Myśl w języku Java! Nauka programowania
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2017-02-05
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-02-05
- Data 1. wydania:
- 2016-05-06
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328330078
- Tagi:
- Java języki programowania nauka programowania programowanie informatyka
Myśl w języku Java! Nauka programowania
Zacznij myśleć jak programista! Naucz się łączyć umiejętności płynące z różnych dziedzin: matematyki, inżynierii i nauk przyrodniczych. Różnorodna wiedza ułatwi Ci pokonywanie przeszkód w pracy programisty — dzięki niej zdefiniujesz problem i sformułujesz jasne i precyzyjne rozwiązanie. Jak się okazuje, te wszystkie trudne umiejętności można sobie przyswoić, ucząc się programowania. Znajomość języka Java stanie się dodatkową korzyścią — jest to język o ugruntowanej pozycji, lubiany, dojrzały i najzwyczajniej bardzo przydatny.
Trzymasz w ręku zwięzły podręcznik programowania napisany z myślą o osobach mających niewielkie lub zerowe doświadczenie w tej materii. Przedstawiono w nim najbardziej podstawowe zagadnienia, a poszczególne koncepcje zaprezentowano w logicznej kolejności. Sam język Java nie został może wyczerpująco opisany, jednak ważniejsze konstrukcje, strategie i techniki programistyczne zostały pokazane w bardzo zrozumiały i przystępny sposób. Poszczególne koncepcje zilustrowano praktycznymi przykładami kodu. Ten starannie przemyślany układ treści sprawi, że „myślenie jak informatyk” bardzo szybko przestanie być Twoim problemem!
Poznawaj po jednym zagadnieniu naraz: opanuj skomplikowane tematy, rozbijając je na szereg drobnych kroków popartych przykładami.
Zrozum sposób formułowania problemów, myśl kreatywnie o rozwiązaniach i pisz programy klarownie i precyzyjnie.
Wybierz techniki programowania, które najlepiej sprawdzą się w Twojej sytuacji i przećwicz ważną umiejętność debugowania kodu.
Odkryj relacje pomiędzy danymi wejściowymi i wyjściowymi oraz poznaj instrukcje decyzyjne i pętle, klasy i metody, łańcuchy znakowe i tablice.
Wykonaj ćwiczenia związane z grami słownymi, grafiką komputerową, zagadkami i grami karcianymi.
Java — już wkrótce zaczniesz myśleć jak informatyk!
Allen Downey jest profesorem informatyki na uczelni Olin College of Engineering. Prowadził zajęcia na uczelniach Wellesley College, Colby College i U.C. Berkeley. Na uczelni U.C. Berkeley uzyskał tytuł doktora. W latach 2009 – 2010 pracował jako zaproszony naukowiec w firmie Google. Chris Mayfield jest doktorem informatyki. Pracuje na uczelni James Madison University, gdzie zajmuje się badaniami nad edukacją informatyczną oraz rozwojem zawodowym.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 7
- 3
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
Pierwszych 11 rozdziałów to świetny początek! Przy okazji zadań praktycznych, dostajemy też sporo teorii. Szczególnie podobają mi się słowniczki na końcu każdego rozdziału i proste grafy.
Niestety sporym problemem okazują się kolejne 3 rozdziały, w których z autorem tworzymy program do gry w karty. Autor nie wyraża swoich myśli jasno. Chaotyczne polecenia do kolejnych punktów, które trzeba wykonać były dla mnie niezrozumiałe, nawet po kilkukrotnym przeczytaniu książki. Kosztowało mnie to sporo czasu i nerwów. Dobrnąłem do połowy projektu i spasowałem.
Jeśli udało Ci się napisać grę Szalone Ósemki, to bez względu na czas, w którym to czytasz, napisz do mnie proszę i wyślij mi kod działającego programu ;)
Pierwszych 11 rozdziałów to świetny początek! Przy okazji zadań praktycznych, dostajemy też sporo teorii. Szczególnie podobają mi się słowniczki na końcu każdego rozdziału i proste grafy.
więcej Pokaż mimo toNiestety sporym problemem okazują się kolejne 3 rozdziały, w których z autorem tworzymy program do gry w karty. Autor nie wyraża swoich myśli jasno. Chaotyczne polecenia do kolejnych...