Prawa epidemii. Skąd się epidemie biorą i czemu wygasają?
- Kategoria:
- popularnonaukowa
- Tytuł oryginału:
- The Rules of Contagion: Why Things Spread - and Why They Stop
- Wydawnictwo:
- Grupa Wydawnicza Relacja
- Data wydania:
- 2020-04-07
- Data 1. wyd. pol.:
- 2020-04-07
- Data 1. wydania:
- 2021-01-28
- Liczba stron:
- 352
- Czas czytania
- 5 godz. 52 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788366577053
- Tłumacz:
- Jowita Maksymowicz-Hamann
- Tagi:
- choroby wirusy epidemia pandemia ideologia fake news dezinformacja manipulacja
Adam Kucharski, profesor London School of Hygiene and Tropical Medicine, w pasjonujący sposób opowiada czytelnikom o epidemiach. Z tej książki dowiesz się jakie są zasady rozprzestrzeniania się wirusów, mód i idei oraz jak te uniwersalne prawa kształtują zachowania i wpływają na nasze życie.
W hotelowym lobby w Hong Kongu lekarz z gorączką spotyka nieznajomego. W Nowym Jorku dziennikarz uczestniczy w branżowym spotkaniu pełnym spanikowanych bankowców.
W Australii turystka udostępnia w sieci film, który uczyni ją sławną – i którego będzie bardzo żałować…
Wybuchające epidemie – chorób, newsów i idei – rozprzestrzeniają się teraz szybciej niż kiedykolwiek. Co nimi rządzi, według jakich zasad się roznoszą? I co nam mówią o naszym życiu?
„Trudno wyobrazić sobie bardziej aktualną książkę… Po jej przeczytaniu lepiej rozumiemy współczesny świat”. (The Times)
„To doskonały moment na książkę taką jak ta… a zasady domina, które, jak przekonuje Kucharski, można zastosować do wszystkiego: od legend i kryzysów finansowych po choroby i samotność, budzą teraz szczególne zainteresowanie”. (Sunday Times)
„Prawa epidemii to literatura popularnonaukowa w najlepszym wydaniu. Aktualny i fascynujący temat został opisany w klarowny i przystępny sposób. Nawiązując do psychologii, medycyny, teorii sieci i matematyki, epidemiolog Adam Kucharski przygotował doskonały przewodnik po ukrytych prawach rozprzestrzeniania się rzeczy – od pomysłów i memów po przemoc i śmiertelne wirusy. Ta książka jest również wysoce zaraźliwa: gdy ją przeczytasz, będziesz chciał, żeby inni też ją przeczytali”. (Alex Bellos, autor Alex's Adventures in Numberland)