Inbound Marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu

Okładka książki Inbound Marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu
Brian HalliganDharmesh Shah Wydawnictwo: Helion biznes, finanse
320 str. 5 godz. 20 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Tytuł oryginału:
Inbound Marketing: Get Found Using Google, Social Media, and Blogs (The New Rules of Social Media)
Wydawnictwo:
Helion
Data wydania:
2010-08-01
Data 1. wyd. pol.:
2010-08-01
Liczba stron:
320
Czas czytania
5 godz. 20 min.
Język:
polski
ISBN:
978-83-246-2727-1
Tłumacz:
Bartosz Sałbut
Tagi:
inbound marketing facebook twitter youtube google SEO blog konwersja
Dodaj do pakietu
Dodaj do pakietu
Średnia ocen

                6,1 6,1 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Reklama
Reklama

Podobne książki

Reklama

Oceny

Średnia ocen
6,1 / 10
31 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
274
49

Na półkach: , ,

Widzę wiele negatywnych opinii odnośnie tej książki. Myślę, że wynika to z braku rozumienia tematu i pewnych konkretnych niespełnionych oczekiwań - czyli pomysłów, które od razu można wdrożyć w życie bez głębszego zastanowienia i spijać śmietankę. Tego w tej książce nie znajdziecie (choć przedstawione w książce narzędzia i techniki po odpowiedniej modyfikacji i inwencji twórczej należy wdrożyć w życie, aby skutecznie rywalizować na e-rynku). Inbound Marketing nie jest jakimś nowym tworem, który odwraca do góry nogami działania marketerów. To połączenie wielu różnych już znanych wcześniej na rynku technik marketingowych w jeden uporządkowany organizm. Celem jest zmiana sposobu myślenia i dostosowania do niego odpowiednich działań, tak aby nie skupiać się na wysyłaniu wiadomości na zewnątrz tylko na przyciąganiu klientów do siebie .

Zarzuca się autorom często autoreklamę. Nie powinno to nikogo jednak dziwić, ponieważ to właśnie oni stworzyli termin "inbound marketig", strategie i narzędzia do skutecznego działania na polu dzisiejszego marketingu. W chwili wydania książki nie było na rynku konkurencyjnych rozwiązań, które w tak kompleksowy sposób obejmowały temat.


Jeśli chcesz poznać obecne zasady prowadzenia działań marketingowych, to warto sięgnąć po tą książkę. Jeśli oczekujesz cudów nie wymagających nakładu czasu czy pieniędzy, to możesz sobie darować tę pozycję.

Widzę wiele negatywnych opinii odnośnie tej książki. Myślę, że wynika to z braku rozumienia tematu i pewnych konkretnych niespełnionych oczekiwań - czyli pomysłów, które od razu można wdrożyć w życie bez głębszego zastanowienia i spijać śmietankę. Tego w tej książce nie znajdziecie (choć przedstawione w książce narzędzia i techniki po odpowiedniej modyfikacji i inwencji...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1734
134

Na półkach:

Jest takie powszechne przekonanie wśród ludzi związanych z giełdą papierów wartościowych, które kojarzy mi się mocno z tą książką. Chodzi mianowicie o to, że kiedy ludzie masowo kupują jakieś akcje, kwestią chwili jest ich spadek. Tajemnica sukcesu – a tym samym pieniędzy – tkwi w tym, by wyprzedzić innych i zarobić. Inbound marketing sprawia dokładnie to samo wrażenie – para autorów dzieli się swoimi wskazówkami. Te wskazówki są najczęściej ogólnikowe, by nie powiedzieć zdawkowe i mało wnoszące do tematu. Halligan i Shah już zarobili, zarabiają teraz na dzieleniu się wiedzą. Jednak kiedy wszyscy znają tajemnicę sukcesu, na pewno trzeba robić coś zupełnie innego…

Inbound marketing to pojęcie względnie nowe. Chodzi głównie o nowe kanały komunikacji przekazu reklamowego, głównie te związane z siecią, a szczególnie z sieciami społecznościowymi. Pisana w 2010 roku jawi nam Twitter jako objawienie, a sporo ze wskazówek autorów po prostu nie da się zastosować w polskich warunkach. Jakoś nie sprawdzają się polskie grupy na LinkedIn, nie ma już merytorycznych dyskusji na GoldenLine. Polacy nie korzystają – przynajmniej nie na masową skalę – z sieci typu Digg (mamy oczywiście swój Wykop, ale jakoś nie widzę biznesowych wykorzystań, być może jednak się mylę) czy StumbleUpon. Inna część porad nadal może być użyteczna, ale raczej dla początkujących w sieci.

Książka jest też sporym folderem reklamowym HubSpot, firmy prowadzonej przez autorów. Polecają swoje produkty do mierzenia efektywności w sieci, ale zdają się nie mówić całej prawdy. Chodzi mianowicie o to, że jeszcze nie powstał jeden dobry produkt do zmierzenia realnego zasięgu wpływu w sieci. O ile w przypadku tradycyjnych stron internetowych jesteśmy w nieco lepszej sytuacji, o tyle narzędzia do badania zasięgu w sieciach społecznościowych nadal pozostawiają wiele do życzenia.

Książka Inbound marketing jest kierowana do osób początkujących i to trochę przeszkadza w odbiorze. Autorzy piszą o tym, że warto zatrudniać „cyfrowych tubylców”, ale swoje słowa kierują do tych, którzy nimi nie są. Garść porad dotycząca zakładania profili czy sposobów prowadzenia blogów są raczej na poziomie średnio rozgarniętego dziesięciolatka, przez co nie przekonuje zupełnie.

W tej pozycji kilka ciekawych rzeczy można się, oczywiście, dowiedzieć. Inbound marketing zawiera między innymi „teorię lejka” czy prezentowany przez autorów model DARC są – lub raczej mogą być – przydatne. Jakoś nie przekonują przytaczane przez autorów przykłady zastosowane w praktyce, ale wynika to raczej z faktu do niechęci dzielenia się ekspercką wiedzą przez innych, niejako wbrew temu, co piszą o tworzeniu ciekawych treści.

Czas poświęcony na zapoznanie się z treścią Inbound marketingu nie będzie czasem zupełnie straconym. Można parę ciekawych rzeczy wyciągnąć, można swoją wiedzę nieco uporządkować. Nie należy jednak oczekiwać natychmiastowego cudu, bo takowy zwyczajnie nie nastąpi. O czym lojalnie ostrzegają autorzy tej książki.

Jest takie powszechne przekonanie wśród ludzi związanych z giełdą papierów wartościowych, które kojarzy mi się mocno z tą książką. Chodzi mianowicie o to, że kiedy ludzie masowo kupują jakieś akcje, kwestią chwili jest ich spadek. Tajemnica sukcesu – a tym samym pieniędzy – tkwi w tym, by wyprzedzić innych i zarobić. Inbound marketing sprawia dokładnie to samo wrażenie –...

więcej Pokaż mimo to

avatar
582
230

Na półkach: ,

Właściwie mogłabym się zgodzić z recenzją Roberta. Bardzo ogólnie piszą w tej książce o marketingu inbound. Treść mnie niczym nie zaskoczyła, chociaż nie jestem "specem od marketingu" (nie moja branża). Nie podobały mi się wielokrotne powtórzenia oczywistych rad, reklamowanie własnej strony internetowej (praktycznie w każdym rozdziale w treści i pod koniec zachęcali do jej odwiedzenia), braki ważnych moim zdaniem informacji (np. różnych narzędzi zbierania informacji o stronie, którą się prowadzi), które również dotyczą marketingu inbound. Do plusów zaliczam to, że autorzy przedstawili kilka przypadków różnych firm i korzyści wynikających z skupiania się na inbound marketingu.

Właściwie mogłabym się zgodzić z recenzją Roberta. Bardzo ogólnie piszą w tej książce o marketingu inbound. Treść mnie niczym nie zaskoczyła, chociaż nie jestem "specem od marketingu" (nie moja branża). Nie podobały mi się wielokrotne powtórzenia oczywistych rad, reklamowanie własnej strony internetowej (praktycznie w każdym rozdziale w treści i pod koniec zachęcali do jej...

więcej Pokaż mimo to

Reklama
avatar
39
10

Na półkach: ,

Temat bardzo ciekawy, jak najbardziej aktualny. Niestety tutaj przedstawiony bardzo ogólnikowo, pobieżnie, momentami wręcz hasłowo. Dość dobrze czyta się początek ("Błękitny Ocean" wciągnął mnie, nie powiem), potem wyraźny spadek, końcówka momentami interesująca ("lejek", model DARC).

Reasumując, niezła pozycja na początek przygody z inbound marketingiem, jednakże kolejny krok to poszukiwania rozwinięcia zagadnienia na własną już rękę (nie wiem, czy coś wartego uwagi w tym temacie jest na naszym rynku). Oczywiście autorzy - jak to zwykle bywa w przypadku OnePress (submarki Helionu) - sugerują korzystanie z własnych komercyjnych usług i narzędzi (HubSpot). Być może jednak takie właśnie są założenia wydawania tego rodzaju książek - promocja działalności autorów.

Tak czy siak, pozostaje spory niedosyt. Ja bynajmniej takowy odczuwam. A szkoda, bo zapowiadało się naprawdę dobrze.

Temat bardzo ciekawy, jak najbardziej aktualny. Niestety tutaj przedstawiony bardzo ogólnikowo, pobieżnie, momentami wręcz hasłowo. Dość dobrze czyta się początek ("Błękitny Ocean" wciągnął mnie, nie powiem), potem wyraźny spadek, końcówka momentami interesująca ("lejek", model DARC).

Reasumując, niezła pozycja na początek przygody z inbound marketingiem, jednakże kolejny...

więcej Pokaż mimo to

avatar
38
10

Na półkach:

Fajna pozycja dotycząca inbound marketingu. Pokazująca co i jak robić. Pare przykładów jest

Fajna pozycja dotycząca inbound marketingu. Pokazująca co i jak robić. Pare przykładów jest

Pokaż mimo to

avatar
167
48

Na półkach: ,

Autor zbyt dużo leje wody, ale jego idee są bardzo sensowne. Książka pokazuje na czym polegają obecne zmiany związane z WEB 2.0, jak to wpływa na marketing.

Autor zbyt dużo leje wody, ale jego idee są bardzo sensowne. Książka pokazuje na czym polegają obecne zmiany związane z WEB 2.0, jak to wpływa na marketing.

Pokaż mimo to


Cytaty

Reklama
zgłoś błąd