Mechanizmy i obszary przeobrażeń w organizacjach
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Difin
- Data wydania:
- 2007-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2007-01-01
- Liczba stron:
- 472
- Czas czytania
- 7 godz. 52 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788372517531
Publikacja jest efektem badań pracowników Katedry Zachowań Organizacyjnych Akademii Ekonomicznej w Krakowie prowadzonych w ramach tematu „Zachowania organizacyjne we współczesnym zarządzaniu” oraz wyników studiów i wdrożeń Uczestników (praktyków i teoretyków zarządzania) Międzynarodowej Konferencji Naukowej zorganizowanej przez ww. katedrę pt. „Przeobrażenia w organizacjach. Rozwiązywanie problemów związanych z wdrażaniem metod zarządzania” w Zakopanem w dniach 8–10 czerwca 2007 r.
Podstawą przeobrażeń w instytucjach gospodarczych i administracyjnych w XXI wieku jest ciągłe dokonywanie zmian organizacyjnych poprzez stosowanie coraz nowszych i bardziej złożonych metod organizacji i zarządzania. Stąd pierwszy rozdział jest poświęcony teoretycznym i praktycznym uwarunkowaniom stosowania instrumentarium zarządzania we wszystkich obszarach funkcjonowania organizacji. Ten fragment książki jest stosunkowo obszerny choćby z tego powodu, iż tych narzędzi jest wiele, powstają nowe, następuje między nimi wzajemne przenikanie, podejmowane są próby zastosowań w innych niż dotychczas obszarach zarządzania.
We współczesnym zarządzaniu coraz bardziej docenia się niematerialne zasoby organizacji. To właśnie one w coraz większym stopniu wpływają na wartość firmy. Zaczyna się więc cenić takie atrybuty jak marka, kapitał intelektualny, kultura organizacyjna itp., odpowiednio je kształtować i wykorzystywać w praktyce.
Jednym z paradygmatów zarządzania na przełomie XX i XXI wieku jest jakość. Japoński kult jakości stał się wzorcem dla zarządzania nowoczesnymi przedsiębiorstwami na całym świecie. To ona stała się instrumentem pozyskiwania klientów i walki konkurencyjnej nie tylko w sferze produkcji ale i usług. W organizacjach wdrażane są systemy zarządzania jakością, powstają problemy kwantyfikacji jakości produktów (w tym projektów),a także pomiaru satysfakcji klienta. Tej właśnie problematyce poświęcony jest ostatni fragment książki.
Publikacja ta jest dziełem nie tylko teoretyków, ale i praktyków zarządzania, co w moim przekonaniu jest jej walorem. Adresowana jest ona do studentów, praktyków, ale także nauczycieli akademickich.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
OPINIE i DYSKUSJE