cytaty z książki "Inteligencja emocjonalna w praktyce"
katalog cytatów
[+ dodaj cytat]
Najpowszechniejszym źródłem danych są karty ocen słuchaczy oraz utrzymujące się zapotrzebowanie na dany kurs czy szkolenie, co jest bardziej wskaźnikiem popularności programu niż zbiorem rzetelnych wskaźników poprawy jakości pracy.
Po to, by ugruntować świeżo nabytą umiejętność, trzeba wykazywać się nią w pracy, w rzeczywistych, a nie symulowanych sytuacjach. Jeśli między tym, czego się nauczyliśmy na kursie, a tym, co się dzieje w miejscu pracy, nie ma związku, to nauka ta zda się psu na budę. Kiedy mija „zauroczenie nauką”, gaśnie zapał do wykazania się tym, czego się nauczyliśmy.
Z faktu, że coś się robi, nie wynika, że robi się dobrze.
Najwyższy poziom umiejętności wpływania na innych reprezentują ci, którzy potrafią działać pośrednio, pozostając niewidoczni. Tworzą udzielające im poparcie zakulisowe koalicje albo przekazują informacje w taki sposób, że wszyscy łatwo i bez oporu zgadzają się na to, co chcą przeprowadzić.