cytaty z książki "That Will Never Work: The Birth of Netflix and the Amazing Life of an Idea"
katalog cytatów
[+ dodaj cytat]
Kultura wolności i odpowiedzialności w połączeniu z radykalną szczerością miała cudowne działanie. Nasi pracownicy nie tylko osiągali świetne wyniki, ale też czuli się wyśmienicie.
Pomysły klarują się powoli, stopniowo, tygodniami albo miesiącami. Może się zdarzyć nawet tak, że długo nie będziesz zdawać sobie sprawy z tego, że na jakiś wpadłeś.
Sukces nie mierzy się osiągnięciami firmy. Sukces mierzy się tym, co sam osiągnąłeś. Sukces jest wtedy, gdy możesz robić to, co lubisz i na czym się znasz, gdy możesz poświęcić czas temu, co dla ciebie ważne.
Jednak sukces można też zmierzyć trochę szerszą miarą - sukces odnosisz wtedy, gdy masz jakieś marzenia i dzięki poświęceniu czasu, talentom oraz wytrwałości urzeczywistniasz je.
Kiedy przedsiębiorstwo jest jeszcze małe, zaufanie i efektywność idą łeb w łeb. Jeśli masz właściwych ludzi w zespole, nie musisz tłumaczyć im dokładnie, jak mają wykonywać swoją pracę – właściwie to często nie musisz nawet mówić im, co mają robić. Twoim zadaniem jest tylko wyjaśnić im jasno, co chcesz osiągnąć i dlaczego to ważne. Jeśli udało ci się zatrudnić właściwych ludzi – inteligentnych, zdolnych i godnych zaufania – sami dojdą do tego, co należy zrobić, po czym przystąpią do działania. Będą samodzielnie rozwiązywać problemy, zanim w ogóle dowiesz się o ich istnieniu.
A jeśli przyjąłeś do pracy kogoś niewłaściwego? Przekonasz się o tym, i to szybko.
Wciąż pamiętam słowa Nolana Bushnella, współzałożyciela Atari. „Każdy, kto kiedykolwiek brał prysznic, ma jakiś pomysł. Jednak liczą się ci, którzy wychodzą, wycierają się i robią coś w związku z tym pomysłem”.
Więcej nauczysz się przez godzinę działania niż przez dekady rozmyślania.
Im dłużej prowadziliśmy nasz test, tym bardziej oczywisty stawał się fakt, że szybka dostawa ma ogromny wpływ - po prostu nie taki, jakiego się spodziewaliśmy. Nie zmniejszyła liczby anulowań, po prostu podnosiła liczbę nowych subskrypcji. Dostawa na drugi dzień wywoływała i ludzi tak pozytywne emocje, że po prostu musieli pochwalić się znajomym swoją nową subskrypcją.