Weź udział w V edycji Badania czytelników w sieci!
Badanie już po raz kolejny organizują wspólnie serwis lubimyczytać.pl i Polska Izba Książki. To największa w internecie ankieta poświęcona preferencjom czytelniczym miłośników książek. Zapraszamy do podzielenia się swoją opinią i doświadczeniem!
16766 – tyle osób wzięło udział w IV edycji badania w 2021 roku. Jako że mierzyliśmy się wtedy z kolejnymi już miesiącami pandemii, pytania związane były właśnie z tym, jak wpływa ona na wybory czytelnicze. Wyniki ankiety zostały zaprezentowane i omówione 12 maja 2021 roku na Wirtualnych Targach Książki BookTarg. W rozmowie udział wzięli: Sonia Draga, prezeska Polskiej Izby Książki, Izabela Sadowska, prezeska lubimyczytac.pl i Paweł Kuczyński, socjolog, który czuwał nad badaniem. Zarówno zapis rozmowy, jak i omówienie wyników ankiety znajdziecie również w serwisie lubimyczytać.pl – pod tym linkiem.
V edycja Badania czytelników w sieci – każdy głos jest ważny
W tym roku po raz kolejny zapraszamy do wzięcia udziału w największym w sieci badaniu czytelników, do podzielenia się swoimi opiniami na temat książek, a także o rynku książki.
Ankietę możesz wypełnić w oknie poniżej lub klikając tutaj.
Jak zaznacza Izabela Sadowska, prezeska lubimyczytać.pl:
To badanie jest tak ważne, ponieważ głos mają w nim sami czytelnicy. To oni kształtują trendy, odpowiadając na pytania, dzięki tym odpowiedziom widzimy, jak zmieniają się ich preferencje. Co ważne, bezpłatnie dzielimy się wszystkimi wynikami ankiety, mogą z nich korzystać zarówno wydawcy, jak i księgarze, bibliotekarze, a także doktoranci czy studenci piszący swoje prace naukowe.
W V edycji badania najwięcej uwagi poświęcilimy księgarniom niesieciowym, nazywanym również „kameralnymi”, „lokalnymi”, „małymi”, „niezależnymi”. Zapytamy także m.in. o to, czym kierują się czytelnicy, wybierając kolejne lektury i o to, czy chętnie dyskutują o przeczytanych książkach.
Jak mówi Sonia Draga, prezeska Polskiej Izby Książki:
To już piąta edycja Badania czytelników w sieci badania czytelników w sieci, które serwis lubimyczytać.pl organizuje wspólnie z Polską Izbą Książki. Wśród rozmaitych badań rynku książki nasze ma charakter wyjątkowy ze względu na liczbę osób badanych, jak i ich specyfikę. Badamy bowiem wyłącznie tych, którzy są użytkownikami portalu lubimyczytać.pl, a więc czytelników aktywnych w sieci. To duża i zarazem wyjątkowa grupa czytelników. Jej opinia wydaje się bardzo interesująca w tym roku, gdy uwagę naszego badania skupiamy na problematyce księgarń niesieciowych. Jesteśmy ciekawi, jak ta grupa ludzi postrzega rolę małych księgarń, które są przecież szczególnie ważne ze względu na rolę kulturotwórczą, jaką spełniają w społeczeństwie.
Warto dodać, że ankieta jest anonimowa i dostępna do 13 kwietnia. Wypełnia się ją intuicyjnie, co zajmuje najwyżej 10 minut. Co ważne, podobnie jak w zeszłym roku pieczę nad badaniem sprawowuje dr Paweł Kuczyński, socjolog i wykładowca Collegium Civitas w Warszawie.
O wynikach ankiety i miejscu ich ogłoszenia poinformujemy po jej zakończeniu.
Weź udział w największym badaniu czytelników w sieci! Zaproś innych czytelników do wypełnienia formularza i podzielenia się tym linkiem.
Już teraz bardzo dziękujemy za wszystkie głosy!
komentarze [28]
Da się jakoś schować ten baner zachęcający do wzięcia udziału? Ankietę wypełniłam kilka dni temu i już zaczyna mnie denerwować, zajmuje mi jedną szóstą ekranu (korzystam z powiększenia bo potrzebuję większych liter).
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postMimo tego, że kupiłem okrągłe zero książek fizycznych to jestem zmuszony do odpowiadania na pytania z nimi związane...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postWypełniłam, natomiast ostatni rok, jeśli chodzi o ilość przeczytanych książek, miałam najgorszy w historii. Wydałałam natomiast sporo na książki, których jeszcze nie przeczytałam 😓
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postWyniki tej ankiety, to jak badania GUS-u. Nijak mają się do rzeczywistości. Jestem ciekawa i chętnie usłyszałabym, co po tej ankiecie wiadomo o czytelniku, zmianach w trendach gatunku, czerpaniu wiedzy, poznawaniu nowych autorów, podejściu do targów i innych wydarzeń itp itd. Widać pewna Pani, właścicielka wydawnictwa nie może się pogodzić ze zmienną ceną , prawem rynku,...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejDlaczego nie ma możliwości zaznaczenia, że nie mieszka się w Polsce? Przecież to badanie czytelników w sieci. Chyba faktycznie chodzi tylko o opinię osób, które jeszcze kupują stacjonarnie i to najlepiej w małych księgarniach.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postZgadzam się. W czasach gdzie ludzie bardzo często pracują i żyją poza graniami kraju, aż dziwne, że nie pojawiła się taka opcja.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postBo to nie badanie czytelników a trendów zakupowych czytelników ;) Aczkolwiek osobiście sporo wydałam na książki w księgarniach internetowych, nie mieszkając w Polsce.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postWyszło wam badanie trendów zakupowych, a nie czytelnictwa. Pytania o księgarnie stacjonarne, o źródła zakupów w Internecie trochę. Pytań o czytelnictwo to tu nie ma w ogóle, chyba że ktoś chce wliczyć pytanie o ilość przeczytanych książek papierowych, ebooków i audiobooków. Trend wam wyjdzie dokładnie tak sam jaki jest od lat w każdej branży zakupowej, mianowicie - Internet...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejWziąłem udział, ale nie wiem co z tego badania ma wielce wyniknąć. Na pewno tyle, że księgarnie stacjonarne są skazane na wymarcie. Po prostu. Zwyczajnie. Internet je wytnie, szkoda czasu i pieniędzy na "ratowanie". Konkurencja z Internetem jest niemożliwa z racji różnic w ofercie (w Internecie jest wszystko, o ile książka w ogóle istnieje i ktokolwiek chciałby ją...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejO tak, biblioteki to dla wielu dzieci pierwszy kontakt z „prawdziwą” książką — porządnie wydaną, pięknie zilustrowaną, ale też stosunkowo drogą, jak np. pozycje wydawane przez Dwie Siostry — a nie jakimiś tragicznymi wierszykami z marketu. Kocham biblioteki i cała moja rodzina regularnie z nich korzysta łącznie z zajęciami plastycznymi, robotycznymi, warsztatami...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
@Book_Dragoness O tak, a trzeba dorzucić, że na takie zajęcia dla dzieci to wcale niełatwo się dostać. Masa ludzi się do tego garnie, a biblioteka to nie stadion, nie pomieści wszystkich chętnych. Kto pierwszy, ten lepszy. Pomimo tego, że reklamy nie wiszą po całym mieście i trzeba się po prostu interesować.
Naprawdę polecam promować biblioteki i ładować tam każde...
No jasne! A fakt, że nie trzeba za to płacić bezpośrednio zwiększa dostępność. A tu słychać, że część bibliotek się zamyka, bo właśnie nie mają funduszy na to, żeby oferować coś atrakcyjnego czytelnikom w każdym wieku. Ja bym bardziej drżała przed tym, że nawet taka możliwość wyrównania szans znika.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postBadanie czytelników w sieci? Mogłabym stwierdzić że połowa ankiety dotyczyła działalności księgarń stacjonarnych. Myślałam że pytania będą dotyczyć gatunków które czytam itd. a ta ankieta jest strasznie słabo zrobiona. Również było pytanie o kupno książki w księgarni stacjonarnej a nie było możliwości zaznaczenia ze nie kupuję stacjonarnie. Ciężko chyba dotrzeć ludziom...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Największe badanie czytelników w sieci...
Pytania jakoś na to nie wskazywały.
Bardziej na to, co zrobić, żeby uchronić biedne księgarnie niesieciówki przed plajtą. No cóż, rynek księgarski rządzi się takimi samymi prawami jak Kowalski sprzedający majtki. Nowak ma je po dychu za sztukę a Kowalski po dwie dychy, któryś splajtuje. Na szczęście żyjemy w takich czasach w których...
Poszło. Pozdrawiam wszystkich fanów czytelnictwa:)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post