forum Oficjalne Aktualności
7 książek, które sprawią, że zatęsknisz za dzieciństwem
Zdarza się, że widząc beztroskę mijanych w drodze z pracy lub do pracy dzieci, wybucha w was trudna do poskromienia i zdefiniowania tęsknota? Jeśli tak, mam tutaj książki, które niczym proustowska magdalenka sprawią, że zobaczycie wasze dziecięce lata. Książki pełne tkliwości, językowej maestrii i wyjątkowej wyobraźni.
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [60]
Jakby tak wymienić wszystkie moje ulubione książki z dzieciństwa, to zrobiłaby się pokaźna lista. Więc postaram się streścić pokrótce.
Zdecydowanie na prowadzenie wysuwa się świetny Adam Bahdaj i jego ,,Gdzie twój dom, Telemachu?" oraz ,,Wakacje z duchami".
Seria z Panem Samochodzikiem- nawet teraz lubię wrócić do ,, Niesamowitego dworu", ,,Wyspy złoczyńców" czy ,,Pana...
Myśliwski zawsze świetny.
Z mojej perspektywy byłyby to książki m.in. :
Plama na złotej puszczy, Szatan z siódmej klasy, Przygody Tomka Sawyera czy Opium w rosole.
Nie lubiłam nigdy "Dzieci z Bullerbyn", ale wiem, że wiele osób dałoby tę książkę w zestawieniu.
Ogólnie dla każdego pokolenia zestawienie książek będzie inne- dla mnie osobiście byłyby to wszelkie książki w...
Interesujący pomysł na artykuł, tylko tytuł zupełnie nietrafiony, stąd konfuzja wielu czytelników i mało trafnych komentarzy. A szkoda :(
Dla mnie taką książką przeczytaną w dorosłym wieku, która przywołuje atmosferę dzieciństwa, jest zdecydowanie "Kąkol" Zośki Papużanki.
Nie tęsknię za powrotem do tego czasu, absolutnie nie, ale ta proza uruchamia wiele wspomnień. Smaków,...
Mnie najbardziej z dzieciństwa kojarzy się książka "Ania z Zielonego Wzgórza", to był numer jeden z ulubionych, poza tym: "Dzieci z Bullerbyn", "Pippi Pończoszanka", "Pan Samochodzik i ..." 😀
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Serio? Kto wymyślił to zestawienie?
Za dzieciństwem to ja mogę zatęsknić przy "Tomkach" A. Szklarskiego, Harrym Potterze, Ani z Zielonego Wzgórza, Emilce z księżycowego Nowiu, Pollyannie, Jeżycjadzie, Kubusiu Puchatku, ale przy Blaszanym bębenku, albo Sklepach cynamonowych to na bank nie 😂
Rzeczywiście zestaw mocno przeintelektualizowany. A Przygody Tomka Sawyera? Dziewczyna i chłopak, czyli heca..itd? Adam Bahdaj, Niziurski, Nienacki, Ożogowska, to są dopiero wspomnienia!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postCała seria "Tomek w krainie kangurów" (dla mnie najlepsze te pierwsze części), Pan Samochodzik, wszystkie części Ani z Zielonego Wzgórza, trochę książek Juliusza Verne, dzieci z Bullerbyn, Sposób na Alcybiadesa, a w jeszcze młodszych klasach "Mio, mój Mio", czy Plastusiowy Pamiętnik :D No i wszystkie części "Doliny Muminków"! Trochę tego było. Blaszany bębenek i w ogóle...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejWakacje z duchami, Do przerwy 0:1, Dziewczyna i chłopak, Ten obcy, Dzieci z Bullerbyn, "pany Samochodziki" i moze jeszcze Harry Potter u młodzieży, ale to co zaproponował autor zupełnie nietrafione
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postNajwyższy szacunek za ciepłe zdania o Wiesławie Myśliwskim. Tak, to noblista bez Nobla, największy z żyjących polskich pisarzy. Spośród wielu nieżyjących i zagranicznych zresztą też.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post