forum Oficjalne Aktualności
Filmy o pisarzach – s01e01
To, że pisarzami interesują się czytelnicy, to bardziej niż oczywiste. Myśl o tym, że stanowią oni również obiekt zainteresowania filmowców, nasuwa się chwilę później. Reżyserzy od początku istnienia kinematografii zapraszają autorów do współpracy przy pisaniu scenariuszy. Zadziwiająco często zdarza się też, że odkrywają w nich zdolności aktorskie. A jeśli nie ma miejsca żadna z tych dwóch sytuacji, to zawsze można pisarza wymyślić.
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [38]
Nie wiedziałam, że My left foot z jednym z moich ulubionych aktorów jest na podstawie powieści, jednakże ta tematyka trochę mnie... nie tyle odstrasza, ale jeszcze nie ten moment abym zobaczyła ten film, czy sięgnęła po książkę
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Polecam "Misery" wg Kinga.
No i "Wonder boys" z Douglasem.
Widzę, że wszyscy w tym wątku polecają raczej filmy fabularne, ale i dokument może być fascynującym doznaniem, zwłaszcza taki jak "Cierpliwość według Sebalda" w reż.Granta Gee, mimo że nie posiada prawie żadnej akcji. Jest rodzajem archeologii miejsc, które pisarz odwiedził lub upamiętnił w swych powieściach, a zarazem intelektualnym kryminałem, gdzie nie ma mordercy, ale...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejPodobnie tajemniczą postacią jest Thomas Pynchon o nim też powstał film, "A Journey Into the Mind of P.".
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postJane Austen żałuje-Film, oparty na listach Jane Austen, przedstawia ostatnie lata życia pisarki. Jane, pytana przez bratanicę Fanny o radę w sprawie wyboru przyszłego męża, wspomina własne życie uczuciowe.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postJeśli kogoś interesuje historia pierwszej romskiej poetki to polecam wszystkim zainteresowanym "Papuszę" w reżyserii Joanny Kos-Krauze i Krzysztofa Krauzego.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
"Jaśniejsza od gwiazd" - koniecznie!
"Anioł przy moim stole" reż. J. Campion - ekranizacja autobiografii pisarki Janet Frame,
"Kiedy Paryż wrze",
"Zakochana Jane" i "Jane Austen żałuje",
"Zakochany Molier",
"Zatrute pióro",
"Dedykacja",
"Wojaczek",
"Autor-widmo",
"Marzyciel",
"Miss Potter",
"Ratując pana Banksa",
poniekąd także "Przypadek Harolda Cricka",
"Nora" - o życiu...
Jeśli chodzi o Woody'ego Allena, to "Przejrzeć Harry'ego" należy wymienić na pierwszym miejscu.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postA ja polecam "Capote" o Truman Capote oraz "Zatrute Pióro" o Donatien Alphonse François de Sade czyli Markizie de Sade. Uwielbiam, gdy człowieka przedstawia się w wąskim okresie czasu, myślę, że paradoksalnie poznaje się go wtedy lepiej, niż oglądając całą biografię....
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej