Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Data wydania:
- 2024-02-20
- Data 1. wyd. pol.:
- 2024-02-20
- Liczba stron:
- 184
- Czas czytania
- 3 godz. 4 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788383227306
Twórz skuteczne teksty marketingowe, lepsze niż AI!
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiekowi zajmuje czasem długie godziny, a efekt? Efekt bywa nie do odróżnienia. Skoro tak, to po co zatrudniać żywego copywritera? Zwłaszcza że podobno dziś i tak nikt nie czyta, bo wszyscy wolą wideo...
Haczyk tkwi w słowie "bywa". Efekt pracy piszącej teksty AI i piszącego teksty copywritera bywa nie do odróżnienia. Owszem, ale nie wtedy, kiedy ten ostatni jest naprawdę dobry w swoim fachu. Użytkowym treściom wygenerowanym przez sztuczną inteligencję, w porównaniu z tworzonymi przez wytrawnych copywriterów, brakuje tego czegoś. Są poprawne, tyle że na dłuższą metę... nudne. Powtarzalne, niezaskakujące, niezachęcające, nie dają satysfakcji czytającemu. A przecież w copywritingu właśnie o to chodzi, by zainteresować, zachęcić i zadowolić klienta na tyle, aby pod wpływem kilku precyzyjnie dobranych zdań był na TAK!
Jak go do tego skłonić, jeśli dysponuje się własną, jak najbardziej naturalną inteligencją?
Właśnie tego dowiesz się z tej książki.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 6
- 4
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Coraz większą część rynku copywritingu przejmuje sztuczna inteligencja. Już teraz dzięki ChatGPT tekst możemy mieć w kilka minut. Potrafi ona przeanalizować zasoby internetu, napisać całkiem niezły tekst i do tego zapewnić właścicielowi strony klikalność. Tylko czy jest tak idealnie, jakby się mogło wydawać. Nawet teraz, kiedy sztuczna inteligencja wydaje się być już prawie idealna, to prawie robi dużą różnicę. Przecież tekst, który chcemy przeczytać, o ile oczywiście po niego sięgniemy, ma nieść jakiś ładunek emocjonalny. Teksty generowane sztucznie w pewnym momencie robią się powtarzalne, nie zaskakują, nie zachęcają do dalszej eksploracji strony, nie dają satysfakcji osobie czytającej. To jest to coś czego im brak, a co przelewa w wersy człowiek zajmujący się copywritingiem. Ale czy w czasach kiedy króluje obraz, jeszcze ktokolwiek czyta tekst?
Autor tej niezwykle niezbyt obszernej książki pochyla się nad tym właśnie tematem. Pokazuje osobie sięgającej po tę pozycję różnice pomiędzy człowiekiem a sztuczną inteligencją. Tłumaczy, iż dobry tekst musi odnosić się do potrzeb i problemów naszego potencjalnego czytelnika, musi pokazać mu rozwiązania i potencjalność zmiany na lepsze. Autor pokazuje również mechanizm clicbaitów. Dzięki tej książce każdy może pogłębić zrozumienie tematyki, ale i wdrożyć pewne mechanizmy pomocne przy lepszym zaistnieniu w przestrzeni wirtualnej. Bo przecież piszemy po to aby ktoś nas czytał, prawda?
Coraz większą część rynku copywritingu przejmuje sztuczna inteligencja. Już teraz dzięki ChatGPT tekst możemy mieć w kilka minut. Potrafi ona przeanalizować zasoby internetu, napisać całkiem niezły tekst i do tego zapewnić właścicielowi strony klikalność. Tylko czy jest tak idealnie, jakby się mogło wydawać. Nawet teraz, kiedy sztuczna inteligencja wydaje się być już prawie...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to„Biblia webwritingu...” nie jest kolejną książką o sztucznej inteligencji, a autor nie pieje peanów na jej część. Jest to poradnik, z którego dowiecie się, jak pisać skuteczne teksty do Internetu. Czyli jakie te teksty mają być?
Powinny one wyróżniać się spośród innych i zachęcać do przeczytania ich, a co najważniejsze do podjęcia działania, które ma cel sprzedażowy. Jak to zrobić w czasach, kiedy mamy natłok informacji i ciężko jest przyciągnąć uwagę odbiorcy?
Są na to sprawdzone sposoby i właśnie takie podaje nam Pan Dariusz w swojej książce. Gdy pojawił się ChatGPT, wielu ludzi zaczęło się bać, że zabierze im on pracę. Sztuczna inteligencja jest w stanie stworzyć tekst niejednokrotnie dosyć dobry, ale to czynnik ludzki wygrywa w starciu o przyciągnięcie uwagi.
Dzisiejsza sprzedaż internetowa wygląda zupełnie inaczej niż kiedyś, teraz nie wystarczy zachwalać swojego produktu, jaki to on nie jest cudowny. To nic nie da, klient chce dowiedzieć się jakie korzyści płyną z zakupu danego produktu. Istotne jest, jak dana rzecz zmieni jego życie, lub jakich problemów pomoże się pozbyć.
Teraz trzeba sięgnąć głębiej do ukrytych potrzeb człowieka i uderzyć w jego emocjonalną stronę. Jak wiadomo, emocje odgrywają ważną rolę w życiu, jak się okazuje w sprzedaży również. Osoba, czytając dany tekst, musi poczuć, że ten produkt jest wart wydania jej pieniędzy, a ona w zamian otrzyma coś satysfakcjonującego.
Autor również zwraca uwagę na clickbaity i podaje kilka przykładów takich nagłówków. Pan Dariusz pokazuje, że nawet ze zwykłych clickbaitów można zrobić dobry użytek i przedstawia, jak stworzyć wartościowy nagłówek, który przyciągnie uwagę odbiorcy, a jednocześnie treść artykułu go nie rozczaruje.
Książka ta jest dobrą lekturą dla copywriterów, marketów oraz właścicieli sklepów internetowych. Dla osób próbujących wejść do świata copywritingu lub marketingu również okaże się wartościowa.
W książce przeczytacie o Steve Jobsie i jego sposobie na wypromowanie pierwszego iPhone, a także o Henrym Fordzie czy Franku Farrelly.
„Owszem, działamy pod wpływem emocji, ale nie jest to motywacja. Emocje popychają nas do działania i temu nie da się zaprzeczyć. Ta siła jest jednak ślepa. Gdy mówimy o działaniu, mamy na myśli realizację pewnego celu w wyniku serii konkretnych aktywności”.
Autor pisze w lekki i zrozumiały sposób, z dozą humoru, więc przyjemnie się czyta tę książkę. Dodatkowo mamy tutaj kilka cytatów z różnych części filmów z serii „Matrix” oraz wspomnienie innych filmów. Dla mnie ta książka była ciekawa i warta uwagi.
Dzięki niej zrozumiałam, jak autorzy tekstów reklamowych wpływają na nas i nasze wybory zakupowe oraz jak wygląda od kuchni tworzenie takich ofert. Autor jest copywriterem z wieloletnim doświadczeniem, więc poradnik, który stworzył, zawiera same konkrety i sprawdzone rozwiązania.
Polecam Wam zapoznać się z tą cieniutką książką, bo może właśnie dzięki wiedzy wyniesionej z niej uda Wam się zdobyć nowych klientów w Waszym sklepie lub biznesie usługowym.
„Biblia webwritingu...” nie jest kolejną książką o sztucznej inteligencji, a autor nie pieje peanów na jej część. Jest to poradnik, z którego dowiecie się, jak pisać skuteczne teksty do Internetu. Czyli jakie te teksty mają być?
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toPowinny one wyróżniać się spośród innych i zachęcać do przeczytania ich, a co najważniejsze do podjęcia działania, które ma cel sprzedażowy. Jak...