-
ArtykułyZawodne pamięci. „Księga luster” E.O. ChiroviciegoBartek Czartoryski1
-
Artykuły„Cud w dolinie Poskoków”, czyli zabawna opowieść o tym, jak kobiety zmieniają światRemigiusz Koziński3
-
ArtykułyUwaga, konkurs! Do wygrania książki „Times New Romans“ Julii Biel!LubimyCzytać7
-
ArtykułyWygraj egzemplarz „Róż i fiołków” Gry Kappel Jensen. Akcja recenzenckaLubimyCzytać2
Biblioteczka
2006-12-25
Pierwsza w świecie książka poświęcona analizie historii rocka, ale z punktu widzenia krytyków muzycznych, którzy od prawie pół wieku corocznie tworzą rankingi najlepszych płyt za dany rok kalendarzowy. Oprócz oryginalnych, cytowanych źródłowych zestawień z ponad 30 czasopism brytyjskich i amerykańskich, przedstawia też OBIEKTYWNE listy najlepszych albumów okiem krytyków, co jest możliwe, gdyż autor zajmuje się zawodowo fizyką, statystyką i ekonomią. Każdy rok poprzedzony jest kilkustronicowym wstępem o najbardziej cenionych artystach - od Boba Marleya, Steely Dan czy Queen aż do Kanye Westa i Arctic Monkeys. Dla profesjonalnych dziennikarzy muzycznych i fanów - pozycja obowiązkowa.
Pierwsza w świecie książka poświęcona analizie historii rocka, ale z punktu widzenia krytyków muzycznych, którzy od prawie pół wieku corocznie tworzą rankingi najlepszych płyt za dany rok kalendarzowy. Oprócz oryginalnych, cytowanych źródłowych zestawień z ponad 30 czasopism brytyjskich i amerykańskich, przedstawia też OBIEKTYWNE listy najlepszych albumów okiem krytyków, co...
więcej mniej Pokaż mimo to2001-07-01
Pierwsza polska książka Alanis Morissette, ceniona w 2001 roku przez Machinę i Teraz Rock. Obok analizy sukcesu Alanis dużo miejsca poświęca jej wypowiedziom i uczuciom wobec gigantycznej popularności albumu Jagged Little Pill, także z polskiej perspektywy, gdzie wytwórnia Warner zaniedbywała promocję Morissette w polskojęzycznych mediach wysyłając np. Robertowi Leszczyńskiemu do promocji... kasetę magnetofonową (!)
Pierwsza polska książka Alanis Morissette, ceniona w 2001 roku przez Machinę i Teraz Rock. Obok analizy sukcesu Alanis dużo miejsca poświęca jej wypowiedziom i uczuciom wobec gigantycznej popularności albumu Jagged Little Pill, także z polskiej perspektywy, gdzie wytwórnia Warner zaniedbywała promocję Morissette w polskojęzycznych mediach wysyłając np. Robertowi...
więcej mniej Pokaż mimo to2004-01-08
Kontynuacja Historii kultury hip-hop w Polsce, ale uaktualniona do grudnia 2003 i w formie encyklopedycznej. Dużo ciekawych faktów i cytatów, zwłaszcza o konfliktach między raperami czyta się fajnie, np. o konflikcie między Peją a Guralem czy między Mesem i Mezem.
Kontynuacja Historii kultury hip-hop w Polsce, ale uaktualniona do grudnia 2003 i w formie encyklopedycznej. Dużo ciekawych faktów i cytatów, zwłaszcza o konfliktach między raperami czyta się fajnie, np. o konflikcie między Peją a Guralem czy między Mesem i Mezem.
Pokaż mimo to2006-01-02
Bardzo fajna książka o amerykańskim hip-hopie, mimo że wydana 10 lat temu to nadal jest aktualna, bo sięga po wydarzenia z głębokiej historii Afroamerykanów aż w połowę XX wieku, gdy rodziła się świadomość przekazu obecnego do dziś w kulturze hip-hop. Kopalnia ciekawych faktów i cytatów w pigułce, pozycja obowiązkowa na półce każdego fana kultury hip-hop.
Bardzo fajna książka o amerykańskim hip-hopie, mimo że wydana 10 lat temu to nadal jest aktualna, bo sięga po wydarzenia z głębokiej historii Afroamerykanów aż w połowę XX wieku, gdy rodziła się świadomość przekazu obecnego do dziś w kulturze hip-hop. Kopalnia ciekawych faktów i cytatów w pigułce, pozycja obowiązkowa na półce każdego fana kultury hip-hop.
Pokaż mimo to2013-02-02
Książka pomija większość klasycznych artystów soulu i r'n'b bowiem Hirek Wrona napisał tu ledwie kilkanaście haseł, a dwaj pozostali autorzy skupili się na kopiowaniu nieistotnych haseł z allmusic.com jak np. XSCAPE. Do tego jakieś kompletnie przypadkowe rankingi towarzystwa wzajemnej adoracji, przedstawiające soul raczej jako źródło przyjemnego "bujania" niż nośnik wartościowego przekazu czarnych Afroamerykanów. W efekcie dno.
Książka pomija większość klasycznych artystów soulu i r'n'b bowiem Hirek Wrona napisał tu ledwie kilkanaście haseł, a dwaj pozostali autorzy skupili się na kopiowaniu nieistotnych haseł z allmusic.com jak np. XSCAPE. Do tego jakieś kompletnie przypadkowe rankingi towarzystwa wzajemnej adoracji, przedstawiające soul raczej jako źródło przyjemnego "bujania" niż nośnik...
więcej mniej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to2006-01-01
Wtórna kopia haseł z allmusic.com oraz książki Encyklopedia hip-hopu. W dodatku traktuje hip-hop jako "styl muzyczny" i pomija pozostałe z 4 elementów tej kultury: b-boying, DJing i graffiti. W dodatku masa błędów, że np. Asfalt to "pierwsza w Polsce wytwórnia hiphopowa", a Russell Simmons figuruje w niej jako "beatmaker", którym nigdy nie był. Dodatkowo fatalna okładka. Jako tako broni się w niej jedynie rap francuski i niemiecki, ale to za mało, więc nic dziwnego, że leksykon znalazł ledwie półtora tysiąca nabywców, doprowadzając wydawnictwo Kurpisz do bankructwa.
Wtórna kopia haseł z allmusic.com oraz książki Encyklopedia hip-hopu. W dodatku traktuje hip-hop jako "styl muzyczny" i pomija pozostałe z 4 elementów tej kultury: b-boying, DJing i graffiti. W dodatku masa błędów, że np. Asfalt to "pierwsza w Polsce wytwórnia hiphopowa", a Russell Simmons figuruje w niej jako "beatmaker", którym nigdy nie był. Dodatkowo fatalna okładka....
więcej mniej Pokaż mimo to2015-01-31
Wstyd, że pieniądze z naszych podatków idą na coś takiego, co z założenia jest wtórne, bo w latach 2001-2015 mieliśmy przynajmniej kilkanaście lepszych książek o polskim hip-hopie, w dodatku uwzględniających, że hip-hop to kultura 4 elementów: rap, graffiti, b-boying i DJing. Sfinansowana przez nas, podatników Antologia pomija nie tylko graffiti, breakdance i DJing, ale także wszystkich hiphopowych producentów, za co zmieszali ja z błotem na swoich oficjalnych profilach producenci Whitehouse (Magiera & LA) czy Fu z Zip Składu, który wytknał jej masę błędów, m.in. pomylenie producenta Deny z DNA. Dlatego na przyszłość co do faktów polecam Historię kultury hip-hop w Polsce, bo jest o wiele bardziej kompletna.
Wstyd, że pieniądze z naszych podatków idą na coś takiego, co z założenia jest wtórne, bo w latach 2001-2015 mieliśmy przynajmniej kilkanaście lepszych książek o polskim hip-hopie, w dodatku uwzględniających, że hip-hop to kultura 4 elementów: rap, graffiti, b-boying i DJing. Sfinansowana przez nas, podatników Antologia pomija nie tylko graffiti, breakdance i DJing, ale...
więcej mniej Pokaż mimo to2002-06-30
Już Eldo w jednym z wywiadów w czasach płyty Eternia powiedział, że ceni akurat pierwsze wydanie Historii kultury hip-hop w Polsce jeszcze z 2001 roku, już dziś niedostepne. Tutaj mamy wydanie drugie, poprawione i aktualizowane do 2002 roku, kiedy hip-hop w Polsce przeżywał szczyt popularności, a składały sie nań 4 elementy: rap, graffiti, breakdance i DJing. Atutem książki są tysiące faktów, ciekawych wypowiedzi i to w czasach, kiedy zamiast Internetu źródłem wiedzy o kulturze hip-hop była TV, hiphopowe audycje w radiu i gazety, a także osobiste znajomości autora z raperami.
Już Eldo w jednym z wywiadów w czasach płyty Eternia powiedział, że ceni akurat pierwsze wydanie Historii kultury hip-hop w Polsce jeszcze z 2001 roku, już dziś niedostepne. Tutaj mamy wydanie drugie, poprawione i aktualizowane do 2002 roku, kiedy hip-hop w Polsce przeżywał szczyt popularności, a składały sie nań 4 elementy: rap, graffiti, breakdance i DJing. Atutem książki...
więcej mniej Pokaż mimo to2013-01-04
Pierwsza książka o hip-hopie w Polsce i do dziś najbardziej dokładna, wręcz przytłaczająca faktami i ciekawymi cytatami z historii od końca lat 70-tych, kiedy Druh Sławek usłyszał Rapper's Delight, poprzez lata 80-te: pierwsze mistrzostwa Polski w breakdance, początki polskiego graffity aż po najnowsze dzieje polskich raperów. Dużo archiwalnych zdjęć, twarda oprawa, złocone litery. Nic dziwnego, że ta kultowa polska książka hiphopowa doczekała się czterech wydań, bo to najbardziej kompletny zbiór wiedzy o historii hh jaki możemy sobie tylko wyobrazić.
Pierwsza książka o hip-hopie w Polsce i do dziś najbardziej dokładna, wręcz przytłaczająca faktami i ciekawymi cytatami z historii od końca lat 70-tych, kiedy Druh Sławek usłyszał Rapper's Delight, poprzez lata 80-te: pierwsze mistrzostwa Polski w breakdance, początki polskiego graffity aż po najnowsze dzieje polskich raperów. Dużo archiwalnych zdjęć, twarda oprawa, złocone...
więcej mniej Pokaż mimo to
Ciekawe spojrzenie okiem językoznawcy na hip-hop. Książka jest rozwinięciem pracy magisterskiej autorki, która analizuje głównie przekaz i styl językowy polskich rapowych tekstów przełomu XX i XXI wieku. Co ciekawe, członkiem komisji na egzaminie magisterskim był wujek Fisza, który wypytywał się o swego siostrzeńca. Mimo kilku błędów, książka może być dobrym uzupełnieniem Historii kultury hip-hop w Polsce, właśnie dzięki analizie języka i przekazu raperów.
Ciekawe spojrzenie okiem językoznawcy na hip-hop. Książka jest rozwinięciem pracy magisterskiej autorki, która analizuje głównie przekaz i styl językowy polskich rapowych tekstów przełomu XX i XXI wieku. Co ciekawe, członkiem komisji na egzaminie magisterskim był wujek Fisza, który wypytywał się o swego siostrzeńca. Mimo kilku błędów, książka może być dobrym uzupełnieniem...
więcej Pokaż mimo to