uważanego powszechnie za normę. Przecież ten świat jest tak samo ważny jak świat każdego innego człowieka. Bariery w akceptacji odmienności znikną tylko wtedy, kiedy będziemy traktować homoseksualistę po prostu jako indywidualność, a nie jako reprezentanta pewnej grupy.
Ludzie nie składają się z jednej cechy. Janek nie jest tylko „smutny". Beniamin nie jest tylko „podłym kłamcą". Jest też chłopakiem, który ostatecznie miał odwagę wyznać mu prawdę prosto w oczy, choć spodziewał się, że za to oberwie. Chłopakiem o dużych, pełnych strachu oczach, który chciał pomóc mu sprzątać. Jest malarzem, którego przyszłość to ,,koty, portrety i furry", czymkolwiek są te ostatnie. Kolekcjonerem zabawnych skarpetek, który czasem nie wychodzi z domu. Gejem, którego być może też dręczyli w szkole. I całym milionem innych cech, których Aleks nie chciał poznać, ponieważ uznał, że jeśli jedna z nich nie przypadłla mu do gustu, reszta również do niczego się nie nadaje.