Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- Decoded: The Science Behind Why We Buy
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Data wydania:
- 2024-03-29
- Data 1. wyd. pol.:
- 2024-03-29
- Liczba stron:
- 368
- Czas czytania
- 6 godz. 8 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788382314403
- Tłumacz:
- Anita Doroba
- Tagi:
- ekonomia marketing sprzedaż
DLACZEGO LUDZIE KUPUJĄ TO, CO KUPUJĄ
Ta przełomowa książka umieszcza teorię decyzji w centrum marketingu i tłumaczy, dlaczego ludzie kupują to, co kupują. Pomaga zarówno skuteczniej zarządzać marką, jak i zwiększać znaczenie oraz wiarygodność każdego rodzaju produktów i usług. Zawiera liczne analizy przypadków i dogłębnie przetestowane strategie, dzięki czemu pokazuje marketingowcom, jak skupić się na tym, co naprawdę ważne. Pozwala zrozumieć podstawowe zachowania konsumentów i włączyć tę wiedzę do codziennej pracy.
Znajdziesz tu treści związane z analizą prawdziwych potrzeb klientów (ang. Jobs to be Done – JTBD) oraz z identyfikacją brand assets, case studies i dużo więcej. Przekonaj się, jak zastosować w marketingu i reklamie wyniki słynnych prac Daniela Kahnemana oraz ekonomię behawioralną. To niewyczerpane źródło wiedzy dla wszystkich, których rolą jest rozszyfrowywanie zachowań konsumentów.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 49
- 9
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów
Dodaj cytat
Opinia
Książka "Odkoduj: pułapki myślenia w biznesie" jest odpowiednia dla mnie i dla ciebie, ponieważ na co dzień, każdy coś kupuje i sprzedaje. Książka mówi dlaczego kupujesz to, co kupujesz.
Autorem książki wydanej przez MT Biznes jest Phil Barden. Czytając książkę, coraz lepiej rozumiałem, czym jest ekonomia behawioralna w praktyce sprzedaży i marketingu.
Zacznę od przykładu z książki dotyczącego reklamy marki Budweiser "Puppy Love" (ze szczeniaczkiem i końmi). Została wyemitowana podczas Super Bowl w 2015 roku.
Zajęła pierwsze miejsce w niemal wszystkich rankingach, był to najczęściej przekazywany tweet na temat alkoholu w historii, a na Facebooku post miał rekordową liczbę polubień.
W opublikowanym na koniec roku raporcie, wiceprezes do spraw marketingu w firmie AB InBev stwierdził, że wszyscy uwielbiają szczeniaki, ale "maja one zerowy wpływ na sprzedaż piwa".
Podobnie nasze zabawne lub wywołujące bardzo pozytywne odczucia posty na LI lub FB mogą mieć wiele lajków, ale nie przekładają się na sprzedaż.
I tu wracam do głównego tematu książki. Autor pokazuje (bo książka jest też bogato ilustrowana) i przekłada na język marketingu i reklamy wyniki prac Daniela Kahnemana oraz osiągnięcia ekonomii behawioralnej.
Na licznych przykładach tłumaczy i pokazuje, jak działają dwa systemy mentalne determinujące nasze decyzje i zachowanie, wyróżnione przez Kahnemana:
System 1, który łączy w sobie percepcję i intuicję, Barden nazywa autopilotem. Ten system "nigdy nie śpi", jest szybki i nie wymaga wysiłku.
System 2 jest natomiast powolny, działa krok po kroku i zużywa dużo energii, ponieważ wymaga wysiłku.
Co istotne, autopilot ma nieograniczoną moc obliczeniową i przetwarza niemal każdy sygnał z otoczenia. Dlatego nawet subtelne sygnały mogą wpłynąć na podejmowanie decyzji.
Z zaciekawieniem czytałem, jak autopilot w sposób ukryty wpływa na nasze decyzje, a jak system jawny wpływa na decyzje zakupowe.
Sprzedawcom i marketingowcom książka podpowiada (i tłumaczy), jak możliwości autopilota dają szansę wpływu na zachowanie klientów.
Z drugiej strony, czytając książkę jako kupujący, miałem wielką przyjemność "odkodowując" przekaz reklamowy, jaki ma mnie zachęcać do zakupów.
Polecam tę książkę do wnikliwego przestudiowania.
Książka "Odkoduj: pułapki myślenia w biznesie" jest odpowiednia dla mnie i dla ciebie, ponieważ na co dzień, każdy coś kupuje i sprzedaje. Książka mówi dlaczego kupujesz to, co kupujesz.
więcej Pokaż mimo toAutorem książki wydanej przez MT Biznes jest Phil Barden. Czytając książkę, coraz lepiej rozumiałem, czym jest ekonomia behawioralna w praktyce sprzedaży i marketingu.
Zacznę od przykładu...