Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji
- Kategoria:
- poradniki
- Wydawnictwo:
- Studio Emka
- Data wydania:
- 2020-08-27
- Data 1. wyd. pol.:
- 2003-01-01
- Liczba stron:
- 212
- Czas czytania
- 3 godz. 32 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788366142558
- Tagi:
- savoir-vivre etykieta
Wydanie drugie, poprawione i uzupełnione
Kiedy weszłam do studia radiowego, prowadzący audycję zapytał mnie, o czym dzisiaj będziemy rozmawiali. Odpowiedziałam: „O zupie”. Dziennikarz zdziwił się i dopytał: „Przez pół godziny?”.
Odpowiedziałam: jak zwykle nie zdążymy wyczerpać tematu.
Prowadzący jeszcze bardziej się zdziwił, ale było, jak przypuszczałam.
Nie dało się odpowiedzieć na wszystkie pytania słuchaczy związane z zupą. I oczywiście nie rozmawialiśmy o różnych przepisach kulinarnych, tylko o zasadach etykiety.
Przecież inaczej się je zupę czystą i zawiesistą. Inaczej krem z jarzyn i zwykłą jarzynową.
Potem trzeba było rozwikłać dylematy związane z łyżką - gdzie ją odłożyć w trakcie jedzenia i po zjedzeniu zupy, a jak ją wkładać do buzi: czy przodem, czy może bokiem.
Trzeba było też wspomnieć o zupie już wyporcjowanej i o takiej, którą podaje się w wazie.
Ktoś mógłby powiedzieć, że życie przed audycją wydawało się takie proste.
Drodzy Czytelnicy, i po audycji, i po lekturze tej książki będzie dopiero łatwe. I w dodatku przyjemne.