-
ArtykułySpecjalnie dla pisarzy ta księgarnia otwiera się już o 5 rano. Dobry pomysł?Anna Sierant1
-
ArtykułyKeith Richards, „Życie”: wyznanie człowieka, który niczego sobie nie odmawiałLukasz Kaminski2
-
ArtykułySzczepan Twardoch pisze do prezydenta. Olga Tokarczuk wśród sygnatariuszyKonrad Wrzesiński9
-
ArtykułySkandynawski kryminał trzyma się solidnie. Michael Katz Krefeld o „Wykolejonym”Ewa Cieślik1
Cytaty z tagiem "potrzeby" [100]
[ + Dodaj cytat]Za mało troszczymy się o nasze indywidualne granice i potrzeby, a potem zrzucamy za to winę na innych. Sztuka mówienia NIE oznacza również umiejętność wzięcia odpowiedzialności za swoje życie - w interesie wszystkich.
(...) jeśli się prawdziwie kocha, nie należy przywiązywać zbytniej wagi do czynów istot, które się kocha. Potrzebujemy ich, gdyż tylko one dają nam żyć, w pewnej "atmosferze" (...), bez której nie możemy się obyć.
Zasadniczo Niemcy postrzegają siebie jako naród całkiem zwykłych, skromnych ludzi. Do szczęścia potrzeba im piwa, kiełbasy, odrobinę Gemuetlichkeit (przytulna atmosfera) oraz drugiego Niemca, z którym mogliby podyskutować o polityce lub ponarzekać na trudności życia. Nie są pazerni, nie oczekują niczego za darmo, a podatki płacą w terminie. Ot, prosty, szczery lud.
Sen jest nie tylko komunikatem (ewentualnie zaszyfrowanym komunikatem), ale również aktywnością estetyczną, grą wyobraźni, która jest wartością sama w sobie. Sen jest dowodem na to, że fantazja, marzenie o czymś, co się nie wydarzyło, należy do najgłębszych potrzeb człowieka. I tu jest korzeń zdradliwego niebezpieczeństwa snów. Gdyby sen nie był piękny, można by o nim szybko zapomnieć.
Kiedy ludzie zaczynają mówić o tym, czego potrzebują, zamiast nawzajem wytykać sobie błędy, wtedy dużo łatwiej jest zaspokajać potrzeby wszystkich zainteresowanych.
Jeśli nie przywiązujemy wagi do własnych potrzeb, może się okazać, że dla innych też nie będą one ważne.
Im częściej w przeszłości wytaczaliśmy zarzuty przeciwko innym ludziom, karaliśmy ich albo wpajaliśmy im poczucie winy, gdy nie spełniali naszych próśb, tym większe jest prawdopodobieństwo, że nasze późniejsze prośby potraktują jako żądania.
Früher habe ich sie in positive und negative Gefühle unterteilt. Und dann habe ich gesehen, dass diese beiden Kategorien implizieren, dass es Gefühle gibt, die „schlecht“ sind, anstatt als Teil des Lebens gesehen zu werden. Jetzt nenne ich sie: Gefühle die entstehen, weil Bedürfnisse erfüllt sind, und Gefühle, die entstehen, weil Bedürfnisse nicht erfüllt sind.
Trzeba. Należy. Powinno się. To słowa klucze do społecznego przetrwania. Im mniej więc w nas pewności, czy tacy, jacy jesteśmy, jesteśmy wystarczająco dobrzy, tym bardziej potrzebujemy skonstruować sobie w głowie taki mentalny świat, który zapewni nas, że wszystko z nami i naszymi potrzebami jest OK (...).
Po co nam ideały, skoro nie możemy ich do wszechświata takiego, jaki jest? - zapytał go kiedyś mistrz. - Jeśli to, w co wierzmy mówi nam jedno, a potrzeby prawdziwych ludzi sugerują coś innego, to czy w ogóle można się zastanawiać, co powinniśmy zrobić?