Pisarka twarzą reklamy

LubimyCzytać LubimyCzytać
27.08.2013

(zysk.com.pl)

Pisarka twarzą reklamy

Na potrzeby kampanii firmy Marks&Spencer Annie Leibovitz sfotografowała dwanaście cenionych i znanych brytyjskich kobiet. Wśród modelek prezentujących nową odzieżową kolekcję znalazła się pisarka Monica Ali, autorka nominowanej do Bookera książki „Brick Lane”.

Bohaterkami grupowych kompozycji cenionej fotografki zostały zarówno młode, jak i dojrzałe gwiazdy ze świata brytyjskiego showbiznesu. Na zdjęciach odnaleźć można m.in. aktorkę Helen Mirren, wieloletnią stylistkę Vogue’a Grace Coddington, artystkę i performerkę Tracey Emin, ballerinę Darcey Bussell, szefową fundacji Save the Children International Jasmine Whitbread, piosenkarki Ellie Goulding i Laurę Mvula, modelkę i gitarzystkę Karen Elson, zdobywczynię pierwszego złotego medalu olimpijskiego w boksie kobiet Nicolę Adams, pielęgniarkę roku Helen Allen, Katie Piper (modelkę, która kilka lat temu została oblana kwasem przez swojego chłopaka i po przejściu operacji wróciła do pracy jako prezenterka telewizyjna) oraz jedyną przedstawicielkę branży literackiej - Monicę Ali.

Według Steve'a Sharpa, dyrektora kreatywnego M&S, Brytyjczycy są znani z bycia twórczymi i pionierskimi. Właśnie takie są kobiety ukazane w kampanii - jako liderki w swoich dziedzinach łamią granice, stereotypy i tworzą wizjonerskie projekty. Sharp porównał ich pozycję do wyjątkowego statusu swojej firmy na rynku, który to pozwolił na zaangażowanie do kampanii tak  niezwykłej grupy kobiet.

W przypadku pisarki Monici Ali niezwykłe było chociażby to, że zaledwie na podstawie 5 rozdziałów jej powstającej powieści „Brick Lane”, wydawnictwo Doubleday zaproponowało przedpłatę w wysokości 200 tysięcy funtów. Wydana w 2003 roku książka została nominowana do Nagrody Bookera, a magazyn Granta umieścił jej autorkę na prestiżowej liście najlepszych młodych pisarzy dekady.

Przedpłatę za pierwsze 5 rozdziałów premierowej publikacji Monica Ali wydała głównie na opiekunki dla dzieci, dzięki czemu udało jej się szybko ukończyć książkę. Jej wydanie i sprzedażowy sukces nie zamieniły jednak autorki w celebrytkę. Podobno na pytanie, którego z projektantów sukienkę chciałaby założyć, odpowiedziała, że „woli jeansy”. Przyznała też, że gdy akurat pracuje nad tekstem, zdarza jej się nosić te same ubrania przez kilka dni z rzędu.


(Pinterest, Kampania Marks & Spencer "Britain's leading ladies", druga od prawej Monica Ali)

____________________________________________

Przeczytaj także:

Pisarze w reklamach

 


komentarze [1]

Sortuj:
więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
LubimyCzytać  - awatar
LubimyCzytać 27.08.2013 12:20
Administrator

Zapraszamy do dyskusji.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post