Opinie użytkownika
Korzystałam z tej książki podczas warsztatów jako amator w praktyce projektowania i do tego jest ona przeznaczona – jest to podręcznik dla studentów czy właśnie amatorów, którzy rozpoczynają pracę z infografiką i isotypem. Pod tym względem jest to pozycja bardzo dobra, myślę, że osoby mające za sobą doświadczenia z projektowaniem mogą czuć się nieusatysfakcjonowane....
więcej Pokaż mimo toSkończyłam czytać, zapisałam kilka spostrzeżeń do przemyślenia i nigdy więcej do tej książki nie powrócę. Styl w jaki M.A. Potocka prowadzi tutaj wywód jest odrzucający. Zgadzam się z opinią czytelnika 167167, że żarty są niskich lotów. Najgorsze jest jednak wrażenie ciągłego obrażania przytaczanych przez M.A. Potocką teoretyków, jakieś dziwne, nieuzasadnione sytuacją...
więcej Pokaż mimo to
Wielka szkoda, że w Polsce Dunne&Raby są mało znani, szczególnie od strony teoretycznej, a proponują inne podejście do dizajnu.
W tej książce zachęcają do eksperymentowania dosłownie ze wszystkim, otwarcia się na nowe horyzonty teraźniejszości/przyszłości, budowania „funkcjonalnych fikcji” i rozwijania alternatyw. Pokazują jak projektanci i artyści dokonają prób...
Dla mnie jest to książka ważna z punktu widzenia historii dizajnu i niestety tylko z tego, bo polskie wydanie spóźnione o "artystyczną erę", tak jak wydania Le Corbusiera... Wracając do Papanka, jest to jego swoisty manifest, nie tylko o projektowaniu. Dziś, kiedy mamy dizajn eko, krytyczny, spekulatywny, dyskursywny, społecznie zaangażowany itp., smutne jest to, że Papanka...
więcej Pokaż mimo toJest to chyba jedyna książka, która zwiera omówienie wszystkich metod badawczych historii sztuki. Większość metod opisana jest przystępnie i można szybko zrozumieć na czym polegają, ale są też takie rozdziały, które kompletnie nic nie wnoszą. Dla mnie jest to książka "na początek", żeby poznać ogólne założenia, które muszą być uzupełnione inną lekturą i w takim znaczeniu...
więcej Pokaż mimo toBardzo pomocna, chociaż wykładowcy często wypowiadają się o niej negatywnie. Najbardziej wartościowe jest zebranie rzutów i przekrojów najważniejszych budowli oraz synteza cech stylowych dla danej epoki czy przestrzeni geograficznej. Do szybkiej nauki na egzamin idealne.
Pokaż mimo to