Ogólnopolski Tydzień Bibliotek
We wtorek (8 maja) rozpoczyna się Ogólnopolski Tydzień Bibliotek. Akcja popularyzująca książki i czytelnictwo, organizowana przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, w tym roku odbędzie się pod hasłem "Biblioteka ciągle w grze!".
Ogólnopolski program, realizowany jest od 2004 roku przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. Skupia uwagę opinii publicznej wokół roli bibliotek w życiu społecznym i kulturalnym oraz sprzyja popularyzacji różnorodnych form pracy z czytelnikami. Jak czytamy na stronach organizatorów, tegoroczne hasło jest nie tylko aluzją i nawiązaniem do piłkarskiego EURO, ale także pozwala uświadomić miejsce bibliotek w społecznej infrastrukturze.
W obchody Tygodnia Bibliotek, zaangażowane są także centra kultury, placówki oświatowe, wydawnictwa, media oraz władze lokalne. Poprzez organizowane akcje ukazują znaczenie książki dla kultury i postępu cywilizacyjnego, rozwoju intelektualnego, zwłaszcza młodego pokolenia, a także promują zawód bibliotekarza. Realizacja programu startuje w Dniu Bibliotekarza i Bibliotek - 8 maja.
Program imprez Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek dostępny jest na stronie www.sbp.pl. Szukajcie także informacji w mediach regionalnych.
komentarze [5]
Euro, Euro, Euro...
Ostatnio widziałam nawet mokre chusteczki dla bobasów Euro2012:)
Osiedlową odwiedzam z chęcią. Miłe panie oraz spory wybór.
Dzięki temu mam jeszcze trochę miejsca w pokoju;)
Ja nie korzystałam z biblioteki od czasów liceum. Niestety, jestem teraz na etapie przygotowań do egzaminu zawodowego - na komentarze i książki branżowe wydaję po kilkaset złotych miesięcznie, więc na "normalne" książki już mi nie wystarcza:-( Dlatego zapisałam się niedawno do biblioteki i bardzo się zdziwiłam. Książki są w bardzo dobrym stanie, nowości kupowane...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
O tak, odniosłam takie samo wrażenie - świetnie, że biblioteki, tydzień i promocja, ale znowu Euro...
Aż mnie zmroziło.
Tak rzadko korzystam z bibliotek - w sumie ostatnio podczas studiów. Jestem z tych co kupują książki, a nie wypożyczają.
Euro2012 jest wszędzie. Myślałam, że logo piłki na serkach topionych i pasztetach to już granice marketingu, ale jednak nie. Można jeszcze pograć w piłkę w bibliotece:-)
Nie powiem, samo hasło dość chwytliwe,plakat też ładnie zrobiony, tylko mam już dość tych wszechobecnych mistrzostw. Mam wrażenie, że wszyscy marketingowcy, niezależnie od branży, pakują piłki gdzie się...