Opinie użytkownika
W powieści M. C. Beaton poznajemy starszą wdowę, Lady Fortescue, która pomimo posiadania dużego domu, nie ma pieniędzy na godziwe życie. Po zawstydzających przeżyciach u bogatego krewniaka, ma wszystkiego dość na tyle, że pomimo zasad dobrego wychowania, postanawia odezwać się do podobnego jej towarzysza niedoli, spacerującego po Hyde Parku. I dzięki temu zaczyna się ich...
więcej Pokaż mimo toRebecca Yarros w innej odsłonie. Pewnie wszyscy kojarzą ją z „Czwartym Skrzydłem”, a autorka pisze też opowieści w innym gatunku niż fantasy. Postanowiłam zobaczyć, jak jej to wychodzi. I powiem Wam, że „Gdyby jednak" czytało mi się bardzo miło. Jest to opowieść o Izzy i Nate'ie, spotkali się pierwszy raz w samolocie, którego lot okazał się... katastrofą. Potem wpadają na...
więcej Pokaż mimo to
Nie byłam świadoma tego, jak brakowało mi urban fantasy. A zaczynając "Pierwszą fazę zaćmienia" Agaty Polte odczułam takie wewnętrzne: NARESZCIE! I kreacja tego nowoczesnego świata z miastami, w których żyją obok siebie czarownice, wampiry i wilkołaki (niekoniecznie w dobrej komitywie) bardzo przypadła mi do gustu.
Akcję poznajemy z perspektywy Aislinn Carmody, księżniczki...
Od początku "Noc upadku" mnie zaintrygowała, zaczynając się w mrocznym lesie z perspektywy zmiennokształtnego dziedzica rodu niedźwiedzi. Taki bohater (o nieczęsto występującym typie zmiennokształtności) zyskał moją mocną uwagę. Są też wzmianki o strasznych potworach rodem ze słowiańskich legend, które czają się w mrokach tego świata, bardzo mi się to podobało!
Potem...
Lubicie motyw podróży w czasie? Jeśli tak, spróbujcie historii stworzonej przez Jagnę Rolską w naszym polskim Helu. Jakie były moje wrażenia z jej lektury? Bardzo pozytywne!
Jest to historia miłosna z elementami magicznymi, dobrze wykreowanymi dawnymi czasami, stylizowanym językiem i kaszubskimi historiami. Czyta się szybko i przyjemnie – bo akcja momentalnie wciąga. Jest...
Lubicie książki, które trzymają w napięciu? Jeśli tak, cykl Empireum jest dla Was. Przyznaję to szczerze, nie pamiętam drugiej takiej książki, która by tak NIEUSTANNIE utrzymywała poziom podekscytowania na najwyższym poziomie – a „Iron Flame. Żelazny Płomień” to właśnie ze mną zrobił! Patrząc jeszcze, że to dość długa książka, było to na dłuższą metę aż trudne do zniesienia...
więcej Pokaż mimo toZa "Belladonnę" wzięłam się w formie audiobooka, by wypróbować się z tą formą pochłaniania książek i uważam to za udany eksperyment. Słuchało się miło, a lektorka świetnie oddała postacie i klimat książki. Słuchając skupiałam się na samej historii, w takiej formie nie potrafię wiele powiedzieć o stylu pisarki, logice rozwiązań itp., bo aż tak nie potrafiłam się skupić...
więcej Pokaż mimo toLubicie historie o bogatej młodzieży? Mają dużą swobodę, wydawałoby się nieskończone możliwości... I często wiecznie zajętych pracą rodziców o wielkich oczekiwaniach. Taki schemat nierzadko pojawia się w książkach. I kiedy zaczęłam czytać „Bojkot” Agnieszki Kulbat, stwierdziłam, że dostanę tutaj historię miłosną z tajemnicą w tle w takim właśnie świecie. I wiecie co?...
więcej Pokaż mimo to
Czy można znane motywy przedstawić w taki sposób, że wydają się czymś świeżym? Oczywiście, że tak!
"Wojny huraganowe" to przerobiony fanfik Reylo, a do tego bohaterowie swoimi mocami mogą przypominać duet Aliny i Darklinga. Ale nie czuje się tego czytając. Od razu napiszę, że moim zdaniem tę książkę w pełni robi relacja między Talasyn a Alariciem. To jedna z lepiej...
Pomysł przedstawiony w "Bliźniaczych koronach" bardzo mi się spodobał! Mamy tutaj motyw rozdzielonych tuż po urodzeniu bliźniaczek i jedna nie ma pojęcia o istnieniu drugiej.
Wren i Rose są jak ogień i woda. Mamy okazję poznać fabułę z perspektywy obu dziewczyn, dzięki czemu wszelkie różnice wynikające z wychowania i miejsc, w których spędziły większość życia są tym...
"Słowalkiria", czyli finałowy tom cyklu Słowotwórczyni pióra Anny Szumacher, jest zdecydowanie najlepsza z całego cyklu! Z ogromną dumą objęłam ją patronatem, bo dosłownie zwaliła mnie z nóg! Jest prze-ge-nial-na! W tym tomie dostałam wszystko, czego oczekiwałam po poprzedniej akcji, a do tego o wieeele więcej dobrego! To, w jaki sposób potoczyła się historia bohaterów,...
więcej Pokaż mimo to
"Krwi wilka" Agnieszki Mieli to finał baaardzo mrocznej opowieści o Aine i Bertramie, która przez kolejne tomy zanurzała nas coraz bardziej w świecie zemsty, ofiar i przetrąconych dusz.
I co czeka nas w "Krwi wilka"? Przygotujcie się na prawdziwe dark fantasy, w którym ogrom cierpień spotykających bohaterów pozbawi Was ostatnich gramów nadziei na jakiekolwiek dobre...
Wielka odwaga, wielka miłość, a do tego niesamowity klimat początków XIX wieku i wojen napoleońskich w tle. Co powiecie na takie motywy? Mnie urzekły już w pierwszym tomie Sagi Napoleońskiej Joanny Wtulich! A teraz... Teraz doczekałam się ostatniego tomu. To zawsze wzruszający moment, kiedy zdążysz przywiązać się do bohaterów po kilku częściach i wiesz, że na tym wspólna...
więcej Pokaż mimo to
"Przyciąganie to więcej niż słowa.
Miłość to kropla w oceanie tego, co do niej czuję.
Miłość to raptem jedno słońce na niebie pełnym gwiazd".
Luty to miesiąc najbardziej kojarzony chyba z Walentynkami. I dokładnie w tym czasie czytałam "Aurorę. Pożogę" Amie Kaufman i Jaya Kristoffa (drugi tom genialnego cyklu sci-fi), gdzie są jedne z najcudowniejszych tekstów...
Od pierwszych stron zachłysnęłam się zachwytem nad postacią Warkocz, ale też nad tym przedziwnym światem, w którym przyszło jej żyć. Sanderson, mam takie wrażenie, z każdym kolejnym pomysłem przechodzi samego siebie. Od razu też uderzył mnie humor powieści, który jest w głównej mierze zasługą wyjątkowego narratora - nie zdradzę, kim on jest, ale powiem tylko, że będziecie...
więcej Pokaż mimo to
Ile razy mieliście takie namacalne wrażenie, że książka była za krótka? I niekoniecznie chodzi o ilość stron, bo to poczucie raczej ma większy związek z fabułą, tak mi się przynajmniej zdaję.
"Nieskończone nici", drugi tom "Utkanego Królestwa" Tahereh Mafi, najzwyczajniej w świecie pochłonęłam. Nie mogłam się doczekać, by poznać dalsze losy Alizeh i Kamrana, którzy skradli...
"Czwarte skrzydło" od pierwszych stron mnie wciągnęło. Violet jest interesującą postacią ze zdecydowanie interesującą rodziną (choć niekoniecznie w pozytywnym sensie). Pomimo tego, że całe życie przygotowywana była do innej roli, jest zmuszona wstąpić do Kwadrantu Jeźdźców, gdzie duża część rekrutów traci życie. A główna bohaterka nie jest najsilniejszą postacią, jaką...
więcej Pokaż mimo toCzy miłość to iluzja? Czy jednak może przynieść coś dobrego? Na to pytanie odpowiedzą sobie bohaterowie książki Nishy Sharma. Słysząc kilka pozytywnych opinii i mając ochotę na lekki romans postanowiłam wziąć się za tę powieść, kiedy tylko pojawiła się na Legimi. Jest to nie tylko historia o indyjskiej społeczności w USA, ale równocześnie współczesny romans na motywach...
więcej Pokaż mimo to
Wracamy do Bielin! Znacie to niesamowite uczucie, kiedy ponownie zanurzamy się w świat znanej od dawna serii? Człowiek czuje się jak w domu.
Moja przygoda z serią Kwiat Paproci zaczęła się 8 lat temu! Od samego pierwszego tomu, "Szeptuchy", pokochałam jej bohaterów i alternatywny świat stworzony przez Katarzynę B. Miszczuk. W "Mszczuju" poznajemy następne koleje losu...
Pierwsza część Króla Kruków zrobiła na mnie ogromne wrażenie i totalnie wpasowała się w moje gusta. Po niej Ronan był moim ulubieńcem, chociaż polubiłam bardzo całą ekipę Kruczych Chłopców wraz z Blue. A jak było w tym tomie? Mamy okazję poznać tu bliżej Ronana i jego niesamowitą historię. Duszny letni klimat i tajemnice, które kryją bohaterowie. Jest wiele momentów w...
więcej Pokaż mimo to