Akcja Czytaj PL zakończona

LubimyCzytać LubimyCzytać
14.12.2016

56 tysięcy darmowych e-booków i audiobooków wypożyczono w ramach akcji promującej czytelnictwo „Czytaj PL”. Wirtualne książki trafiły nawet w odległe zakątki globu, m.in. na Antypody. Kampania „Czytaj PL” nie zwalnia tempa – już niebawem pod hasłem „Czytający, łączmy się” rusza internetowy serwis literacki CzytajPL.pl. 

Akcja Czytaj PL zakończona

Dzięki akcji „Czytaj PL” aż 56 tysięcy razy wypożyczono darmowe e-booki oraz audiobooki. Akcja cieszyła się sporą popularnością, a informacja o niej dotarła za pośrednictwem mediów tradycyjnych i mediów społecznościowych do kilku milionów Polaków. 10 dni po starcie akcji, w odpowiedzi na liczne prośby organizatorzy akcji Czytaj PL udostępnili w sieci kody do ściągnięcia 12 e-bestsellerów i zachęcili do ich rozpowszechniania wszystkich internautów. Dzięki temu kody znalazły się m.in. w szkołach, biurowcach, na parkingach, ścianie w sklepie odzieżowym, witrynie w cukierni, bramie do Puszczy Białowieskiej, warsztacie samochodowym czy… w windzie w wieżowcu („stara i często się zacina, więc jest dużo czasu na lekturę”), a akcja rozszerzyła swój zasięg z 16 do ponad 130 miast. Z darmowych e-booków oraz audiobooków korzystano także za granicą. Zanotowano wypożyczenia m.in. w Australii, Austrii, Estonii czy Francji. Ponad 3 tysiące osób skorzystało też z możliwości wysłania zaproszenia do akcji znajomym, dzięki czemu nie musieli oni skanować kodów QR, żeby skorzystać z akcji.

Cieszymy się, że udało nam się zaangażować do tej spektakularnej akcji tak wielu Polaków. Udowodniliśmy tym samym, iż stosując nowe technologie, można z literaturą skutecznie dotrzeć do dziesiątek tysięcy czytelników – mówi Izabela Helbin, dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, organizatora „Czytaj PL”. Kampania „Czytaj PL” miała jeszcze jeden ważny aspekt: zaangażowała kilkudziesięciu pracodawców, którzy w swoich ofertach rekrutacyjnych wskazali, iż czytanie się opłaca. Po rozpoczęciu akcji „Pracodawca Przyjazny Czytającym” dołączały do niej kolejne marki z własnymi pomysłami na promowanie czytelnictwa wśród swoich pracowników.

Jeszcze w tym roku ruszy internetowy serwis Czytaj PL. Ma on nie tylko inspirować do czytania, ale przede wszystkim, pisać o inicjatywach ludzi promujących czytelnictwo w Polsce. Codziennie w sieci ukazują się setki newsów, recenzji, felietonów z rynku książkowego. Ich twórcy promują czytelnictwo na bardzo wysokim poziomie, ale wartościowe artykuły, podcasty i vlogi znikają w powszechnym szumie informacyjnym. Autorzy serwisu chcą zwrócić należną im uwagę i umożliwić dostęp do nich swoim odbiorcom. – Jesteśmy pewni, że dzięki temu uda nam się stale podnosić poziom czytelnictwa. Chcemy, by akcja „Czytaj PL” trwała cały rok. Promowanie nowoczesnego, czytelniczego stylu życia to nasz cel numer jeden – mówi Paweł Polański z Woblink.com. Serwis „Czytaj PL” będzie dostępny pod adresem www.czytajpl.ploraz w aplikacji Woblink na Androida i iOSa.

„Czytaj PL” to największa kampania promująca czytelnictwo na świecie. W jej ramach w 16 miastach pojawiło się ponad 600 nośników z umieszczonym kodem QR pozwalającym na pobranie 12 książek, które dobrano tak, by każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Wszystkie tytuły należały do najwyżej literackiej półki. Wśród nich można było natrafić na m.in. „Lśnienie” Stephana Kinga, „Ósme życie” gruzińskiej pisarki Nino Haratischwili czy „Inne pieśni” Jacka Dukaja. Sieć wypożyczalni powiększała się codziennie. Kochający książki w tym roku po raz pierwszy mogli podzielić się e-bookami oraz audiobookami ze znajomymi. Za pomocą aplikacji kod można było wysłać do pięciorga znajomych bądź wydrukować jako plakat i umieścić go w dowolnym miejscu. Czytający już po raz drugi wskazali, że kochają książki.

Lubimyczytać.pl objęło akcję patronatem medialnym.


komentarze [5]

Sortuj:
więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Kryanka  - awatar
Kryanka 14.12.2016 09:46
Czytelniczka

Pół godziny stałam przed tym plakatem i nie udało mi się nic ściągnąć... ale to pewnie tylko ja.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
asymon  - awatar
asymon 14.12.2016 10:06
Bibliotekarz

Pewnie próbowałaś, jak przed rokiem, użyć aplikacji CzytajPL! Otóż niespodzianka, trzeba było użyć aplikacji sklepu woblink.com. Ma sens, nie?

Niewiele straciłaś, aplikacja działała raczej średnio. Napisałbym więcej, ale nie chce mi się, dwukrotnie zgłaszałem listę błędów do twórców, ale niewiele to zmieniło.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Szymon  - awatar
Szymon 14.12.2016 10:44
Czytelnik

Ja próbowałem przez woblink. Też nie działało.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Kryanka  - awatar
Kryanka 14.12.2016 11:04
Czytelniczka

Też próbowałam przez woblink i błędy wyskakiwały różne: a to brak dostępu do internetu (zdarzyło się po raz pierwszy i od tego czasu ciągle się sypie), a to za mało miejsca na karcie, woblink już zarejestrowany chciał się ściągać znowu, albo czytał kod ale nie przechodził do następnego punktu. Na innym przystanku był już tylko jeden błąd, ale też krytyczny.

A u Was co się...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
LubimyCzytać  - awatar
LubimyCzytać 13.12.2016 15:07
Administrator

Zapraszamy do dyskusji.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post