Teoria i praktyka projektowania (komunikacji). (Re)design designu
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo LIBRON
- Data wydania:
- 2021-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-01-01
- Liczba stron:
- 698
- Czas czytania
- 11 godz. 38 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788366269606
„W tej książce projektowanie rozumiane jest jako proces rozwiązywania problemów na drodze ich diagnozy i następnie dostarczania rozwiązań prostych w użyciu przez końcowego użytkownika w dowolnej roli społecznej” – M. Wszołek.
„W niniejszej publikacji przeplatają się aspekty teoretyczne, jak również praktyczne zastosowania projektowania komunikacji (…).Takie ujęcie communication designu wynika z tego, że dyscyplina jest stosunkowo nowa, dynamiczna i nieprecyzyjna w zakresie obowiązywania. Dotychczas doczekaliśmy się dwóch wiodących pozycji na ten temat, które w możliwie ogólny sposób oddają charakter projektowania komunikacji (…). Chciałbym kontynuować rozpoczętą przez Michaela Fleischera w 2010 roku dyskusję nad zakresem obowiązywania projektowania komunikacji i statusem tego zagadnienia w ramach teorii komunikacji. Mam nadzieję, że nieco inne ujęcie niektórych aspektów communication designu – szczególnie w strukturze programów czy subsystemów communication designu – zaowocuje dalszą dyskusją i rozwojem tej doktryny projektowania”.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Teoria i praktyka projektowania (komunikacji). (Re)design designu
Dodaj cytat
Opinia
Gdybym miał polecić tylko jedną pozycję, z której można wyciągnąć najwięcej zróżnicowanej wiedzy dotyczącej problematyki projektowania, to wskazałbym tę właśnie książkę.
Mamy wiele pozycji koncentrujących się na pojedynczych dziedzinach lub aspektach projektowania (np.: książki o brandingu, o marketingu, o user experience, o wybranych doktrynach projektowych typu HCD…),
ale trudno o pozycję, która jednoczy to wszystko w całość, umożliwiając perspektywę szerszą, niż reprezentowaną przez każdy z tych elementów z osobna.
Autor spełnił to zadanie bez ulegania pokusie uproszczeń.
Wspomnianą zaletę można postrzegać jako wadę, jeśli nie jest się przyzwyczajonym do tekstów z dziedziny nauk społecznych. Projektowanie graficzne wciąż bywa postrzegane jako wyrobnictwo pozbawione podejścia teoretycznego, naukowego. Nie jest tak bez przyczyny – wielu grafików, nawet tych uczących się tego słynnego design thinking, lekceważy nauki, które rozwinęły myśl projektową. Pierwsza część książki – opisująca zagadnienia takie jak teoria komunikacji, teoria systemów, konstruktywizm – dla takich ludzi będzie skokiem na głęboką wodę, z którego mogą nie wyjść cali. Jednocześnie, dwie pozostałe części książki mogą oferować im niewiele nowego.
Trzeba jednak pamiętać, iż książka ma prawie 700 stron, więc być może trudnym, a wręcz niemożliwym, byłoby zmieszczenie w niej wiedzy większej od tej, która – przy dobrych wiatrach – przekazywana jest w toku kilkuletnich studiów. Jest też tak, że działania które znamy, możemy wykonywać w zupełnie odmienny sposób, gdy zrozumiemy ich mechanizm – temu właśnie może służyć lektura książki mimo znajomości zagadnień z dwóch pozostałych części.
Myślę, że niezależnie od oczytania czy stopnia zaznajomienia z praktycznymi aspektami projektowania, pozycja oferuje wiele korzyści dzięki przyjętej przez autora perspektywie oraz imponującej bibliografii, która może być punktem odniesienia w kwestiach, które siłą rzeczy nie mogły zostać tutaj rozwinięte.
Zachęcam do lektury i lobbowania o dodruk :D
Gdybym miał polecić tylko jedną pozycję, z której można wyciągnąć najwięcej zróżnicowanej wiedzy dotyczącej problematyki projektowania, to wskazałbym tę właśnie książkę.
więcej Pokaż mimo toMamy wiele pozycji koncentrujących się na pojedynczych dziedzinach lub aspektach projektowania (np.: książki o brandingu, o marketingu, o user experience, o wybranych doktrynach projektowych typu...