cytaty z książki "Creativity, Inc."
katalog cytatów
[+ dodaj cytat]
Większości ludzi niepowodzenia kojarzą się z bagażem - i to ciężkim - co moim zdaniem wynika z doświadczeń, jakie były naszym udziałem jeszcze w czasach szkolnych. Od najmłodszych lat wbija nam się do głów, że niepowodzenie jest rzeczą złą. Oznacza, że czegoś się nie nauczyliśmy lub nie przygotowaliśmy się odpowiednio, że zostajemy z tyłu lub - jeszcze gorzej! - że nie jesteśmy wystarczająco inteligentni. Niepowodzeń należy się wstydzić. To przekonanie przenosimy w dorosłość (...) nasze emocjonalne reakcje nadal są takie jak w czasach dzieciństwa. Nie możemy się z tym uporać - poczucie wstydu jest głęboko zakorzenione (...)
Trzeba zacząć myśleć inaczej (...)błędy nie muszą być złem. Nie są nim. To nieunikniona konsekwencja próbowania czegoś nowego (a jako taką należy postrzegać ją jako rzecz pozytywną, gdyż bez eksperymentowania nie ma mowy o oryginalności).