rozwiń zwiń

W sieci o książkach – badanie czytelnictwa

LubimyCzytać LubimyCzytać
13.04.2017

Zapraszamy Was do udziału w drugiej edycji badania czytelnictwa! Będziemy bardzo wdzięczni, jeśli poświęcicie 5 minut na udzielenie odpowiedzi w ankiecie, którą przygotowaliśmy wspólnie z Polską Izbą Książki. Badanie jest oczywiście anonimowe, a jego wyniki zostaną przedstawione w maju na Warszawskich Targach Książki 2017.

W sieci o książkach – badanie czytelnictwa

Badanie zostało zakończone. Bardzo dziękujemy wszystkim za udział w naszym badaniu!


komentarze [106]

Sortuj:
więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
fajneksiazkipl - awatar
fajneksiazkipl 15.06.2018 10:04
Bibliotekarka

Podobno dawniej, gdy w większości domów brakowało telewizorów, wiele
chwil upływało ludziom na czytaniu. To oczywiście zamierzchła
przyszłość, która niektórym zdaje się niewyobrażalną. Obecnie osoby w
średnim wieku, młodzi dorośli, młodzież i dzieci nie znają świata bez
mediów. Zdrowe nawyki spędzania czasu wolnego odchodzą w niepamięć. W zamian wybieramy prostsze rozrywki.
...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
HnauHnakrapunt - awatar
HnauHnakrapunt 25.04.2017 10:37
Czytelniczka

A jak zaznaczyć to, że kupuję na stoiskach i w przecenianych, bo tam częściej trafiam na to, co mi podchodzi treściowo?... Formalnie może wychodzę na skąpiradło, ale czasami naprawdę ma się ochotę poczytać Arystofanesa itp.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Book_Red - awatar
Book_Red 21.04.2017 20:08
Czytelnik

dość długa

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Anna - awatar
Anna 21.04.2017 19:56
Czytelniczka

Przyznam, ze wybor jednokrotnego wyboru jesli chodzi o to na czym spedzam najwiecej czasu, jest bezsensowny. Spedzam tyle samo czasu na laptopie, czy czytniku, czy telefonie. Wzielam udzial w ankiecie, bo jest przedstawiona na stronie, z ktorej korzystam niemal codziennie, ale zauwazylam, ze jest przeznaczona tylko dla osob mieszkajacych w Polsce. Szkoda. Moglaby byc opcja...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
MontyP - awatar
MontyP 20.04.2017 09:00
Czytelnik

Wycena kultury na podstawie kg, to już lekka przesada. Kiedyś się kupowało książki na metry (żeby zapełnić meblościankę), a teraz zaczniemy przeliczać na kilogramy? Ile ma stron? Nie ma znaczenia. Za arcydzieło, które ma 20 stron wydam stówę, a na gniota z 800 stronami szkoda mi nawet piątaka. Tak samo mamy oceniać sztuki teatralne, filmy? Na długość? A obrazy na wielkość...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
MontyP - awatar
MontyP 21.04.2017 07:30
Czytelnik

Olga, i tak, i nie. Koszt druku to jakieś 5-7zł, za twardą oprawę dochodzi jakieś 2zł, książki nadprzeciętnie grube mogą kosztować jakieś 10zł. Księgarnia bierze 10-15zł. Reszta to koszt transportu i prowizja autora oraz wydawnictwa + VAT. Cena końcowa wychodzi więc 35-40zł. Zużyty materiał stanowi zaledwie kilka procent ceny (w cenie druku jest też marża drukarni, która...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Zaczarowana - awatar
Zaczarowana 20.04.2017 02:27
Czytelniczka

To czego mi zabrakło w tej ankiecie to niższego progu cenowego na ebooki, na przykład do 10 czy 15 zł.... w końcu to tylko plik-taka wersja testowa... jeśli przeczytana pozycja mi się spodoba to i tak będę chciała ją kupić w wersji papierowej.... i co ma wspólnego to pytanie o to czy więcej czasu spędzam przed komputerem czy smartfonem? to znaczy, może ktoś wie jaki miałby...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
KhalDrogo - awatar
KhalDrogo 19.04.2017 09:53
Czytelnik

Jednolita cena na wszystkie książki to nie jest wyjście bo są książki świetne, które pomimo znajomości fabuły można czytać po kilka razy a są (i to w zdecydowanej większości) książki jednorazowe - większość kryminałów czy romansideł to jednorazówki. Tutaj ceny są zdecydowanie za wysokie!

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
żabot - awatar
żabot 19.04.2017 11:12
Bibliotekarz

Nikt nie zamierza wprowadzać jednolitej ceny na wszystkie książki. Cokolwiek by mówić o proponowanej ustawie, aż tak debilna nie jest :D
Ustawa ma narzucić jednolitą cenę we wszystkich punktach sprzedaży przez określony czas dla konkretnego tytułu a nie dla wszystkich wydawanych książek. Totalnej urawniłowki nie da się wprowadzić na jakikolwiek towar.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
KhalDrogo - awatar
KhalDrogo 19.04.2017 19:39
Czytelnik

to uff :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Jacek - awatar
Jacek 18.04.2017 21:04
Czytelnik

Pytanie, ile powinna kosztować książka, jest co najmniej dziwne. Czyżby autor ankiety nie słyszał o równowadze rynkowej? Równie dobrze można pytać, ile powinna ważyć Ziemia, albo ile osób powinno mieszkać w Warszawie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Magdalaena - awatar
Magdalaena 18.04.2017 00:22
Czytelnik

Część pytań była trochę dziwna np. to z jakim urządzeniem spędzam najwięcej czasu - u mnie i chyba u większości osób pracujących umysłowo będzie to komputer, ale co to ma do rzeczy, jeśli chodzi o zachowania czytelnicze?

Tak samo z wydawnictwami - mam namierzone wydawnictwa typu vanity publishing i z zasady odrzucam wszystkie ich książki.

No i jeszcze trochę głupio...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Beremis - awatar
Beremis 21.04.2017 09:17
Czytelnik

10 zł? Przecież to by była kradzież!
Weź pod uwagę, że ankietę tworzyły i zatwierdzały osoby, które twierdzą, że książki w Polsce są tanie a pułap cenowy dla beletrystyki wynoszący 40zł jest niski. Przy takim nastawieniu te 25 złoty to jak za darmo.
Dla mnie, delikatnie mówiąc irytujące podejście.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Jola - awatar
Jola 17.04.2017 19:41
Bibliotekarka

Z całkowicie egoistycznego punktu widzenia: uważam, że żaden towar, nawet tak bardzo ceniony przeze mnie jak książka, nie powinien stanowić zbyt dużego procenta moich zarobków oraz obciążać budżetu domowego. Dopóki Polacy zarabiają dużo mniej niż na zachodzie ("mniej" w tym sensie, że mogą kupić mniej za przeciętną polską pensję niż np. Niemiec za swój przeciętny zarobek),...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Kacper Klęczar - awatar
Kacper 17.04.2017 13:37
Czytelnik

Ze względu na ustawę o jednolitej cenie książki, nie zamierzam wspierać Polskiej Izby Książki, tym samym nie biorę udziału w tej ankiecie.

Pozdrawiam

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
żabot - awatar
żabot 18.04.2017 09:07
Bibliotekarz

A nie sądzisz, że to chowanie głowy w piasek? Udawanie, że nie ma problemu? Jeśli z ankiety okaże się, że jednak masa ludzi kupuje w necie i do tego oczekuje (realnie a nie na zasadzie nieupoważnionego chciejstwa) zdecydowanie niższych cen książek, może ktoś w PIK zastanowi się nad sensownością wspomnianej ustawy a przynajmniej wielu jej zapisów?
Może jestem niepoprawnym...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
asymon - awatar
asymon 22.04.2017 20:02
Bibliotekarz

@żabot: uważam że jest to darmowe badanie rynku dla dużych sieci księgarskich, które są członkami PIK (do sprawdzenia na stronie). Dzięki temu mogą planować strategię rynkową, jak "wykosić" internetowe dyskonty z książkami. Czego bym nie chciał.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Monika - awatar
Monika 23.04.2017 06:57
Czytelnik

@asymon
No bez przesady, darmowe badanie tak, ale dla dużych sieci to już nie, wyniki są dostępne dla wszystkich, więc, teoretycznie, równie dobrze te dyskonty albo małe księgarnie stacjonarne mogą w tych wynikach poszukiwać pomysłów na obronę przed działaniami tych wrednych sieciówek. Tak czysto teoretycznie podpowiadam, ale myślę, że nie całkiem bez sensu?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Kacper Klęczar - awatar
Kacper 06.05.2017 18:22
Czytelnik

Ja ujmę to w ten sposób jeśli jakaś inna organizacja zrobi badanie odnośnie czytelnictwa to bardzo chętnie wezmę udział, ale Państwowej Izby Książki nie będę wspierał

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
macias - awatar
macias 17.04.2017 11:45
Bibliotekarz

Czym sie rozni "ksiegarnia internetowa" od "sieciowej ksiegarni internetowej"? Ankieta nieco robiona na kolanie, bo oczywiscie latwo powstawiac rozne widelki, ale na ile bedzie prawdziwa odpowiedz, przeczytalem miedzy 51 a 100 ksiazek, a 101-200? Co do e-bookow pytanie zasadnicze, to nie ile powinny koztowac, tylko jaka roznica powinna byc w stosunku do wersji papierowej....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Gonzales Ruchomy - awatar
Gonzales Ruchomy 18.04.2017 11:39
Bibliotekarz

Obecnie jest bardzo dużo promocji na ebooki, praktycznie niemal codziennie jest jakaś promocja. Ja kupuję praktycznie tylko ebooki, bo nie mam miejsca na nowe książki. Jak ebook jest na promocji to czasami jestem do przodu nawet o 10 zł, w porównaniu do ceny papierowej książki. Oczywiście przy ebooku odpada koszt wysyłki. No i dwa, mam go natychmiast po zakupie, więc mogę...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
sowa135 - awatar
sowa135 18.04.2017 23:00
Czytelnik

Ja czuję różnicę pomiędzy zakupem w sieciówce (Empik) w "realu", w sieciówce (Empik) online, w niezależnej księgarni online (czytam.pl) i niezależnej księgarni u mnie w mieście (Księgarnia u Zdzicha).
Za to zgadzam się z e-bookami - liczy się różnica w cenie od papieru. No i przy całej mojej proeuropejskiej postawie - utrzymywanie VATu 23% na ebooki w stosunku do 5% na...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Klaudia Sowa - awatar
Klaudia Sowa 16.04.2017 11:39
Czytelnik

Najciekawsze jest to, że autor ma duży wpływ na cenę książki, pomińmy okładkę, strony i inne detale. Steel trzyma się w granicy 39,90 zł King podobnie a może trochę i więcej.
Sądzę, że to dlatego że jest poczytalność albo autor zdobył jakieś tam nagrody.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Gonzales Ruchomy - awatar
Gonzales Ruchomy 16.04.2017 17:04
Bibliotekarz

Właśnie to jest ciekawe, kto ustala w Polsce ceny zagranicznych autorów.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
żabot - awatar
żabot 18.04.2017 09:28
Bibliotekarz

@ Gonzales
Ten ktoś to rachunek ekonomiczny :D Oczywiście mniej lub bardziej sensowny, ale autor książki zagranicznej nie ma żadnego wpływu na cenę w Polsce a przynajmniej nie bezpośrednio. Taki Stefan Król ;-) ma swojego managera, który negocjuje z wydawnictwem, za ile kasy napisze książkę. Że nazwisko ma wyrobione, może żądać wyższej ceny bo i wydawca ma szanse na lepszy...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
nero00 - awatar
nero00 14.04.2017 20:50
Czytelnik

Jaki wpływ na cenę zdaniem autora tej ankiety ma mieć ilość stron? Poza kosztem druku i papieru. Myślę, że pisarz jest zadowolony z każdego swojego dobrego dzieła, bez względu czy ma 50 czy 500 stron.

Osobiście podejmując decyzję o zakupie nie wiążę ceny z ilością stron. Owszem zwracam uwagę na cenę, ale z innego bardzo prostego powodu. Najczęściej czytam podróżując...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Gonzales Ruchomy - awatar
Gonzales Ruchomy 15.04.2017 00:28
Bibliotekarz

To znaczy, wystarczy szybki rzut oka na grubość książki, by wiedzieć ile nam zajmie jej przeczytanie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Szymon - awatar
Szymon 15.04.2017 23:23
Bibliotekarz

Ilością stron można manipulować zmieniając min. parametry czcionki. Natomiast, przy standardowej wielkości wydawniczej, ilość stron = ilość arkuszy redakcyjnych = koszt korekty/redakcji/składu/etc. = koszt wydania. Przy 400 stronach standardowego wydania, koszt na jedną książkę to około 10-12zł. Ale to zależy też od wielkości nakładu, rabatów i jakości procesów...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
żabot - awatar
żabot 16.04.2017 11:56
Bibliotekarz

Pewnie, że książka książce nie równa tak pod względem treści, jak i wielu czynników edycyjnych. Typowy paperbook, to najtaniej wydana książka. Mała czcionka=mało papieru, papier nie koniecznie dobrej jakości etc. Ale patrząc po księgarskich półkach widać, że generalnie wydawnictwa stosują różne zabiegi pogrubiające, żeby utwierdzić kupującego, że warto wydać więcej, bo to...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Le_h_muet - awatar
Le_h_muet 14.04.2017 17:14
Czytelnik

Pytanie o cenę książki w zależności od ilości stron budzi słuszne emocje, ale mam wrażenie, że czasami posługujemy się taką miarą, pewnie najczęściej nieświadomie.
Takie wyliczenie wartości jednej strony jest ciekawym współczynnikiem popularności danej książki, a przy wyliczeniu średniej dla wszystkich książek danego autora - popularności danego autora.
Aby wyliczyć...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Tomasz - awatar
Tomasz 15.04.2017 20:10
Czytelnik

Nie powinno się stosować przelicznika na strony, jeśli już to na słowa - niektóre wydawnictwa lubią pogrubiać książki - stosując wielkie marginesy i czcionki.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Kaśka Silmarien - awatar
Kaśka Silmarien 14.04.2017 17:05
Czytelnik

Z wielu względów preferuję e-booki. Oszczędność miejsca, papieru, łatwość przechowywania itp. Od kilku lat mam konto na Amazonie, gdzie można upolować fajną książkę za dolara. 5 zł za tom to moim zdaniem właściwa cena, w sytuacji gdy odpada druk, koszt papieru, koszt magazynowania itp. Marzą mi się takie ceny na polskie e-booki. Kilkadziesiąt zł za coś, co nawet fizycznie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Gonzales Ruchomy - awatar
Gonzales Ruchomy 15.04.2017 00:22
Bibliotekarz

To zależy też od treści. Nieraz autor musi się naprawdę solidnie napracować, by stworzyć porządną powieść. Wtedy ja jestem gotów za takiego ebooka zapłacić 30, 35 zł, choć zazwyczaj poluję na niższe ceny. Ogólnie jednak ebooki rzeczywiście powinny być tańsze.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Tomasz - awatar
Tomasz 15.04.2017 20:09
Czytelnik

Wobec tego można tylko polecić bookrage.org :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Gonzales Ruchomy - awatar
Gonzales Ruchomy 15.04.2017 23:11
Bibliotekarz

Nie słyszałem wcześniej o tej stronie. Sprawdzę co to jest.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
miharu - awatar
miharu 16.04.2017 22:30
Czytelniczka

Bookrage jest naprawdę fajny, ale mają bardzo niechlujnie przygotowane teksty. Masa błędów i literówek - można ćwiczyć do zawodu korektora na ich książkach. :(
A ebooki mogłyby byc tańsze, ale to będzie możliwe, jak politycy je "przebranżowią" z 'programu komputerowego' na 'książkę' (która ma niższy VAT).

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Beremis - awatar
Beremis 26.04.2017 12:36
Czytelnik

Teraz z jakością edycyjną "ich" książek może być inaczej. Albo lepiej albo gorzej. Coraz częściej ebooki dostają gotowe od wydawcy i nic w nich nie mogą zrobić. Przy swoich, dość szybko usuwali zgłoszone zdarzało się, że zanim akcja się skończyła już była poprawiona wersja.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
_fantasquemagorie_ - awatar
_fantasquemagorie_ 14.04.2017 14:48
Bibliotekarz

"Ile powinna kosztować Pana/Pani zdaniem, powieść w miękkiej oprawie, mająca 400 stron?"

Na tak postawione pytanie mam ochotę odpowiedzieć: to zależy od gramatury i wybarwienia papieru, użytej czcionki, palety kolorystycznej, ilustracji/ilustratora, faktury, poziomu estetycznego okładki i czy zawinięta w celofan czy w gazetę...

(Jeśli książka ma być traktowana jako jeden...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Gonzales Ruchomy - awatar
Gonzales Ruchomy 15.04.2017 00:19
Bibliotekarz

To jeszcze zależy od autora. Czy jest to np. Stephen King, Brandon Sanderson, czy Jan Kowalski spod Bełchatowa. Za tresć wartą swojej ceny można zapłacić więcej. Za podręcznik o zasiewie buraków już niekoniecznie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Beremis - awatar
Beremis 21.04.2017 09:08
Czytelnik

To są przecież mało istotne przy kształtowaniu ceny książki sprawy, takie trzeciorzędne.
Ja zawsze sprawdzając cenę książki i szacując swoje widełki cenowe, sprawdzam ceny skupu żywca interpoluje je z cenami kruszców szlachetnych na rynkach światowych, a kupuję gdy opcję na ropę spadają. Dlatego wolę kupować przez internet, bo na bieżąco sprawdzam sobie te dane. Porządna...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Gonzales Ruchomy - awatar
Gonzales Ruchomy 21.04.2017 11:07
Bibliotekarz

Ja tak głęboko w tym nie siedzę, żeby sprawdzać jak funkcjonuje rynek giełdowy. Nie znam się na giełdzie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Między sklejonymi - awatar
Między sklejonymi 14.04.2017 10:57
Bibliotekarka

Dwie uwagi:
a) Serio, istnieje coś takiego jak osobny odtwarzacz audiobooków?
b) Przedziały cenowe są śmieszne duże. Według mnie logiczne byłyby progi co 5 zł.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
międzywie_rszami - awatar
międzywie_rszami 14.04.2017 13:05
Redaktor

Serio, można na przykład korzystać z takiego starego wynalazku jak odtwarzacz mp3.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Między sklejonymi - awatar
Między sklejonymi 15.04.2017 10:37
Bibliotekarka

Ekhm. Aż tak młoda nie jestem. A odtwarzacz mp3 to wciąż nie odtwarzacz audiobooków -.-

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Fidel-F2 - awatar
Fidel-F2 14.04.2017 10:55
Czytelnik

Ankieta jest niedorobiona i nieprzemyślana.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Gonzales Ruchomy - awatar
Gonzales Ruchomy 15.04.2017 00:39
Bibliotekarz

Dokładnie. Pytania pisał chyba ktoś, kto się polskiego niedawno zaczął uczyć.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 14.04.2017 09:21
Czytelnik

Szczególnie książki niskiej ceny,,mnie ciekawią.Zaznaczyłem,do 25 zł.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Kokos - awatar
Kokos 14.04.2017 08:57
Czytelniczka

Pytanie o wydawców jest trochę nieprecyzyjne. Ja mam tak, że kojarzę wiele wydawnictw i czasem kieruję się tym przy zakupie książki, ale nie tak jak jest w odpowiedziach "Tak, mam swoje ulubione wydawnictwa", tylko mam wydawnictwa, których unikam, bo wiem, że rzadko wydają cokolwiek sensownego. (tzn. nie zachęci mnie do kupna sam fakt, że wydało wydawnictwo X, ale może mnie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Monika - awatar
Monika 21.04.2017 12:38
Czytelnik

Z tym sprzętem w tygodniu i w weekendy to mam jeszcze większy problem, bo pracuję nieregularnie i z punktu widzenia pracy/czasu wolnego nie ma dla mnie znaczenia, czy jest środa czy niedziela, dzień czy noc. Dlatego uważam, że dla takich jak ja dziwadeł, którzy może i są mniejszością, ale wcale nie małą, powinno być rozróżnienie na dzień pracy i dzień wolny, a nie jaki to...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
miharu - awatar
miharu 14.04.2017 00:23
Czytelniczka

Na początku powinna być informacja, ile pytań zawiera ankieta. Tak byłoby uprzejmiej w stosunku do czytelników, którzy zechcą poświęcić swój czas na wypełnienie jej.

Pytanie o cenę ebooka jest idiotycznie sformułowane. Akurat w przypadku pliku nie jest ważne, ile powieść ma stron! W książce papierowej to ma sens, bo każda strona fizycznie istnieje, jest to kartka papieru,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
MikaNeko - awatar
MikaNeko 14.04.2017 13:06
Czytelniczka

Miałam bardzo podobne odczucia podczas ankiety :) Czytając ebooki nawet nie mam pojęcia ile właściwie mają stron, gdyż długość odwzorują mi 'kropeczki' na Kindle xD
I wielki miałam dylemat czy mój komputer to bardziej tablet czy laptop

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Gonzales Ruchomy - awatar
Gonzales Ruchomy 15.04.2017 00:37
Bibliotekarz

Ciekawe kto tę ankietę układał. Dziwnie niektóre pytania były sformułowane, może jakiś chińczyk maczał w tym palce. Być Polakiem, mówić i pisać po polsku i tak formułować pytania. Wstyd trochę.
Co do stron w ebookach, ja strony generuję samemu w calibre, jeśli się da poszerzam również marginesy do maksimum. A czytam na Kindlu.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Annalynne - awatar
Annalynne 13.04.2017 22:42
Czytelniczka

Czy to tylko mój laptop jest jakiś lewy i gdy chcę przejść do dalszej części ankiety, to kasuje mi odpowiedzi i każe uzupełniać je od nowa? ._.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Michał - awatar
Michał 14.04.2017 00:30
Czytelnik

To może ewentualnie zależeć od przeglądarki, mi wszystko działa.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Między sklejonymi - awatar
Między sklejonymi 14.04.2017 10:54
Bibliotekarka

Spróbuj usunąć pliki cookie (najlepsza metoda, jak cokolwiek nie działa na LC ;)).

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Michał - awatar
Michał 13.04.2017 20:59
Czytelnik

Parę niefortunnych pytań, szczególnie te o sprzęt z którym spędzamy najwięcej czasu (rozbawił mnie fakt istnienia samoistnego odtwarzacza audiobooków, chyba że to tylko wymysł?) i tę o to jaką cenę powinna mieć książka elektroniczna/tradycyjna zawierająca 400 stron. Jak na ironię, akurat w tych pytaniach odmówiono udzielenia odpowiedzi "trudno powiedzieć". Wyrażenie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Tibora - awatar
Tibora 13.04.2017 20:19
Czytelniczka

"19. Ile powinna kosztować Pana/Pani zdaniem, powieść w miękkiej oprawie, mająca 400 stron? *"

Utknęłam na tym pytaniu - żadna odpowiedź nie jest dla mnie prawidłowa.

Zdecydowanie brakuje opcji: 'nie mam zdania' lub 'trudno powiedzieć'

Dlaczego?

Bo jeśli książka która ma 400 stron to chłam - nie jest warta nawet 5pln.

Ale jeśli to książka mojego ulubionego pisarza do...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Klaudia Sowa - awatar
Klaudia Sowa 13.04.2017 20:28
Czytelnik

Trochę to racji masz bo czasem 400 stron nie jest warte wydania swojej ceny. Dlatego ja kupuję takie np. w empiku czy w kiosku jak są na przecenie np. za 14,99 kupiłam Piernikowe Makabreski i ona ma ze 400 stron.
Jeżeli mam kupić książkę to pod tym samy kontem co ty, plus do kryteriów dodaje też czy w przyszłości ją przeczytam (chodzi tu głównie o tematykę) i jeśli tak to...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Klaudia Sowa - awatar
Klaudia Sowa 13.04.2017 15:39
Czytelnik

Ja uważam, że to nie ilość stron powinna decydować o tym ile kosztuje książka.
Np. jedna książka ma 200 - 300 i autorkę Danielle Steel i kosztuje 39,90 a inna może być na przecenie. To jakieś chore trochę.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
NocnyStolik - awatar
NocnyStolik 13.04.2017 15:00
Czytelnik

A ja jestem ciekawa, ilu takich wariatów jak ja, czyta kilka książek na raz.
Bliscy i znajomi suszą mi głowę, że jak tak w ogóle można, czy mi się to nie miesza itp. Czytam po prostu to, na co w danej chwili mam ochotę. Jeśli jakaś historia na danym etapie mnie nuży, odpoczywam od niej i sięgam po coś innego. Dzięki temu czerpię przyjemność z czytania danej pozycji. :)
To...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Sofiofilia - awatar
Sofiofilia 13.04.2017 15:22
Bibliotekarz

Myślę, że robi tak każdy, kto nie czyta jednej książki rocznie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Zuba - awatar
Zuba 13.04.2017 15:26
Czytelniczka

Dla mnie to jak najbardziej normalne: jedną książkę czytam w papierze, jedną w ebooku a trzecią słucham. I to jest wersja minimum, bo zdarza mi się przełączać czytnik między tytułami.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Sofiofilia - awatar
Sofiofilia 13.04.2017 15:30
Bibliotekarz

Ja np. co innego czytam tuż przed zaśnięciem, co innego czytam w dzień z trzeźwym umysłem. Czego innego słucham chodząc po mieście i co innego czytam w metrze/autobusie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Babaryba - awatar
Babaryba 13.04.2017 15:32
Bibliotekarka

Akurat w tej kwestii sądzę, że takich przeskakujących od książki do książki "czytaczy" jest bardzo wielu. Sama tak często robię, moje dzieci tak robią, moi znajomi tak robią. Osobiście nie znam nikogo, kto żeby zacząć czytać coś nowego, musi skończyć najpierw coś wcześniejszego. Ale nie uważam tego za wadę.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Danny_Boy - awatar
Danny_Boy 13.04.2017 16:32
Czytelnik

To ja jestem przykładem "starocia", bo nie czytam więcej jak 1 książkę do końca i nie zaczynam następnej dopóki nie skończę poprzedniej. A zaznaczam że nie czytam dla mnie nudnych książek 😁 i jakoś nie przepadam za e-bookami ani audio bookami 😈

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Basiek - awatar
Basiek 13.04.2017 17:08
Czytelniczka

Też nie widzę nic dziwnego w przeskakiwaniu z jednej książki do innej. Ja mam zwykle "czytane" dwie książki w wersji e-book-owej (w dawce po mniej więcej 10 stron dziennie) i dwie książki "tradycyjne" (jedną mieszczącą się w torebce zabieram do pracy, a drugą czytam w domu).
Za to audiobooków zero - próbowałam, nie przekonałam się. Widocznie nie jest to forma dla...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Trzykropek - - awatar
Trzykropek - 13.04.2017 17:44
Czytelnik

Danny_Boy:
Nie przepadasz za ebookami? Czyli jak jakaś interesująca pozycją wyjdzie tylko w wersji elektronicznej to już po nią nie sięgniesz?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Trzykropek - - awatar
Trzykropek - 13.04.2017 17:47
Czytelnik

xdemolka:
Przy tym całym chłamie literackim, który zalewa rynek czytanie w danym momencie jednej książki byłoby dla mnie nie do zniesienia. U mnie z książkami jak z potrawami, próbuję i to co mi odpowiada konsumuję do końca, a reszta do kosza.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Danny_Boy - awatar
Danny_Boy 13.04.2017 18:43
Czytelnik

Ksiądz, uwierz mi że jest tyle ciekawych i interesujących tytułów na rynku, że to mi w zupełności wystarcza 😁

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Hooligan-Hernandez - awatar
Hooligan-Hernandez 13.04.2017 19:45
Czytelniczka

Ja także czytam tylko jedną książkę i zaczynam następną dopiero jak skończę poprzednią. I nie czytam jednej książki na rok jak było zasugerowane powyżej.Jednak nie uważam czytania kilku utworów jednocześnie za wadę. Po prostu jest miliony ludzi i każda z osobna będzie się inaczej obchodziła z książkami. Dodam też że nigdy nie korzystałam z wersji elektronicznej i...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Nobliszka - awatar
Nobliszka 13.04.2017 20:41
Czytelniczka

Do tej pory czytanie kilku książek na raz nie wydawało mi się wyczynem, ale może źle myślałam, może powinnam się bardziej cenić;D

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
AuroraBorealis - awatar
AuroraBorealis 13.04.2017 22:09
Czytelniczka

Hm ja też tak robię, owszem dla kogoś kto tak nie robi to akurat może dziwne, ale dla mnie to odmiana raz to a raz to zależy od humoru i tytułu ;).

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
miharu - awatar
miharu 14.04.2017 00:41
Czytelniczka

Nie wiem, czemu czytanie kilku książek na raz może komuś wydawać się dziwne. Też czasem czytam dwie-trzy książki jednocześnie. Tzn. oczywiście nie dosłownie jednocześnie. ;) W danym dniu mam chęć na kryminał, to zaczynam czytać. Ale nazajutrz trafię na fajne fantasy, to przerzucam się na nie, a kryminał dokańczam wieczorami. A przy jedzeniu czytam jeszcze coś innego, na...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
NocnyStolik - awatar
NocnyStolik 14.04.2017 08:47
Czytelnik

@miharu

Świetny przykład z serialami, dokładnie takie mam odczucie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
AuroraBorealis - awatar
AuroraBorealis 14.04.2017 08:57
Czytelniczka

Mnie się wydaje, że ktoś mając na myśli czytanie na raz kilku książek ma w głowie czytanie jednoczesne w tej samej chwili czy czasie tych kilku tytułów, a to już jest różnica i to spora, gdyż tak nikt z nas na pewno nie robi. Nie dałoby się tego tak wykonać: strona tu, za chwilę 2 strony tam, by za moment doczytać 3 wersety w jeszcze trzeciej pozycji. Tj wspomniała i...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Nobliszka - awatar
Nobliszka 14.04.2017 09:14
Czytelniczka

@AuroraBorealis
Bardzo podoba mi się Twój pomysł, gdyby czytało się tak, jak to opisujesz, powstałaby zupełnie inna jakość. Cóż za wyzwanie było by dla mnie, czytelnika, nadążać i się nie pogubić:)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
AuroraBorealis - awatar
AuroraBorealis 14.04.2017 09:27
Czytelniczka

@Nobliszka

Ja sobie tego nie wyobrażam, czytać w taki sposób. Przypominałoby mi to zaglądanie albo przeglądanie statystyk lub poszukiwanie jakichś kwot czy informacji w sprawozdaniach. Karta tu, kartka tam, nie, pozycja ta, albo i nie, jednak to nie ta strona, a ta już tak itd. :)
Konia z rzędem takiemu co by temu podołał. Coś w rodzaju czytania symultanicznego. ;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Nobliszka - awatar
Nobliszka 14.04.2017 09:38
Czytelniczka

Oj, obyś nie musiała szykować konia z rzędem, bo wariatów nie brakuje:) Ale jeśli przyjemna lektura miałaby mi przypominać wgryzanie się w statystyki, lub przeglądanie jakichkolwiek akt, to ja jednak pozostanę przy tradycyjnym smakowaniu książek:)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Danny_Boy - awatar
Danny_Boy 14.04.2017 11:18
Czytelnik

Ja nie twierdzę że nie idzie czytać kilku pozycji na raz. Ale to chyba jest dla osób które czytają jedną książkę przez tydzień lub dłużej. Kiedy zabieram się za czytanie wybranego tytułu to maksimum 2 dni i jest przeczytana. Wszystko zależy od nakładu jakim jesteśmy obdarowani oraz czasem jakim dysponujemy :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Hooligan-Hernandez - awatar
Hooligan-Hernandez 14.04.2017 12:46
Czytelniczka

Ja jestem takiego samego zdania jak @Danny_Boy :) Ale znam osoby które czytają po kilka książek jednocześnie tak jak większość osób biorących udział w tej dyskusji i nie wydaje mi się to dziwne lecz odmienne, bo ja tak nie robię. Ale to nie znaczy, że jest to jakaś ofensywa wobec was :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
żabot - awatar
żabot 16.04.2017 12:05
Bibliotekarz

Zwykle w czytaniu mam 3 książki i podobnie jak Zuba, dwie są oczne, trzecia w audio. Oczywiście nigdy nie jest tak, że wszystkie trzy to typowa beletrystyka, typowa powieść. Powieści, zwłaszcza dobrej nie potrafię przerwać, ale w przypadku książkę popularnonaukowych czy literatury faktu, zwłaszcza tych trudniejszych, przerwy są czasem wręcz wskazane, żeby sobie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Agnieszka - awatar
Agnieszka 13.04.2017 15:00
Redaktorka

Mnie trochę rozbawiło uzależnianie ceny książki od ilości stron. A jakość papieru, artyzm okładki, sama zawartość w końcu? Jest kilka takich książek, za które zapłaciłabym nawet spore ( dla mnie ;) sumy gdyby na przykład łaskawie je wznowiono. Saida Orientalizm widziałam w antykwariacie (i zniknął) za dwie stówki, a prawie się mieści w tych czterystu stronach. To zła...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Zuba - awatar
Zuba 13.04.2017 15:23
Czytelniczka

O, tak, to było zabawne, jakby to nie zawartość decydowała o tym, ile skłonna jestem zapłacić.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Sofiofilia - awatar
Sofiofilia 13.04.2017 15:33
Bibliotekarz

No wiecie. Biorąc pod uwagę, że to ludzie rozważający na poważnie wprowadzenie jednolitej ceny książki, to nic dziwnego, że nie rozumieją subiektywnej teorii wartości dóbr ekonomicznych. Ci ludzie mają poglądy, które były obalane już 1,5 wieku temu.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
miharu - awatar
miharu 14.04.2017 00:36
Czytelniczka

Oni po prostu traktują książki jak każdy inny towar albo wręcz równo (równo wg pojęcia komunistów). ;) Książczyna Michalakowej jest według nich tyle samo warta, co powieść któregoś noblisty. To durne, bo rynek tak nie działa. Sweterek z supermarketu to nie to samo, co dizajnerski ciuch od światowej sławy projektanta mody, a chińska zupka z torebki to nie danie z restauracji...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
MikaNeko - awatar
MikaNeko 14.04.2017 13:18
Czytelniczka

Cóż.. autorom również coraz częściej płaci się od ilości stron i stawia wymagania dotyczące długości utworu, to też coraz więcej na rynku grubych tomów, mimo że ich zawartość traci poprzez bezsensowne rozdmuchanie, a wszystko po to, aby właśnie były droższe.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Effy - awatar
Effy 16.04.2017 21:23
Czytelnik

miharu, A to że ktoś dostał nobla nie oznacza, że książka musi być wartościowa. Może to być przerost formy nad treścią. A może ktoś kupić mało znanego autora książkę, które okaże się perłą.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
miharu - awatar
miharu 16.04.2017 22:23
Czytelniczka

@Effy:
Oczywiście, że nie musi tak być. :) Podałam to jako prosty przykład (mimo wszystko większa jest szansa, że książka noblisty będzie lepsza niż chłam typu "harlekin", nieprawdaż?).

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Zuba - awatar
Zuba 13.04.2017 14:28
Czytelniczka

Mnie zabrakło widełek cenowych poniżej kwoty 25 zł. Sama przyjmuję, że atrakcyjna dla mnie cena ebooka to 15 zł a audiobooka 20 zł. Tylko w przypadku wielkiego apetytu na jakiś tytuł przekraczam te granice cenowe.

Ankieta uświadomiła mi, że w ciągu ostatniego roku przesłuchałam więcej książek niż przeczytałam w wersji drukowanej. Przewaga ebooków nad papierem u mnie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Babaryba - awatar
Babaryba 13.04.2017 15:19
Bibliotekarka

Co do ceny ebooków zgadzam się w 100%. Czemu często są wyceniane na równi z książką papierową?
Jeśli natomiast chodzi o przewagę któregoś z nośników, to u mnie 60% stanowią książki papierowe, 40 % ebooki. Choć podobnie jak ty z każdym rokiem zauważam tendencję zwyżkową tych drugich.

Audiobooków nie jestem w stanie słuchać, nie potrafię się na nich skoncentrować robiąc np....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Zuba - awatar
Zuba 13.04.2017 15:33
Czytelniczka

A ja umarłabym z nudów przy prasowaniu gdyby nie słuchanie książek. Albo sprzątanie - audiobook to idealne rozwiązanie. Najbardziej wysprzątany dom mam kiedy akcja rozkręca sie na maksa. Serio, cały dzień potrafię sprzątać :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Nobliszka - awatar
Nobliszka 13.04.2017 20:28
Czytelniczka

Oj, to musze koniecznie spróbować prasowania z audiobookiem, może to mnie jakoś zachęci, bo prasowanie to najnudniejsza czynność pod słońcem.
Ja też coraz częściej sięgam po ebooki, choć do niedawna wydawały się mi one profanacją i nie wyobrażałam sobie jak mogłabym zrezygnować z książki na rzecz elektronicznego wynalazku. Do pierwszego przeczytania. Wygoda.
Ale mogłyby...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
miharu - awatar
miharu 14.04.2017 00:28
Czytelniczka

@MAD_ABOUT_YOU:
Bo ebooki to w świetle polskiego prawa nie książki, tylko programy elektroniczne (komputerowe czy jak tam to nazwali) i mają nałożony większy VAT. Głupie, wiem. :(

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Yvaine - awatar
Yvaine 17.04.2017 22:13
Czytelniczka

Gdyby to o polskie prawo chodziło nie byłoby aż takiego problemu, winna jest niestety dyrektywa unijna...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Beremis - awatar
Beremis 21.04.2017 08:56
Czytelnik

@MIHARU
to zbyt duże uproszczenie ;-)
Jak mówimy o przepisach prawa to "i/lub" czasopisma to duża różnica :-D
Specjalistą nie jestem, ale e-book nie jest książką, tylko Publikacją Elektroniczną, takowych się nie kupuje, tylko składa Zamówienie na Publikację Elektroniczną, jeśli przebiegło prawidłowo to zawiera się Umowę Licencyjną na korzystanie z Publikacji...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
żabot - awatar
żabot 13.04.2017 14:16
Bibliotekarz

Zdecydowanie bardziej dopracowana ankieta niż ta, którą zaserwowano bodaj rok temu badającej poziom czytelnictwa. Tu w wielu pytaniach jest zdecydowanie więcej możliwości wyboru.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam