cytaty z książki "Gorzka pigułka. Etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej"
katalog cytatów
[+ dodaj cytat]
Kiedy marketing farmaceutyczny prowadzi do stosowania danego leku także przez pacjentów, którzy go nie potrzebują, zostają oni bezpodstawnie narażeni na wywoływane przez niego niepożądane efekty uboczne.
... współczesne koncerny farmaceutyczne w coraz większym stopniu przypominają instytucje finansowe czy banki inwestycyjne lokujące fundusze w obiecujących laboratoriach i koncentrujące się głównie na przepływie kapitału oraz wartości swoich akcji, a nie na odkrywaniu i produkowaniu nowych leków.
Wiedza tym różni się od innych towarów, że jest nie do zużycia - im więcej się jej używa, tym więcej jej jest.
Wiedza bowiem, w przeciwieństwie do na przykład publicznego trawnika, nie może ulec zniszczeniu z tego powodu, że korzysta z niej zbyt wiele osób. Zagrożeniem dla wiedzy jest natomiast zjawisko dokładnie odwrotne - posiadanie wiedzy przez podmiot, który uniemożliwia innym dostęp do niej.