Najnowsze artykuły
- Artykuły17. Nagroda Literacka Warszawy. Znamy 15 nominowanych tytułówLubimyCzytać1
- ArtykułyEkranizacja Chmielarza nadchodzi, a Netflix kończy „Wiedźmina” i pokazuje „Sto lat samotności”Konrad Wrzesiński6
- ArtykułyCzy książki mają nad nami władzę? Wywiad z Emmą Smith, autorką książki „Przenośna magia“LubimyCzytać1
- ArtykułyŚwiatowy Dzień Książki świętuj... z książką! Sprawdź, jakie promocje na ciebie czekają!LubimyCzytać7
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Stephen Leacock
1
6,3/10
Pisze książki: fantasy, science fiction
Ten autor nie ma jeszcze opisu. Jeżeli chcesz wysłać nam informacje o autorze - napisz na: admin@lubimyczytac.pl
6,3/10średnia ocena książek autora
409 przeczytało książki autora
587 chce przeczytać książki autora
0fanów autora
Zostań fanem autoraKsiążki i czasopisma
Najnowsze opinie o książkach autora
Czarujące obiekty latające Terry Pratchett
6,3
Podobnie jak w Czarnoksiężnikach z Krainy Osobliwości tu również mamy zestaw opowiadań autorów reprezentujących różne style i różne rodzaje poczucia humoru, chociaż ten zbiorek jest jednak jakby lepszy.
Czyli, każdy, tak jak i ja, znajdzie tu coś dla siebie oraz coś co uzna za głupie i nudne.
Jeśli już mamy swojego ulubionego autora i tylko jego styl nam odpowiada to nie ma się po co męczyć i czytać pozostałe opowiadania.
Czarujące obiekty latające Terry Pratchett
6,3
Ogólnie zbiorek ciekawy, pomysły aż kipią, choć nie rozumiem zamysłu redaktora w kwestii wyboru tych konkretnie opowiadań do antologii. Kilka z nich wydaje się być podpięte na siłę do podgatunku humoru fantastycznego, a u części z nich na próżno doszukiwałam się elementu latającego ;)
Niemniej opowiadania są w większości całkiem przyjemne. Najbardziej podobała mi się część dotycząca istot nadprzyrodzonych, choć też nie cała.
Subiektywna ocena:
• „Wirujące kręgi nocy” – 10, znane mi z innego zbioru opowiadań, ale jedno z najlepszych w tym wydaniu,
• „Samo życie” – 3, takie jakieś nieudane…
• „Udoskonalona pułapka na myszy” – 3, i to również…
• „Lepsza połowa Sama Smalla” – 6, zabawne zakończenie :)
• „Danse macabre” – 9, i na pewno nie jest to humoreska, za to jest bardzo melancholijna i przerażająca,
• „Świat bylejaki” – 10, choć powinnam się trochę obrazić na autora ;)
• „Harrison Bergeron” – 8, absurdalny świat rodem z Orwella, równie absurdalnie przedstawiony,
• „Od folkloru do horroru” – 5, takie małe coś, które nie zapada w pamięć,
• „Właściwa strona” – 9, super opowiadanie o kuszeniu z zaskakującym zakończeniem,
• „Wredny” – 5, takie sobie, krótkie i na raz,
• „Dusza człowiek” – 10, świetne, zabawne i niecodzienne :)
• „Karaluchy” – 8, trochę zniesmaczające, ale dobrze napisane,
• „Władczyni domu miłości” – 9, bardzo smutne i takie jakby poetyckie w wyrazie,
• „Z kamienia” – 4, krótka parodia, która też nie zostawia śladu…
• „Kozetka” – 6, pikantne i niebanalne…
• „O cudowno tajemnico życia! – 8, z humorem opowiedziany przesąd dotyczący krów ;)
• „Człowiek w azbeście” – 9, pomysł i wykonanie przednie, choć początek ciut słaby,
• „Samica gatunku” – 8, absurdalne i dobrze napisane,
• „Z planety Gustible’a” – 7, też trochę niesmaczne, ale niecodzienne,
• „Specjalista” – 10, choć z początku mnie trochę odstraszył,
• „Przygoda z marsjańskimi księżycami” – 4, nieciekawa przeróbka z Sherlockiem Holmesem…
• „Złote lata Stalowego Szczura” – 8, świetny pomysł i wykonanie,
• „Nie będzie jutra” – 8, jakże prawdziwe.