Lex Drewinski zwycięzcą 16. konkursu Galerii Plakatu AMS

LubimyCzytać LubimyCzytać
16.12.2015

W 16. konkursie Galerii Plakatu AMS jednogłośnie zwyciężył grafik Lex Drewinski. Jury przyznało także 5 wyróżnień, które otrzymali: Sebastian Kubica, Grzegorz Myćka, Nikodem Pręgowski, Szymon Szymankiewicz i Magdalena Tomkowiak. W styczniu 2016 r. plakaty pojawią się w kampanii outdoorowej na przystankach w całej Polsce.

Lex Drewinski zwycięzcą 16. konkursu Galerii Plakatu AMS

 

Tegoroczna edycja konkursu przebiegała pod hasłem „Szekspir ∞”. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie plakatu ukazującego uniwersalność twórczości pisarza 400 lat po jego śmierci. Plakaty miały nieść odpowiedź na pytanie, co młodzi, współcześni ludzie mogą czerpać z mądrości angielskiego dramaturga, który jak nikt inny poznał naturę człowieka.

W 2016 r. przypada 400. rocznica śmierci Williama Szekspira. Z tej okazji Penguin Random House Group zainicjował międzynarodowy projekt, w ramach którego wybitni współcześni pisarze tacy, jak Margaret Atwood czy Jo Nesbø, stworzą powieści inspirowane jego najważniejszymi sztukami. Wydawnictwo Dolnośląskie wchodzące w skład grupy Publicat S.A. jest partnerem tego wydarzenia w Polsce i jednocześnie patronem głównym konkursu AMS poświęconego Szekspirowi.

Zwycięzca konkursu, Lex Drewinski jest polskim grafikiem przez lata mieszkającym i pracującym w Berlinie, a dzisiaj także wykładowcą Szczecińskiej Akademii Sztuki.

W konkursie pojawiło się wiele bardzo dobrych prac podkreślających aktualność twórczości Szekspira, zaskakujących pomysłami, wykorzystujących symbole i środki wyrazu rozpowszechnione przez Internet, a zwłaszcza media społecznościowe – mówi Marcin Wolny, dyrektor marketingu Publicat S.A.  – Zwycięski plakat przedstawiający wizerunek Szekspira skojarzony z maską Guya Fawkesa, wykorzystywaną przez grupy internetowych aktywistów, daje niezwykle mocny, sugestywny efekt – dodaje Wolny.

Zwycięska praca, świetna pod względem formalnym, jest inteligentnym komentarzem do aktualności dzieła Szekspira. Być może, gdyby dramaturg żył dzisiaj, właśnie taką ironiczno-groteskową maskę wybrałby, by zza niej komentować pychę i małostkowość współczesnego człowieka – zaopiniował Janusz Górski, kurator konkursu Galerii Plakatu AMS.

Oprócz głosowania jurorów finałowi konkursu towarzyszy głosowanie internautów, które rozpoczyna się 17 grudnia 2015 na stronie internetowej Galerii Plakatu. Wyniki głosowania online zostaną ogłoszone 12 stycznia 2016 r.

Wyboru laureatów dokonało jury w składzie:
Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS
Jan Bajtlik, grafik
Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie
Paweł Goźliński, redaktor naczelny magazynu „Książki”
Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS
Stefan Lechwar, artysta grafik, Instytut Sztuki w Cieszynie
Magdalena Pankiewicz, ilustratorka
Marcin Wolny, dyrektor marketingu firmy Publicat

 

Więcej o Projekcie Szekspir przeczytacie na stronie www.szekspir.lubimyczytac.pl


komentarze [3]

Sortuj:
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
kuska 17.12.2015 07:53
Czytelnik

na płaszczyźnie zabawy skojarzeniami i wizerunkiem bardzo fajne. Natomiast nie jestem jednak przekonana, czy to jest materiał na laureata w konkursie, który miał ukazać aktualność dzieł Szekspira dzisiaj. Guy Fawkes to Guy Fawkes, William Shakespeare to William Shakespeare. Owszem, żyli w jednej epoce, ale czy to jest nobilitujące dla Fawkesa, że mu się włosy Szekspira...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
dymitrop 17.12.2015 17:48
Czytelnik

dzisiaj ta maska swoją legendą przerosła już samego guya fawkesa (jeśli kojarzysz grupę panów anonimowych :) )

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
LubimyCzytać 16.12.2015 13:46
Administrator

Zapraszamy do dyskusji.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post