Ja czytam! - kolejna edycja kampanii społecznej

LubimyCzytać
04.09.2015

Wspólne czytanie – najdoskonalsza forma nauczania. Te słowa przyświecają pomysłodawcom i realizatorom akcji „Ja czytam!”. Jej celem jest rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży przez organizację w szkołach Dyskusyjnych Klubów Edukacyjnych. Wraz z początkiem szkoły rusza jej kolejna edycja.

„Ja czytam!” to projekt skierowany do polskich szkół, którego kluczowym założeniem jest innowacyjna promocja czytelnictwa wśród uczniów – zachęta do sięgnięcia po książki oparta na współudziale i dialogu. W zamyśle twórców akcji animatorami czytelnictwa i dyskusji w szkołach mają być nauczyciele zapraszający uczniów do zapisania się i aktywnego uczestnictwa w Dyskusyjnych Klubach Edukacyjnych. Do udziału w kampanii zapraszani są nauczyciele wszystkich przedmiotów z każdego poziomu nauczania. Organizatorzy zakładają, że im więcej nauczycieli z danej szkoły zaangażuje się w kampanię, tym lepszy będzie jej efekt.

Akcja to przede wszystkim szansa dla dzieci i młodzieży na przekonanie się do czytania i polubienie książek.

Akcja ma być to sposobem na przełamanie codziennej rutyny i wzmocnienie więzi pedagogów z uczniami, a przede wszystkim szansą dla dzieci i młodzieży na przekonanie się do czytania i polubienie książek. W ramach DKE organizowane są spotkania i rozmowy na tematy związane z literaturą. Wsparciem w realizacji działań są inspirujące materiały przygotowane i dostarczane przez Wydawnictwo Operon. Ambasadorami akcji są Michał Rusinek, Mariusz Szczygieł i Beata Pawlikowska.

Uzupełnieniem akcji są również projekcje filmów dokumentalnych wyświetlanych w ramach cyklu „Ja oglądam!”. Dlaczego filmy? Ponieważ współczesny świat i kultura wymaga od dzieci i młodzieży przede wszystkim oglądania, a nauczenie się świadomego odczytywania obrazów filmowych jest tak samo ważne jak umiejętność odczytywania języka pisanego. Program cyklu jest dostosowany do różnych grup wiekowych. Do każdego filmu dołączane są materiały dydaktyczne, które można wykorzystać do pracy z grupą.

- Pierwsza odsłona kampanii okazała się wielkim sukcesem. W 3000 klubów w całej Polsce uczniowie wraz z nauczycielami czytają i dyskutują o książkach. Do wzięcia udziału w kolejnej edycji kampanii, już od dziś, zachęcają spoty reklamowe emitowane na antenach TVP – mówi Ola Bućko z Wydawnictwa Operon. - Będzie się działo. Do kampanii dołączą nowi przyjaciele „Ja czytam!”, zaproponujemy kilkadziesiąt nowych książek, będą nowe filmy dokumentalne, nowe materiały filmowe z autorami i wiele innych.

Aby zapisać szkołę do udziału w akcji i zyskać dostęp do materiałów do prowadzenia Dyskusyjnych Klubów Edukacyjnych, należy założyć konto na stronie internetowej akcji. Przystąpienie do programu oraz materiały dla klubowiczów są całkowicie bezpłatne.

Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest Wydawnictwo Operon.

Lubimyczytać.pl objęło akcję patronatem medialnym.  

Reklama

komentarze [0]

Sortuj:
zgłoś błąd