Mapa kulturowa. Jak skutecznie radzić sobie z różnicami kulturowymi w biznesie
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Tytuł oryginału:
- The Culture Map
- Wydawnictwo:
- Znak Literanova
- Data wydania:
- 2023-01-16
- Data 1. wyd. pol.:
- 2023-01-16
- Data 1. wydania:
- 2014-05-27
- Liczba stron:
- 320
- Czas czytania
- 5 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324085019
- Tłumacz:
- Agnieszka Sobolewska
Książka Erin Meyer – współautorki bestsellera Gdy regułą jest brak reguł – o tym, jak radzić sobie z trudnościami komunikacyjnymi w świecie biznesu.
Dlaczego polskiemu menadżerowi tak trudno dogadać się z zespołem z Indii?
Ile trwa piętnaście minut w Londynie, a ile w Dubaju?
Co to znaczy, że Polacy, Francuzi i Niemcy są przedstawicielami „kultur kokosowych?
Jak dobrze odczytać to, co tak naprawdę mówią nam ludzie z innych krajów i kultur?
Niemiec od razu przejdzie do sedna sprawy, ale kiedy krytykuje cię szef z Wielkiej Brytanii, możesz tego nawet nie zauważyć. W skandynawskim zespole trudno odkryć, kto właściwie jest menadżerem, co jest nie do pomyślenia dla ceniących hierarchię Azjatów. Kiedy różne narody i kultury zaczynają wspólnie robić biznes, czasem naprawdę trudno się dogadać.
Mapa kulturowa to obowiązkowa lektura dla każdego, kto pracuje w międzynarodowym zespole. To książka dla liderów, menadżerów, konsultantów i specjalistów, którzy odkryli, że można świetnie znać język, ale wciąż pozostawać niezrozumiałym. Erin Meyer, opierając się na badaniach i własnej praktyce, przedstawia krok po kroku, jak zrozumieć najczęściej występujące w biznesie trudności komunikacyjne wynikające z różnic kulturowych oraz daje praktyczne wskazówki, jak skutecznie sobie z nimi radzić.
Międzynarodowy bestseller, który pomaga pokonać niewidzialne granice w biznesie.
"Mapa kulturowa. Jak skutecznie radzić sobie z różnicami kulturowymi w biznesie" - Książka Meyer
Erin Meyer – ekspertka badająca wpływ różnic kulturowych na biznes, profesor w prestiżowej INSEAD Business School. Jej teksty publikowały m.in. „Harvard Business Review”, „The New York Times” i Forbes.com. W 2021 po raz trzeci została umieszczona na liście pięćdziesięciu najbardziej wpływowych myślicieli świata biznesu Thinkers50. Wspólnie z CEO Netflixa Reedem Hastingsem napisała bestsellerową książkę Gdy regułą jest brak reguł.