-
ArtykułyCzytamy w weekend. 26 kwietnia 2024LubimyCzytać29
-
ArtykułySzpiegowskie intrygi najwyższej próby – wywiad z Robertem Michniewiczem, autorem „Doliny szpiegów”Marcin Waincetel3
-
ArtykułyWyślij recenzję i wygraj egzemplarz „Ciekawscy. Jurajska draka” Michała ŁuczyńskiegoLubimyCzytać2
-
Artykuły„Spy x Family Code: White“ – adaptacja mangi w kinach już od 26 kwietnia!LubimyCzytać1
Cytaty z tagiem "biblia" [173]
[ + Dodaj cytat][...] teksty Biblii dadzą się użyć i nadużyć do uzasadnienia i usprawiedliwienia wszelkich możliwych punktów widzenia.
Zaprawdę, zmieniłbym chętnie własną krew w wino, by zalać nim ziemię i nasycić wszystkie stworzenia. Myślę, że lepiej nauczyć je nurzania się w winie, żeby zapomniały o nałogu nurzania się we krwi.
Ludzie często błędnie sądzą, że kanon Nowego Testamentu został ustanowiony przez sobory kościelne. Tak nie było, ponieważ sobory akceptowały jedynie to, co zyskało już powszechnie aprobatę Kościoła.
(...) silna tendencja do budowania doktryny może bezwiednie doprowadzić człowieka lub Kościół do błędu, o ile nie będzie temu towarzyszyło rozważne, dogłębne, kompleksowe badanie Biblii.
Synod ten [w Tuluzie w 1229 roku] zabronił osobom świeckim używania przekładów Biblii w ich ojczystych językach. W ten sposób można było uniknąć kłopotliwych porównań między Kościołem Nowego Testamentu, a Kościołem rzymskokatolickim.
Jak zapewniłem Czytelnika zaraz na początku, że kościół wcale nie jest wolny od błędu, tak i kościół rzymsko-katolicki, choć się zwie nieomylnym, on nie tylko że nieświadomie popełnia błędy, czego dał wielokrotnie dowody, ale nawet bardzo często rozmyślnie kłamie, o czym się będę starał Czytelnika jak najdoskonalej przekonać, na podstawie Pisma Świętego.
Przez długi czas apokryfy były uważane za niekanoniczne, aż do roku 1546, kiedy sobór w Trydencie włączył do Biblii księgi: Tobiasza, Judyty, 1 i 2 Machabejską, Mądrości i Mądrość Syracha.
Podczas gdy ojcowie kościoła aż do piątego wieku uznawali autorytet Pisma Świętego (tak np. Augustyn pisał: "Jeżeli katoliccy biskupi uczą czegoś, co nie jest zgodne z pismami kanonicznymi, nie należy ich słuchać"), to już w następnych wiekach liczne autorytety kościelne wypowiadają się wyraźnie, że bezwzględnie wiążące każdego wyznawcę jest nie tylko Pismo Święte, lecz również spisane i niespisane przekazy "świętych ojców" i soborów (tradycja).
Czego o "sakramentach" uczy Biblia? Pan Jezus nakazał uczniom, aby zachowywali dwie widoczne, symboliczne czynności: chrzest i wieczerzę Pańską. Nie nakazywał bierzmowania, święceń kapłańskich i ostatniego namaszczenia, a o pokucie i małżeństwie nie mówił jako o nośnikach łaski w znaczeniu, jakie im nadaje nauka kościoła rzymskokatolickiego. W związku z tym naukę o siedmiu sakramentach musimy potraktować jak niebiblijną.
(...) na zajęciach ze Starego i Nowego Testamentu pierwszy raz w życiu czytaliśmy i studiowali Biblię. Niektóre jej ustępy wykładowcy komentowali z wyjątkową pieczołowitością; używaliśmy zresztą tylko przekładu zatwierdzonego przez kościół, uzupełnianego na każdej stronie przypisami: oficjalną interpretacją kościoła. Nie wolno było czytać Pisma z pominięciem tych przypisów, tak aby nikt nie rozumiał go sprzecznie z intencją kościoła. Wkrótce spostrzegłem, iż przypisy raczej zaciemniają prostą wymowę Słowa, a bywa, że jej przeczą. Zaczęły mnie dręczyć wątpliwości; w końcu doszedłem do wniosku, że coś się mocno nie zgadza. Usiłując znaleźć wyjście z sytuacji badałem oficjalne doktryny kościoła, zwane dogmatami. I odkryłem, że niektóre wcale nie opierają się na Słowie Bożym, inne wręcz mu przeczą.