cytaty z książki "Prawa epidemii. Skąd się epidemie biorą i czemu wygasają?"
katalog cytatów
[+ dodaj cytat]
Oprócz zachęcania do interakcji design może też je utrudniać. WeChat, niezwykle popularna chińska aplikacja społecznościowa, w 2019 roku miała ponad miliard aktywnych użytkowników. (...) Jednak w przeciwieństwie do Facebooka użytkownicy WeChat widzą przy postach tylko komentarze swoich znajomych. (...) Zmienia to charakter interakcji. "Zapobiega to nawiązaniu czegoś, co nazwałbym rozmową", mówi Dean Eckles. "Każdy, kto umieszcza cokolwiek jako komentarz, wie, że może to zostać całkowicie wyjęte z kontekstu, ponieważ inni mogą zobaczyć tylko komentarz tej osoby, a już nie to, co wcześniej działo się w tym wątku."
Chińskie media społecznościowe na wiele sposobów zniechęcają do podejmowania zbiorowych działań (...).
Odkrywanie i mierzenie rozpowszechniania się błędnych informacji i dezinformacji będzie kluczowe, jeśli chcemy projektować skuteczne środki zaradcze. Bez dobrego zrozumienia zaraźliwości istnieje ryzyko, że albo obwinimy niewłaściwe źródło (w stylu "złego powietrza"), albo będziemy proponować zbyt uproszczone strategie, takie jak abstynencja, które - jak w prewencji chorób wenerycznych - mogą działać w teorii, ale nie w praktyce. Biorąc pod uwagę proces transmisji, będziemy mieli większe szanse uniknąć takich epidemiologicznych błędów.