cytaty z książki "Drive. The Surprising Truth About What Motivates Us"
katalog cytatów
[+ dodaj cytat]
W jaki sposób stworzone w twojej pracy środowisko wspiera lub w jaki sposób hamuje autonomię, mistrzostwo i cel?
Jeśli ludzie nie wiedzą, dlaczego robią to, co robią, jak możesz oczekiwać, że będą mieli motywację, by to robić?
(...) Twain wyprowadza kluczową zasadę motywacji, a mianowicie "że pracą jest to, co ktoś MUSI robić, a przyjemnością to, czego robić nie musi".
Nagrody mogę ograniczać szerokość zakresu naszego myślenia. Ale zewnętrzne motywatory - zwłaszcza te materialne "jeśli - to", mogą również redukować głębokość naszego myślenia. Mogą skupiać nasze spojrzenie raczej na tym, co jest bezpośrednio przed nami a nie na tym, co jest dalej.
Dlatego uczniowie, którym płaci się za rozwiązywanie zadań, zazwyczaj wybierają zadania prostsze, a przez to uczą się mniej. Krótkoterminowa nagroda wypiera długoterminowe uczenie się.
Jeśli brak zdrowych podstaw, motywacja w ogóle jest trudna, a często niemożliwa.
Czy zadanie, którym się zajmujemy, jest rutynowe? To znaczy czy wykonanie tego zadania wymaga postępowania według znanych reguł, aż do wyraźnie określonego końca?
Przy nudnych zadaniach nagroda nie osłabia wewnętrznej motywacji człowieka, ponieważ tej wewnętrznej motywacji jest mało albo jej wcale nie ma.
Zewnętrzna nagroda powinna być nieoczekiwana i proponowana dopiero wtedy, kiedy zadanie zostanie wykonane.
Najwyższą swobodą dla grup twórczych jest swoboda eksperymentowania z nowymi pomysłami. Niektórzy sceptycy upierają się, że innowacje są drogie. Na dłuższą metę innowacje są tanie. Przeciętność jest droga a autonomia stanowić może antidotum - Tom Kelly, dyrektor naczelny IDEO.
Zawsze staliśmy na stanowisku, że pieniądze są czymś, na czym można stracić. Jeśli za mało płacisz - możesz stracić ludzi. Ale poza tym pieniądze nie są motywatorem. Znaczenie mają inne kwestie. Cannon-Brookes.
Atlassian nazywa te dwudziestoczterogodzinne wybuchy wolności i kreatywności "Dniami FedEx" - ponieważ ludzie muszą "doręczyć przesyłkę" w ciągu jednej doby.
W przeszłości praca była definiowana głównie poprzez poświęcany na nią czas, a dopiero na drugim miejscu poprzez osiągane wyniki. Musimy odwróci ten model - powiedział Russler. Niezależnie od tego, w jakim jesteś biznesie, pora odrzucić usprawiedliwienia spóźnień,zegary kontrolne i przestarzałe myślenie ery przemysłowej.
Rozwiązywanie skomplikowanych problemów wymaga dociekliwego umysłu i gotowości, by wypróbować różne drogi prowadzące do nowego rozwiązania. (...) Tylko zaangażowanie może generować mistrzostwo.
W trakcie zabawy wielu ludzi przeżywa coś, co Csikszentmihalyi nazywał "doświadczeniem autotelicznym" - od greckiego auto (własne ja) i telos (cel).
(...) pragnienie wyzwania intelektualnego - to znaczy chęć, by nauczyć się czegoś nowego i zajmującego - jest najlepszym prognostykiem wydajności.
(...) spacer po linie pomiędzy przypadkiem a dyscypliną - Fritz Scholder.
Jak pisze Dweck: "Przy celu związanym z uczeniem się uczniom nie jest potrzebne poczucie, że są już w czymś dobrzy, by się nie poddawali. W końcu ich celem jest uczenie się, a nie udowodnienie, że są mądrzy".
1. Angażuj ludzi w ustalanie celów.
2. Posługuj się niekontrolującymi sformułowaniami.
3. Wyznacz godziny urzędowania.
Bycie zawodowcem - powiedział kiedyś Julian Erving - polega na tym, że robisz to, co kochasz, w dni, w które nie masz na to ochoty.
Dążenie niesie więcej radości niż realizacja. W ostatecznym rozrachunku mistrzostwo dlatego właśnie jest pociągające, że wymyka się z rąk.
Gdyby organizacje miały do zaproponowania trochę więcej zadań Złotowłosej, gdyby poszukały sposobów na aktywowanie pozytywnej strony Efekty Sawyera, mogłyby zrobić coś dobrego dla siebie i wzbogacić życie ludzi.
Żeby mieć satysfakcjonujące życie potrzeba czegoś więcej, niż spełniania wymagań tych, którzy są u władzy. Mimo to w naszych gabinetach i klasach mamy zdecydowanie zbyt wiele podporządkowania i zdecydowanie zbyt mało zaangażowania. Dzięki pierwszemu być może przetrwasz dzień, ale noc przetrwasz tylko dzięki drugiemu.