Opinie użytkownika
Powieść przypominająca raczej jakieś streszczenie, w jednym momencie mamy opis a la gawęda przy ognisku "dawno dawno temu stało się x i y" po czym doświadczamy szczegółowego dialogu, by znowu przesunąć się dwa miesiące do przodu. Bardzo nierówna. Ktoś tu przyrównał styl autorki do stylu islandzkich sag, ale osobiście tego nie zauważyłem - szczególnie, że czytając Sagę o...
więcej Pokaż mimo toSequel wciągnął mnie jeszcze bardziej, niż świetne Miasto Kamieni. Niesamowita robota wykonana dla odzwierciedlenia klimatu tamtej epoki - rozdzieranej przez społeczne podziały Republiki Weimarskiej, której stabilności zagrażają z jednej strony czerwoni, z drugiej rosnący w siłę brunatni. A pośród tego chaosu śledzimy losy zwykłych ludzi, którzy starają się jakoś odnaleźć...
więcej Pokaż mimo toKsiążką podejmuje problematykę funkcjonowania obywateli w organizacjach społeczeństwa obywatelskiego, takich jak organizacje pozarządowe, związki zawodowe, związki pracodawców, czy organizacje polityczne. Autorka przygląda się, w jaki sposób jednostki kształtują określone postawy społeczne poprzez uczestnictwo w tych organizacjach, w jaki sposób dokonuje się ich...
więcej Pokaż mimo to„Nawet najlepiej wykształceni krytycy sztuki traktują ilustrację po macoszemu (…) jednak jest to ocena absurdalna i pozbawiona sensu, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy wielu arty-stów nie uznaje już sztucznej granicy między sztuką komercyjną a «czystą»” – pisze we wstępie do omawianej publikacji brytyjski ilustrator Paul Hogarth. Dzieje ilustracji zdecydowanie...
więcej Pokaż mimo to
Dość interesujące spojrzenie na relacje łączące nas z używanymi codziennie przedmiotami. Autor stara się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego odczuwamy do jednych przedmiotów sentyment, przywiązanie, do innych frustrację, a jeszcze inne cieszą nas po prostu łatwością ich użytkowania.
Norman wyróżnia trzy poziomy ludzkiej percepcji – pierwotny, behawioralny i refleksyjny....