Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Biznes, etyka, odpowiedzialność

Książka jest przypisana do serii/cyklu "Wydawnictwa Profesjonalne PWN – HR". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
7,2 (5 ocen i 4 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
2
7
2
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-01-16890-2
liczba stron
584
słowa kluczowe
biznes, etyka, socjologia
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodała
Livi

Połączenie gospodarki z nauką i techniką oraz ich współdziałanie powoduje powstawanie nowych, istotnych dylematów etycznych. Prezentowana książka jest unikatowym na polskim rynku wydawniczym kompendium na temat etyki biznesu, dostarczającym zarówno podstaw teoretycznych, jak i praktycznych wskazówek co do wykorzystania wiedzy z tego zakresu w życiu gospodarczym. Pozwala to czytelnikowi na...

Połączenie gospodarki z nauką i techniką oraz ich współdziałanie powoduje powstawanie nowych, istotnych dylematów etycznych. Prezentowana książka jest unikatowym na polskim rynku wydawniczym kompendium na temat etyki biznesu, dostarczającym zarówno podstaw teoretycznych, jak i praktycznych wskazówek co do wykorzystania wiedzy z tego zakresu w życiu gospodarczym. Pozwala to czytelnikowi na dogłębne zrozumienie zagadnienia, zaczynając od indywidualnych decyzji menedżerów oraz innych grup interesariuszy firm i organizacji gospodarczych, a kończąc na zasadach zalecanych do stosowania w biznesie międzynarodowym.

"Jest to podręcznik, który etykę biznesu wywodzi z etyki jako części filozofii i z myśli ekonomicznej oraz odpowiada na pytanie: na czym polega odpowiedzialność społeczna w gospodarce i jakie są jej konsekwencje."
(Z recenzji prof. dr hab. Jerzego Dietla, Prezesa Zarządu Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości)

Praca jest przeznaczona dla studentów i kadry akademickiej, menedżerów, pracowników firm oraz wszystkich, którzy chcieliby się zapoznać z tą tematyką. Zapewnia odpowiedzi na pojawiające się nowe dylematy moralne wynikające z ciągłych zmian gospodarczych i społecznych.

 

źródło opisu: http://www.pwn.pl/

źródło okładki: http://www.pwn.pl/

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 584
Olga P | 2012-09-14
Na półkach: Przeczytane, 2012

“Biznes, etyka, odpowiedzialność” jest kolejną publikacją pod redakcją prof. Wojciecha Gasparskiego, wybitnego znawcy zagadnień etyki w biznesie oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Doskonale spełniała się w roli podręcznika akademickiego. Zawiera bardzo dużo informacji w przystępnej formie. Jest przejrzysta i podzielona na rozdziały, na końcu których znajdziemy podsumowanie, pytania do tekstu oraz spis dodatkowej literatury.

W książce prof. Gasparskiego znajdziemy wiele przydatnych terminów, sformułowań.Spojrzymy na pewne zagadnienia z filozoficznego punktu widzenia - co jest świetnym sposobem na poszerzenie swoich horyzontów. Dodatkowo, mamy możliwość zapoznać się ze spostrzeżeniami znanych i cenionych osób z uniwersyteckiego świata jak np: prof. dr hab.Tadeusz Borys, Piotr Lignar czy Julita Sokołowska. Łącznie - 38 rodziałów-felietonów z zakresu biznesu i etyki.

Treść zawarta w książce zmusza do myślenia i szukania własnej drogi zgodnej z przekazanymi wartościami. Większość felietonów poświęcona jest etyce. Etyka ekonomii, etyka w public relations oraz etyka w sferze finansów. Bardzo ciekawym fragmentem jest rozdział poświęcony audytowi etycznemu organizacji, który wbrew pozorom nie jest wcale nowym zjawiskiem. Autor przekonuje w nim, jak ważne i potrzebne jest takie działanie w każdym przedsiębiorstwie, jakie korzyści możemy z niego czerpać. Przedstawia nam również procedurę przebiegu takiego audytu. W książce poruszono również temat praw i obowiązków konsumenta, korupcji czy raportowania i oceny społecznej odpowiedzialności.

Książka skierowana jest do szerokiej grupy odbiorców. Każdy znajdzie w niej coś dla siebie, zarówno student jak i menadżer oraz każdy, kto chce pogłębić swoją wiedzę na tej płaszczyźnie. Pozycja ta może być bardzo pomocna w pisaniu prac dyplomowych.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Od zwierząt do bogów. Krótka historia ludzkości

Ksiąka bardziej z dziedziny socjologii niż historii. Pokazuje w bardzo ciekawy sposób przejście ludzkości od fazy wędrowno-łowieckiej do obecnej cywil...

zgłoś błąd zgłoś błąd