Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody, strategie
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Difin
- Data wydania:
- 2010-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2007-01-01
- Liczba stron:
- 336
- Czas czytania
- 5 godz. 36 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788376412122
Praca jest wnikliwym studium koncepcji zarządzania strategicznego, zasad formułowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa oraz metod analizy strategicznej wykorzystywanych na zewnątrz i wewnątrz organizacji.
Zarządzanie współczesnymi przedsiębiorstwami oznacza potrzebę stałego redefiniowania misji i strategii podmiotów, struktur, umiejętności budowy strategicznych odpowiedzi na zmieniające się warunki, tj. odnawiania przedsiębiorstwa. Działania te są z jednej strony rezultatem szeroko rozumianej wiedzy i praktyki, z drugiej zaś metodą prowadzącą do powstawania i rozwijania wiedzy kapitału ludzkiego oraz samej organizacji, w którym kapitał ludzki funkcjonuje. Opracowanie ma charakter teoretyczno-poznawczy i metodyczny, ważną jego zaletę stanowi łączenie kwestii teoretycznych z praktycznymi przykładami.
Z recenzji prof. zw. dr hab. Tadeusza Obrębki:
Zarządzanie współczesnymi przedsiębiorstwami w zmieniającym się otoczeniu staje wobec wyzwań, jakie niesie przyszłość. Przesądza to o konieczności poszukiwania nowych wzorców instytucjonalnych, nowych technik i zachowań kierowniczych w praktyce. Ta szeroka problematyka o kapitalnym znaczeniu dla każdego przedsiębiorstwa została interesująco
i wyczerpująco przedstawiona w omawianej pracy.