rozwiń zwiń

Teoria i praktyka projektowania (komunikacji). (Re)design designu

Okładka książki Teoria i praktyka projektowania (komunikacji). (Re)design designu
Mariusz Wszołek Wydawnictwo: Wydawnictwo LIBRON nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
698 str. 11 godz. 38 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Wydawnictwo:
Wydawnictwo LIBRON
Data wydania:
2021-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2021-01-01
Liczba stron:
698
Czas czytania
11 godz. 38 min.
Język:
polski
ISBN:
9788366269606
Średnia ocen

                9,0 9,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Badanie i projektowanie komunikacji 1 Anna Barańska, Monika Bednorz, Joanna Dobraszczyk, Piotr Fąka, Michael Fleischer, Michał Grech, Karolina Lachowska, Elżbieta Laskowska, Marcin Pielużek, Małgorzata Rabenda, Annette Siemes, Agnieszka Smółka, Natalia Wlaźlak, Mariusz Wszołek
Ocena 8,0
Badanie i proj... Anna Barańska, Moni...
Okładka książki Komunikacje w rozmowie 1 Michael Fleischer, Michał Jakubowicz, Jerzy Olek, Krzysztof Romańczukiewicz, Roman Rostek, Annette Siemes, Mariusz Wszołek
Ocena 7,0
Komunikacje w ... Michael Fleischer, ...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
9,0 / 10
1 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
139
2

Na półkach: , ,

Gdybym miał polecić tylko jedną pozycję, z której można wyciągnąć najwięcej zróżnicowanej wiedzy dotyczącej problematyki projektowania, to wskazałbym tę właśnie książkę.

Mamy wiele pozycji koncentrujących się na pojedynczych dziedzinach lub aspektach projektowania (np.: książki o brandingu, o marketingu, o user experience, o wybranych doktrynach projektowych typu HCD…),
ale trudno o pozycję, która jednoczy to wszystko w całość, umożliwiając perspektywę szerszą, niż reprezentowaną przez każdy z tych elementów z osobna.

Autor spełnił to zadanie bez ulegania pokusie uproszczeń.
Wspomnianą zaletę można postrzegać jako wadę, jeśli nie jest się przyzwyczajonym do tekstów z dziedziny nauk społecznych. Projektowanie graficzne wciąż bywa postrzegane jako wyrobnictwo pozbawione podejścia teoretycznego, naukowego. Nie jest tak bez przyczyny – wielu grafików, nawet tych uczących się tego słynnego design thinking, lekceważy nauki, które rozwinęły myśl projektową. Pierwsza część książki – opisująca zagadnienia takie jak teoria komunikacji, teoria systemów, konstruktywizm – dla takich ludzi będzie skokiem na głęboką wodę, z którego mogą nie wyjść cali. Jednocześnie, dwie pozostałe części książki mogą oferować im niewiele nowego.

Trzeba jednak pamiętać, iż książka ma prawie 700 stron, więc być może trudnym, a wręcz niemożliwym, byłoby zmieszczenie w niej wiedzy większej od tej, która – przy dobrych wiatrach – przekazywana jest w toku kilkuletnich studiów. Jest też tak, że działania które znamy, możemy wykonywać w zupełnie odmienny sposób, gdy zrozumiemy ich mechanizm – temu właśnie może służyć lektura książki mimo znajomości zagadnień z dwóch pozostałych części.

Myślę, że niezależnie od oczytania czy stopnia zaznajomienia z praktycznymi aspektami projektowania, pozycja oferuje wiele korzyści dzięki przyjętej przez autora perspektywie oraz imponującej bibliografii, która może być punktem odniesienia w kwestiach, które siłą rzeczy nie mogły zostać tutaj rozwinięte.

Zachęcam do lektury i lobbowania o dodruk :D

Gdybym miał polecić tylko jedną pozycję, z której można wyciągnąć najwięcej zróżnicowanej wiedzy dotyczącej problematyki projektowania, to wskazałbym tę właśnie książkę.

Mamy wiele pozycji koncentrujących się na pojedynczych dziedzinach lub aspektach projektowania (np.: książki o brandingu, o marketingu, o user experience, o wybranych doktrynach projektowych typu...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Ulubione
    1
  • Chcę w prezencie
    1
  • Przeczytane
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Teoria i praktyka projektowania (komunikacji). (Re)design designu


Podobne książki

Przeczytaj także