forum Oficjalne Aktualności
Filmy z pisarzami - s01e03
Pamiętacie zaczęty przed miesiącem cykl o pisarzach w filmach - tych prawdziwych i tych fikcyjnych? Dziś jego trzecia odsłona, a w niej kolejna dziesiątka produkcji, które warto obejrzeć, by ukształtować sobie jak najpełniejszy obraz pisarskich postaci na ekranach.
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [19]
Na liście powinnien znaleźć się film "Między wierszami" gdzie podrzędny pisarz kradnie czyjąś książkę.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
"Misery", "Sekretne okno"
"Baczyński" o naszym młodym, polskim poecie.
W "Śniadaniu u Tiffany'ego" Paul Varjak jest początkującym pisarzem.
Myślę, że "U niej w domu" także można tutaj dodać ;)
Proponuje "Zakochaną Jane" opowiada o miłosnym życiu Jane Austen. Ile prawdy, ile fikcji to należy zweryfikować :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
MIĘDZY WIERSZAMI (o skradzionym rękopisie, który zyskuje popularność w formie książki wydanej pod cudzym nazwiskiem ;-) - i tutaj jest perfekcyjnie ukazana problematyka sumienia) Polecam!
SEKRETNE OKNO (o uznanym pisarzu, którzy przeprowadza się w ustronne miejsce by w spokoju pisać... film z dreszczykiem! )
MISERY( każdy chyba zna S. Kinga? A zatem łatwo się domyślić, że...
W takim razie dodam i swoją propozycję, a zarazem mój ulubiony film - "Stand by me" na podstawie opowiadania S. Kinga pt. "The Body".
Film wart uwagi, a głównym bohaterem jest pisarz opowiadający o swojej przygodzie z dzieciństwa.
Naprawdę polecam każdemu!
Wiem, że to może nie to forum, ale czy ktoś może polecić filmy, które tak pięknie, prawdziwie i bezpretensjonalnie opowiadałyby o międzyludzkich relacjach jak trylogia "Przed wschodem słońca"? Szczególnie ostatnia, przez niektórych bardzo nielubiana część, która chyba jest moją ulubioną :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Moją ulubioną jest również ostatnia, chociaż każda część jest magiczna i uwielbiam powracać do serii.
Hm, możesz spróbować Zapiski z Toskanii (2010), Kość i rdza (Rust and Bone) (2012), Zupełnie inny weekend (2011) + to tematyka LGBT, Do szaleństwa (2011), Między słowami (2003), 500 dni miłości (2009). Niektóre są bardziej "gorzkie" niż "słodkie", ale skoro najbardziej...
Wielbicielom mniej poważnych filmów polecam "Zabitego na śmierć" z Trumanem Capote w roli gospodarza tajemniczej imprezy, na którą zostaje zaproszonych pięć klasycznych postaci z kryminałów. 90 minut śmiechu gwarantowane. :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Wyspa Nim
Film na podstawie książki powstał w 2008 r. Opowiada o dziewczynce, która nawiązuje korespondencję ze swoim ulubionym "pisarzem". A ten w rzeczywistości jest kobietą, która od miesięcy nie wychodzi z domu.
Fajny i ciekawy.
"Przed zachodem słońca" to film o mnie ;D
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spamJeśli chodzi o Thompsona, to polecam "Where the Buffalo Roam" z Billem Murrayem, według mnie lepszy od "LVP".
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam